2. Sınıf Türkçe

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 103-104-105 Sayfa Cevapları 3. Tema Sonu Değerlendirme

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları MEB Yayınları

3. TEMA SONU DEĞERLENDİRME

1ve 2. soruları şiire göre cevaplayalım.

1. Şiirdeki çocuk uyumadan önce ne yapmaktadır?
Cevap: Çocuk uyumadan önce düşler kurarmış.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları MEB Yayınları

2. Çocuk rüyasında aydedeye uçarken babası ne yapıyor?
Cevap: Anlına bir öpücük kondururmuş.

3. Siz hemen uykuya dalar mısınız? Uyumadan önce neler düşünürsünüz?
Cevap: Ben hemen uykuya dalamam. Uyumadan önce yarın nasıl bir gün olacağını düşünürüm.


4. Aşağıda görevleri verilen noktalama işaretlerini kutulara yazarak eşleştirelim.
Cevap: 

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


5.Cümlelerdeki yazım yanlışlarını düzelterek cümleleri yeniden yazalım.

Okuduğunu anlayabiliyormusun?
⇒ Okuduğunu anlayabiliyor musun?

Bahçedeki bisikletimi sen mialdın?
⇒ Bahçedeki bisikletimi sen mi aldın?

Kübra’nın yaptığı resmi gördünmü?
⇒ Kübra’nın yaptığı resmi gördün mü?

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları MEB Yayınları

6. Aşağıdaki ifadeleri cümle oluşturacak şekilde tamamlayalım.

• Bu gece rüyamda seni gördüm.
• Dedemle birlikte ektiğimiz çiçekler açmış.
• Akşam geç yatınca sabah kalkamıyorum.


7.      hızlı / yetişmek / otobüse / yürüdüm / için
           a          b               c                d            e

Yukarıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturduğumuzda baştan ikinci kelime hangisidir?
Cevap: Otobüse yetişmek için hızlı yürüdüm. ( Yetişmek)


8. Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını bulmacadan bulup işaretleyelim.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 103-104-105. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.