4. Sınıf Sosyal Bilgiler

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36 Cevapları Hecce Yayıncılık

4.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36 Cevapları Hecce Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ünite Değerlendirme konusunun bulunduğu 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36 Cevapları Hecce Yayıncılık

4.Sınıf Hecce Yayıncılık Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 31-32-33-34-35-36. Sayfa Cevapları 1. Ünite Değerlendirme

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Hecce Yayıncılık

A. Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların yanına (D), yanlış olanların yanına (Y) yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin doğrularını, altlarında verilen boşluklara yazınız.

1. Kimliğimiz, kişisel bilgilerimizi içeren resmi bir belgedir. (D)
2. Bireylerin ilgi ve yetenekleri aynıdır. (Y)
Cevap: Bireylerin ilgi ve yetenekleri kişilere göre değişiklik gösterir.
3. Yaşadığımız olayları geçmişten günümüze doğru sıralıyorsak, kronolojik sıralama yapmış oluruz. (D)
4. Toplumdaki dezavantajlı bireylere bazı destekler sunularak toplum yaşamına katılmaları sağlanabilir. (D)
5. Arkadaşlarımızı, özelliklerini bizim istediğimiz şekilde değiştirme konusunda ikna etmeliyiz. (Y)
Cevap: Arkadaşlarımızı farklılıklarıyla kabul etmeliyiz.


B. Aşağıda kutucuklar içerisinde verilen sözcüklerden uygun olanları cümlelerde boş bırakılan yerlere yazınız.

1. Kimlik, bir devlete vatandaşlık bağı ile bağlı olan bireylerin sahip oldukları resmi belgedir.
2. Yaşamımızdaki önemli olayların başında doğum günümüz gelmektedir.
3. İlgi ve isteklerimiz doğrultusunda okulumuzda ve yakın çevremizde gerçekleştirilen eğitsel ve sosyal etkinliklere katılmalıyız.


C. Aşağıda verilen soruların cevaplarını defterinize yazınız.

1. Toplumdaki dezavantajlı bireylere yönelik proje önerileri yazınız.
Cevap: Onların korunup kollanması ve sağlık, eğitim gibi alanlarda daha çok tolerans tanınması lazım.

2. Bireyler arası farklılıklara saygı duymakla ilgili bir şiir, öykü ya da gazete haberi bularak yazınız.
Cevap:

Ben uzun sen kısa,
Var mı olan bizden dostça,
Farklı olsakta güzeliz,
Biz böyle mükemmeliz


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları Hecce Yayıncılık

Ç. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.

1. Kimlik kartınızı incelediğinizde aşağıdaki bilgilerden hangisinin kartınızda olmadığını görürsünüz?
Cevap: D.) Kardeş sayınız


2. I. 2018’de Adana’ya taşındık.
   II. 2012’de Sivas’ta doğdum,
   III. 2019’da piyano kursuna gitmeye başladım.
   IV. 2013’te konuşmayı öğrendim.
   Yukarıda Hatice arkadaşımızın yaşam öyküsündeki önemli olaylar verilmiştir.
Bu olayları kronolojik olarak sıraladığımızda hangi seçenek doğru olur?
Cevap: B.) II, IV, I, III


3. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi doğrudur?
Cevap: A.) Okul korosunda şarkı söylemek – Yetenek


4. Kişisel ve fiziksel özelliklerimiz farklıdır. Kişisel özelliklerimiz bireyden bireye farklılaşan ve karakterimizi yansıtan özelliklerimizdir. Fiziksel özelliklerimiz ise dış görünümümüzle ilgilidir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi bir kişilik özelliğidir?
Cevap: C.) Açık sözlü olmak

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları Hecce Yayıncılık

5. Trafikte aracıyla seyrederken acil bir durum gören doktor Melahat Hanım, aracını durdurarak rahatsızlanmış vatandaşın yanına gelmiştir. Kalabalığın arasından geçtikten sonra hastaya ilk müdahaleyi yapmaya niyetlenmiştir. Bu esnada hastanın başında duran bir vatandaş ”Durun, rahatsızlanan bir kimseye acil durum ekipleri gelene kadar müdahele edilemez. Durum kötüye gidebilir. Bizler doktor değiliz.” demiştir. Melahat Hanım ise kendisinin doktor olduğunu söyleyerek meslek tanıtım kartını göstermiştir.
Yukarıdaki durumda Melahat Hanım’ın meslek tanıtım kartı hangi işlevi görmüştür?
Cevap: A.) Kişisel ve mesleki açıdan kimliğine ilişkin tanıtıcı bilgi sunmuştur.


