4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 232-233-234-237 Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Bilinçli Tüketici Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239
Bilinçli Tüketici Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 232 Cevapları
Soru : Günlük yaşamda kaynakları tasarruflu kullanmak için siz neler yapıyorsunuz?
Cevap: Günlük yaşamda kaynakları tasarruflu kullanmak için siz neler yapıyorsunuz?
Günlük Yaşamımız içerisinde kullandığımız birçok enerji ve besin kaynaklara girmektedir. Doğal kaynaklar sayesinde doğal hayatın devam etmesi için dengelerini ve döngülerin korunması gerekir.
Dünya üzerinde ki kaynaklar insanlara sınırsız gibi gelse de bu kaynaklar tükenebilir kaynaklarıdır. Bunları kullanırken tasarruf etmemiz gerekir.
Gün içerisinde bu kaynakları korumak için;
- Lavabolarda boş su akıtmıyorum
- Duşta fazla zaman geçirmiyorum.
- Gün içerisinde hava aydınlıkken ışıkları açmıyorum.
- Elektrikli cihazları kullandıktan sonra fişleri çekiyorum.
- Evimizde yalıtım sistemleri kullanıyoruz.
- Günlük öğünlerimizde ihtiyacımız kadar yemek yapıp besinin israfına yol açmıyoruz.
- Atıklarımızı geri dönüşüm sistemine göre geri dönüşüm kutularına atıyoruz.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 233 Cevapları
Birlikte Keşfedelim İstasyon Çalışması
Malzemeler
• Fon kartonu
• Çizgisiz kâğıt
• Renkli kalemler
Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. İstasyon tekniğini kullanmak için beş grup oluşturalım.
2. İstasyonlarda neler yapılacağına dair yönergeleri masalara yapıştıralım.
3. Grup olarak sırayla tüm istasyonlardaki çalışmalara katılalım.
4. Her istasyonda en fazla 5 dakika duralım.
5. Geldiğimiz istasyonda yapılan çalışmayı grubumuzla birlikte devam ettirelim. (Örneğin hikâye yazma istasyonuna geldik. Kalınan yerden hikâyeye devam edelim. 5 dakika dolunca kalkıp diğer istasyona geçelim.)
6. Grubumuz ile birlikte tüm istasyonları dolaştıktan sonra ilk istasyona dönelim. Yapılan çalışmaları gözden geçirip sunum için hazırlayalım. Çalışmayı 5 dakikalık bir sürede arkadaşlarınıza sunalım.
DÜŞÜNELİM, YAZALIM, PAYLAŞALIM
1. Hikâye yazma istasyonu: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir hikâye oluşturalım.
Cevap: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir hikâye oluşturalım.
Öğretmenimiz okulda ödev olarak enerji tasarrufu hakkında bir kompozisyon yazmamızı söylemiştim ben de eve gittiğimde enerji tasarrufu hakkında araştırma yapmak için bilgisayarımı açtım.
Bilgisayarımda araştırma yaparken su besin elektrik tasarrufu hakkında araştırma yaptığım sırada, Su bizim hayatımız için ne kadar önemli olduğunu neden tasarruf yapmamız gerektiğini besin besin döngüsünün insanlar için ne kadar önemli olduğunu fark ettim.
Hayatın devam edebilmesi için dünyanın ölmemesi canlıların varlığını sürdürme sürdürebilmesi için suyun besin kaynaklarının tüketilmesinin önemli araştırmam sonucunda, Öğrenmiş oldum bu kompozisyon çalışması Aynı zamanda benim de bu konular hakkında bilinçlenme mi sağlamış oldu.
2. Şiir yazma istasyonu: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir şiir yazalım.
Cevap: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir şiir yazalım.
Su
Su hayattır tüm canlılara
Canlılar besin verir insana
Suyu al götür sahraya
Çölü besler hayat olur doğaya.
Elektrik
Elektrik bizlere ışık veren
Aletlere can veren
Bizlere evimizde güneş olan
Ne güzel şeysin elektrik.
3. Şarkı sözü yazma ve şarkı söyleme istasyonu: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir şarkı sözü yazalım ve hep birlikte sınıfta söyleyelim.
Cevap: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir şarkı sözü yazalım.
TASARRUFLU BİREY
Tasarrufluyuz biz
Gereksiz yakmayız ışıkları
Tasarrufluyuz biz
Boşa harcamayız suları
Az yaparız yemekleri
İsraf etmeyiz yiyecekleri
Her zaman biliriz
Tasarrufluyuz çünkü biz
Düşünmeliyiz yokluğu
Ona göre davranmalıyız hayatımız boyu
İsraf etmeden yaşamalı
Tasarruflu olarak kalmalıyız.
4. Slogan yazma istasyonu: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir slogan yazalım.
Cevap: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir slogan yazalım.
