2. Sınıf Türkçe

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41 Sayfa Cevapları Yardımlaşma

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Deprem ile ilgili alınabilecek önlemler nelerdir? Araştırınız.
Cevap: Evleri çok katlı yapılmamalıdır. Sağlam evler yapılmalıdır. Dolapları duvara sabitlemeliyiz.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları MEB Yayınları

 1. ETKİNLİK

Metnin görselini inceleyelim. Dinleyeceğimiz metnin konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap: Metnin konusu deprem olması ve insanların dışarıda kaldığında yardım edilmesi olabilir.


2. ETKİNLİK

Dinlediğimiz metni olayların oluş sırasına göre arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:  Bir sabah uyandıklarında haberleri izlediklerinde bir ilde büyük şiddetli bir deprem olmuş. Bir çok ev yıkılmış ve çok insan enkaz altında kalmış. Kızılay ve AKUT insanların yardımına koşmuştur. Muhtar Değer Mahalle sakinlerini toplantıya çağırıp birlik olup depremden etkilenen ile yardım eli uzatması gerektiğini söylemiştir. Mahalle sakinleri evlerinden battaniye, çarşaf ve kıyafetleri toplayıp kargoyla deprem bölgesine yollamışlardır. Okullarda çocuklar da defter, kalem ve kitap desteğinde de bulunmuşlardır. Bazı çocuklar harçlıklarını depremzedeler için açılan banka hesabına yatırmışlardır. Böylece öğrenciler yardımlaşmayı öğrenmiş ve geliştirmişler. 


3. ETKİNLİK

“Yardımlaşma“ adlı metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir? Bulup boyayalım.
Cevap:

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 38-39-40-41. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları MEB Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğimiz metne göre cevaplayalım.

1. Sabah haberlerini dinleyen herkes niçin üzülmüştür?
Cevap: Bir il de çok şiddetli bir deprem olduğunun haberini aldıkları için üzülmüşlerdir.

2. Yardım bekleyen insanlara hangi kuruluş yardım etmiştir?
Cevap: Kızılay ve Akut kuruluşları yardım etmiştir.

3. Değer Mahallesi sakinleri bölge halkına neler göndermiştir?
Cevap: Giyecek, battaniye, çarşaf gibi eşyalar göndermişlerdir.

4. Deprem bölgesi için okullarda nasıl bir yardım kampanyası düzenlenmiştir?
Cevap: Her öğrenci bir kitap, defter ve kalem alıp yollamışlardır. Bazı öğrencilerde harçlıklarını bankada depremzedeler için açılan banka hesabına yatırmışlardır.

5. Okullarda yapılan yardım çalışması öğrencilerde hangi duygunun gelişmesini sağlamıştır?
Cevap: Yardımlaşma duygusunun gelişmesini sağlamıştır.


5. ETKİNLİK

Ülkemiz deprem kuşağında yer alır. Deprem öncesi, deprem anı ve deprem sonrasında yapmamız gerekenleri arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap: Deprem öncesinde deprem esnasında neler yapılmalı bilinçlendirilmelidir. Deprem çantası hazırlanmalıdır. Deprem esnasında hemen dışarıya koşmamalıyız. Yatak yanı veya koltukların yanına, masa altına çökmeliyiz. Depremden sonra evlere geri girmemeliyiz. Bina olmayan toplanma alanlarına gitmeliyiz.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin yerlerini değiştirerek anlamlı ve kurallı cümleler yazalım. 

kantinde / uyardım / sıraya / girmeyenleri
Cevap: Kantinde sıraya girmeyenleri uyardım.

etmeliyiz / ziyaret / yaşlıları
Cevap: Yaşlıları ziyaret etmeliyiz.

kediye / yağmurda / götürdüm / ıslanan / süt
Cevap: Yağmurda ıslanan kediye süt götürdüm.

sevgiyle / çiçeklerimize / annem / bakıyor
Cevap: Annem çiçeklerimize sevgiyle bakıyor.

aldık / babamla / bir / yeni / kitap
Cevap: Babamla yeni bir kitap aldık.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.