6. Defne, Sosyal Bilgiler Dersi için ”Benim Hikayem” adlı bir ödev hazırlamıştır. Ödevini hayatındaki 4 önemli olaya ilişkin fotoğraflardan oluşturmuş ve bunları kronolojik olarak sıralamıştır. Ancak sınıfına giderken ödevini yere düşürmüş ve başlıkların sırası karışmıştır.
Defne’nin ödevinin kronolojik olarak doğru sıralaması aşağıdakilerden hangisi olmalıdır?
Cevap: B.) II-III-IV-I

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları Hecce Yayıncılık

7. Arkadaşları ile bir araya gelen Teoman, yaz tatilini nasıl geçirdiğini onlarla paylaşmaktadır. Bir süre sonra arkadaşları Teoman’a ”Anlattıklarından dolayı aklımız karıştı, neyi ne zaman yaşadın anlayamadık.” demiştir.
Teoman anlatımında aşağıda verilenlerden hangisine dikkat etmemiş olabilir.
Cevap: D.) Olayları kronolojik sıraya dikkat etmeden anlatmıştır.


8. Harun küçüklüğünden beri müzik dinlemeyi ve şarkı söylemeyi çok seviyordu. Ailesiyle bir gün İstanbul Devlet Senfonisi Orkestrası’nı dinlemeye gittiler. Müzik başladığında ilgisini çeken tek şey keman oldu. Harun, konser bitiminde ailesine keman çalmak istediğini söyledi. Ertesi gün ailesi Harun’u bir keman kursuna kaydettirdi.
Harun’un ailesi Harun’un bu isteğini gerçekleştirerek aşağıdakilerden hangisini yapmıştır?
Cevap: A.) Harun’un ilgi, istek ve yeteneklerini fark etmişlerdir.


9.) Defne, arkadaşı Sefa ile birlikte okulunda açılan resim kursuna gitmeye başlamıştır. Birkaç gün kursa gittikten sonra resim çizmenin aslında ilgi alanı olmadığını fark etmiş, Sefa’nın ise çok ilgili olduğunu görmüştür.
   Defne’nin resim yapmaya ilgi duymaması ama Sefa’nın ilgi duymasının sebebi nedir?
Cevap: B.) Defne ile Sefa’nın bireysel farklılıkları

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları Hecce Yayıncılık

10. Merve hafif görme yetersizliği olan ama aynı zamanda da çok güzel resim çizebilen bir öğrencidir. Sosyal Bilgiler öğretmeni Hakan Bey, Merve’nin durumunu daha iyi anlamaları için sınıftaki öğrencilerle bir etkinlik yapmak ister. Etkinlik, farklılıklara saygıyla ilgili bir resim çizilmesini kapsamaktadır. Herkese kalın camlı gözlükler dağıtır ve herkesin bu şekilde resim yapmasını ister. Resimler bitince herkes bu işin ne kadar zor olduğunu anlar. Tüm öğrenciler, Merve’yi alkışlar ve onu tebrik eder.
Hakan öğretmen, bu etkinliği yaparak sınıftaki diğer öğrencilerin aşağıdakilerden hangisini öğrenmelerine katkı sağlamıştır?
Cevap: D.) Empati kurmak


11. Farklı özelliklere sahip insanların birbirleri ile uyumlu bir şekilde yaşaması için nasıl davranmaları gerekmektedir?
Cevap: D.) Farklılıklara saygılı olmalıdırlar


12. Aşağıda verilen durumlardan  hangisinde toplumdaki dezavantajlı bireylerle yardımlaşma yoktur?
Cevap: B.) Fulya Hanım’ın müze görevlisinden müzedeki eserlerle ilgili bilgi alması.


13. Ayşe sosyal bilgiler dersinde kimlik kartlarının kullanım alanlarıyla ilgili sunum yapmaya karar vermiş ve bir hafta boyunca ailesi ve yakın çevresinin kimlik kartlarını kullandığı alanları gözlemlemiştir.
Ayşe’nin sunumunda aşağıdaki durumlardan hangisi yer almaz?
Cevap: D.) Dayım market alışverişi yaparken kimlik kartını kullandı.


4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları Hecce Yayıncılık

D. Aşağıda verilen zihin haritasını uygun şekilde doldurarak bu ünitede öğrendiklerimizi gösterelim.
Cevap:

FARKLIYIZ, ARKADAŞIZ

İlgi, İhtiyaç ve Yeteneklerim

  • İnsanların kendilerini başkasının yerine koyabilmesi empatidir.
  • Resim yapmak ve dans etmek benim ilgi alanımdır.
  • Birbirimize benzer ve farklı fiziksel özelliklere sahip olabiliriz.

Benden Farklı Bireylere Davranış Biçimim

  • Benden farklı bireylere saygılı davranırım.
  • Farklı fikir ve görünüşler normaldir.
  • Empati yaparak insanlarla doğru iletişim kurarız

Yaşamımdaki Belli Başlı Olaylar

  • Yürümeye başlamam.
  • İlk söylediğim kelimeler.
  • Okula başlamam.
  • İlk bisiklet aldığım zaman.

Ben Kimim

  • Her bireyin bir kimlik kartı olur.
  • Öğrenciyim.
  • Fikirlerimi paylaşmayı severim.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Kızım ve ben bu ders kitabı cevaplarına sık sık başvuruyoruz. Bu cevaplar gerçekten çok yardımcı oluyor. Özellikle bu sayfa, Sosyal Bilgiler dersindeki olayları daha iyi anlamamızı sağladı.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.