2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 153-154-155-156 Cevapları MEB Yayınları
2.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 153-154-155-156. Sayfa Cevapları Şıpırdak ile Kıkırdak (İnci Dişler)
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları MEB Yayınları
Hazırlık Çalışmaları
Diş sağlığınızı korumak için neler yaparsınız?
Cevap: Diş sağlığımı korumak için günde iki kez dişlerimi fırçalıyorum. Sağlıklı gıdalar tüketiyorum. Dişim ile sert bir şeyler kırıp ısırmıyorum.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları MEB Yayınları
1. Etkinlik
Videoyu izlerken cümleleri tamamlayalım dolduralım
Cevap:
* Abur cubur yemeyi biraz …….kesmeliyiz……. çikolata şekeri ölçülü yemeli.
* ……Leblebi……. kadar macun yeter dişlere.
* Kimi keser dişlerin, kimi …….çiğnemek……. için.
* Sabah kalkıp fırçala, ……yemeklerden……. sonra da.
* Atıştırmalardan sonra da ağzını …….iyi……. çalkala.
* Elma, ……peynir……. iyi gelir dişleri korumaya
2. Etkinlik
İzlediğimiz videonun konusunu yazalım.
Cevap: İzlediğim videonun konusu diş sağlığımızın önemini anlatmaktadır.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları MEB Yayınları
3. Etkinlik
Aşağıdaki soruları videoya göre cevaplandıralım
1. Videodaki karakterlerin isimleri nedir?
Cevap: Videodaki karakterlerin isimleri Şıpırdak, Kıpırdak ve dededir.
2. Videodaki karakterler nerede yaşıyor?
Cevap: Videodaki karakterler ormanda yaşamaktadırlar.
4. Etkinlik
Dinlediğimiz metne farklı başlıklar belirleyelim.
Cevap:
- Dişlerin Sağlığı
- İnci Gibi Diş
5. Etkinlik
Videodaki karakterlerin beden dillerinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Diş sağlığının önemli olduğunu ve sağlıklı olduğu zaman mutlu olduklarını anlıyorum.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları MEB Yayınları
6. Etkinlik
Dişlerinizi korumak için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Dişlerimi korumak için yemeklerden sonra dişlerimi fırçalıyorum. Sağlıklı besinler tüketmeye dikkat ediyorum. Dişimle sert cisimleri kırmamaya özen gösteriyorum.
7. Etkinlik
Aşağıdaki kelimelerle olayların oluş sırasına dikkat ederek bir yazı yazalım. Yazımızı düzenleyip arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap:
Melek ve sınıf arkadaşları, bir gün okulda duydukları habere çok sevindi. Okulun dişçi kulübü tarafından bir ay sonra diş taraması yapılacakmış! Bu taramada, en iyi dişlere sahip olan sınıf ödüllendirilecekmiş. Melek ve arkadaşları, bu haberi duyar duymaz hemen karar verdi: Onlar ödülü kazanan sınıf olacaklardı!
Artık her sabah, Melek ve sınıf arkadaşları güzelce dişlerini fırçalamak için daha erken kalkıyorlardı. Dişlerini iyice temizlemek için her yerini dikkatlice fırçalıyor ve hepsinin dişleri parlıyordu. Her gün diş fırçalamak alışkanlık haline gelmişti.
Bir ay boyunca süren bu çaba sonunda, dişçi kulübü üyeleri sınıfları değerlendirdi. Ve sonunda, Melek’in sınıfı en iyi dişlere sahip olan sınıf seçildi! Çocuklar çok heyecanlıydı. Ödül olarak okulun diş sağlığı elçileri oldular.