Teknolojinin gelişmesi ile yeni makineler üretilmiştir. Bu makineler kaynaklar yardımı ile çalışmaktadır. Bu çalışmalar yüzünden dünya zarar görmeye başlamıştır. Ayrıca insanların bilinçsiz bir şekilde hareket etmesi de bu sonuçları doğurmuştur. Elektriği gereksiz yerde kullanmaya, suyu boş yere akıtmaya başlamışızdır. Bu durum bizim ileriki yaşamımız için bir tehdit oluşturmaktadır. Yaptığımız bu sorumsuzluklar hem diğer canlılara hem de bizlere zarar vermektedir.
”Tutumlu olan muhtaç olmaz.”
5. Afiş hazırlama istasyonu: Elektrik, su ve besin tasarrufu hakkında bir afiş oluşturalım.
Cevap:
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 234 Cevapları
Soru : Elektrik ihtiyacımızı karşılamak için hangi kaynakları kullanırız? Tartışalım.
Cevap: Elektrik ihtiyacımızı karşılamak için hangi kaynakları kullanırız? Tartışalım.
Elektrik ihtiyacını karşılamak amacıyla yenilenebilir enerjiden ve de yenilemez enerjilerden faydalanılabilir. Bu enerji haklarının içinde insanlar tarafından artık tercih edilen enerji çeşidi yenilenebilir enerjidir.
Bu enerjiler dünyada tükenmeyen sonsuz olan kaynakların kullanılmasıyla oluşturulmaktadır yenilebilir. Enerjiler rüzgar enerjisi güneş enerjisi jeotermal enerji denizlerdeki dalgaların enerjisi olarak sayılabilir. Özellikle Avrupa ülkelerinin son yıllarda fosil enerjiye karşı yeşil enerji sloganı ile başlattıkları güneş enerjisi ve de rüzgar enerjisi santralleri sayesinde fosil yakıtlar kullanılmadan elektrik enerjisi üretilmektedir.
Bu enerji çeşidi dünyamıza zarar vermediği için Çevre kirliliğine yol açmadığı için insanlar ve devletler tarafından tercih edilmektedir.
Soru : 24 saat boyunca elektrik ve su kesilmiş olsa yaşamımız nasıl etkilenirdi? Tartışalım.
Cevap: 24 saat boyunca elektrik ve su kesilmiş olsa yaşamımız nasıl etkilenirdi? Tartışalım.
24 saat boyunca elektrik ve su kesilmiş olsa yaşamımızı bayağı olumsuz olarak etkilerdi. Çünkü su özellikle bizim yaşamımız için önemli bir maddedir.
Su olmadan temizliklerimiz yapamayız su ihtiyacımızı gidermeliyiz. Elektrik olmadan aydınlanmasıyla elektronik eşyalar çalışmaz haberleşme olmaz. Kısaca örnek verecek olursak su olmadığı zaman lavaboya gitsek gerekli temizliğimizi yapamayız. Ayrıca su depomuz yoksa susuz kalırız.
Bu da bizi bir hayli zorlar elektrik olmadığını düşünecek olursak karanlıkta kalırız. Televizyon cep telefonu internet gibi haberleşme cihazları çalışmaz annemiz bulaşık veya çamaşır yıkayacak olsa bu makineler çalışmaz.
Yani su ve elektrik günümüz hayatının önemli bir parçası olmuş durumdadır Bunlar olmadan insanlar yaşamakta zorluk çekeceklerdir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 237 Cevapları
Soru : Suyu tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?
Cevap: Suyu tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?
Su, dünyanın yaşamını devam ettirebilmesi için en önemli kaynaktır. Suyu kullanılırken, dikkat etmemiz gereken önemli tasarruf teknikleri bulunmaktadır:
- Banyolarda veya wclerde sifon kullanımına dikkat etmeli
- Duş sürelerimizi kısa tutmalı
- Dişimizi fırçalarken, elimizi yıkarken musluğu açık bırakmamalı
- Musluklarımızın damlamadığına dikkat etmeli
- Çamaşır ve bulaşık makinelerimizi tam kapasite ile çalıştırmalıyız.
elektrik tasarrufu sağlamak amacıyla öncelikle evimizde bulunan elektronik eşyaları gereksiz ve 5 boş yere kullanmamalıyız kullanmış olduğunuz birçok elektronik eşyanın elektrikli dostu olduğunu bilerek almalıyız ayrıca boş yere çocuklarımızı açık bırakmamalıyız Su tasarrufu ve su kaynağı insanlar için çok önemlidir günümüzde küresel ısınma sebebiyle su kaynaklarımız gitgide tükenmektedir bu sebeple su tasarrufunda bulunmak gereksiz ve boş yere temizlik yapmamak bulaşıklarınızı bulaşık makinasında yıkayarak Su tasarrufunu sağlamak hem çevremiz hem de aile bütçemiz için çok önemlidir