2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 55-58-59-60-61-62. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 55-58-59-60-61-62 Sayfa Cevapları Ben Nasıl Yenerim?
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları MEB Yayınları
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Atatürk’ün “Ben sporcunun zeki, çevik aynı zamanda ahlaklısını severim.“ sözünden neler anlıyorsunuz?
Cevap: Atatürk bu sözünde sporcuların her zaman dinamik çevik ve akıllı olmasını, çalışkan olmasını anlatmak istemiştir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları MEB Yayınları
1. ETKİNLİK
Görselleri verilen kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım. Tahminimizi sözlük anlamlarıyla karşılaştıralım.
Cevap:
2. ETKİNLİK
Okuduğumuz metni olayların oluş sırasına göre anlatalım.
Cevap: Atatürk bir gün Ankara’da yapılan yağlı güreş karşılaşmasına gitmiştir. Uzun boylu, sarışın, gücü kaslarından belli yirmi iki yaşında bir pehlivan, ara sıra yağladığı vücudu ile oradaki Avrupalılara “Türk’ün kuvvetini“ gösteriyor. Sonunda bu pehlivan güreşi kazanmıştır. Kupasını Atatürk vermiştir. Atatürk güreşçiyi çok kuvvetli bulmuş ve beğenmiştir. Atatürk pehlivanla güreşmek istediğini söylemiş ve pehlivan bu kadar savaşlarda yenilmemişsiniz sizi ben yıkamam diyerek elinden öpmüştür.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları MEB Yayınları
3. ETKİNLİK
Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayalım.
1. Atatürk, güreş seyretmek için nereye gidiyor?
Cevap: Ankara’da yapılan yağlı güreş karşılaşmasına gitmiştir.
2. Yapılan güreşlerin sonunda kim kazanıyor?
Cevap: Yapılan güreşlerin sonunda uzun boylu, sarışın, gücü kaslarından belli yirmi iki yaşında bir pehlivan kazanmıştır.
3. Atatürk, ödül olarak birinciye neler veriyor?
Cevap: Gümüş kupa ve süslü kese veriliyor.
4. ETKİNLİK
Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.
Cevap: Atatürk’ün bir yağlı güreşe gitmesi ve kazanan pehlivana ilgisidir.
5. ETKİNLİK
Okuduğumuz metne farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap:
- Atatürk’ün Güreşi
- Pehlivan ve Atatürk
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları MEB Yayınları
6. ETKİNLİK
Aşağıdaki altı çizili kelimelerin zıt anlamlılarıyla farklı cümleler kuralım.
➢ Gazi tarafından beğenilmesi, sporcu genci çok sevindirmişti.
Cevap: Kurs saatime çok az kaldı.
➢ Kaçmaca yok.
Cevap: Bugün okulda kutlama var.
➢ Güreşçi, karşılaşmayı kazandı.
Cevap: Yarışmada bileğini incittiği için oyunu kaybetti.
➢ Erken saatte uyandı.
Cevap: Geç saatlere kadar uyuyamadım.
7. ETKİNLİK
Aşağıdaki simgeleri anlamlarıyla eşleştirelim.
Cevap:
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları MEB Yayınları
8. ETKİNLİK
b) Okumamızı yaptıktan sonra tabloda kendimizi değerlendirelim.
Cevap:
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları MEB Yayınları
10. ETKİNLİK
Aşağıdaki cümlelerde gereken yerlere kesme işareti getirerek cümleleri tekrar yazalım.
1. Burakın okuduğu şiir çok güzeldi.
Cevap: Burak’ın okuduğu şiir çok güzeldi.
2. İstanbulun tarihi yerlerini gezeceğiz.
Cevap: İstanbul’un tarihi yerlerini gezeceğiz.
3. Karabaşın yemeğini ben hazırladım.
Cevap: Karabaş’ın yemeğini ben hazırladım.
4. Okuduğum Pinokyonun özetini yazdım.
Cevap: Okuduğum Pinokyo’nun özetini yazdım.