6. Sınıf Matematik
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları DOĞA Yayıncılık
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları DOĞA Yayıncılık
1. ÜNİTE: DOĞAL SAYILARLA İŞLEMLER ÇARPANLAR VE KATLAR, KÜMELER
Üslü İfadeler Cevapları Sayfa 12-13-14-15-16-17-18
Doğal Sayılarla İşlem Önceliği, Ortak Çarpan Parantezine Alma ve Dağılma Özelliği Cevapları Sayfa 19-20-21-22-23-24-25-26-27
Doğal Sayılarla İşlem Yapmayı Gerektiren Problemler Cevapları Sayfa 28-29-30-31-32
1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 33-34
ÇARPANLAR VE KATLAR
Doğal Sayıların Çarpanları ve Katları, Kalansız Bölünebilme Kuralları Cevapları Sayfa 35-36-37-38-39-40-41-42-43-44-45-46
Asal Sayılar, Doğal Sayıların Asal Çarpanları, İki Doğal Sayının Ortak Katları ve Ortak Bölenleri Cevapları Sayfa 47-48-49-50-51-52-53-54
2. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 55-56
Kümeler Cevapları Sayfa 57-58-59-60-61
3. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 62
1.Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 63-64-65-66
2. ÜNİTE: TAM SAYILAR, KESİRLERLE İŞLEMLER
Tam Sayıları Tanıma ve Sayı Doğrusunda Gösterme, Mutlak Değer, Tam Sayıları Karşılaştırma ve Sıralama Cevapları Sayfa 68-69-70-71-72-73-74-75-76-77-78-79
1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 80
KESİRLERLE İŞLEMLER
Kesirleri Karşılaştırma, Sıralama ve Sayı Doğrusunda Gösterme Cevapları Sayfa 81-82-83-84-85-86-87-88-89
Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Cevapları Sayfa 90-91-92-93-94-95-96-97-98
Kesirlerle Çarpma İşlemi Cevapları Sayfa 99
Bir Doğal Sayı ile Bir Kesrin Çarpma İşlemi Cevapları Sayfa 100-101
İki Kesrin Çarpma İşlemi Cevapları Sayfa 102-103-104-105
Kesirlerle Bölme İşlemi Cevapları Sayfa 106
Bir Doğal Sayıyı Bir Kesre ve Bir Kesri Bir Doğal Sayıya Bölme İşlemi Cevapları Sayfa 107-108-109
İki Kesrin Bölme İşlemi Cevapları Sayfa 110-111-112-113-114
Kesirlerle Yapılan İşlemlerin Sonucunu Tahmin Etme Cevapları Sayfa 115-116-117-118
Kesirlerle İşlem Yapmayı Gerektiren Problemler Cevapları Sayfa 119-120-121
2. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 122-123
2. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 124-125-126-127-128
3. ÜNİTE: ONDALIK GÖSTERİM VE ORAN
Ondalık Gösterimler Cevapları Sayfa 130-131
Bölme İşlemi ve Kesir Kavramı Cevapları Sayfa 132-133-134
Ondalık Gösterimleri Verilen Sayıları Çözümleme Cevapları Sayfa 135-136-137
Ondalık Gösterimleri Verilen Sayıları Belirli Bir Basamağa Kadar Yuvarlama Cevapları Sayfa 138-139-140-141-142-143
Ondalık Gösterimi Verilen Sayılarla Çarpma ve Bölme İşlemleri Cevapları Sayfa 144
Çarpma İşlemi Cevapları Sayfa 145-146
Ondalık Gösterimleri Verilen Sayıları 10, 100 ve 1000 ile Kısa Yoldan Çarpma İşlemi Cevapları Sayfa 147-148
Bölme İşlemi Cevapları Sayfa 149-150-151-152
Ondalık Gösterimi Verilen Sayıları 10, 100 ve 1000 ile Kısa Yoldan Bölme İşlemi Cevapları Sayfa 153-154-155
Sayıların Ondalık Gösterimleriyle Yapılan İşlemlerin Sonucunu Tahmin Etme Cevapları Sayfa 156-157-158-159-160
Ondalık İfadelerle Dört İşlem Yapmayı Gerektiren Problemler Cevapları Sayfa 161-162-163
1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 164
Oran Cevapları Sayfa 165-166-167-168-169-170-171-172-173-174-175
2. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 176-177
3. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 178-179-180
4. ÜNİTE: CEBİRSEL İFADELER, VERİ TOPLAMA VE DEĞERLENDİRME, VERİ ANALİZİ
Cebirsel İfadeler Cevapları Sayfa 182-183-184-185
Değişkenin Alacağı Doğal Sayı Değerine Göre Cebirsel İfadenin Değerini Hesaplama Cevapları Sayfa 186-187-188
Basit Cebirsel İfadelerin Anlamı Cevapları Sayfa 189-190-191-192-193-194-195
1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 196-197
VERİ İŞLEME
Tablo ve Grafikler Cevapları Sayfa 198-199
İki Veri Grubunu Karşılaştırmayı Gerektiren Araştırma Soruları Hazırlama ve Toplanan Verileri Sıklık Tablosu ve Sütun Grafiği ile Gösterme Cevapları Sayfa 200-201-202-203-204-205-206-207
2. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 208
VERİ ANALİZİ
Aritmetik Ortalama ve Açıklık Cevapları Sayfa 209-210-211-212-213
İki Gruba Ait Verileri Karşılaştırma ve Yorumlama Cevapları Sayfa 214-215-216-217
3. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 218
4. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 219-220-221-222-223-224
5. ÜNİTE: AÇILAR VE ALAN ÖLÇME
Açılar Cevapları Sayfa 226
Açı ve Açının Sembolle Gösterimi Cevapları Sayfa 227-228-229
Eş Açılar Cevapları Sayfa 230-231
Komşu, Tümler, Bütünler ve Ters Açılar Cevapları Sayfa 232-233-234-235-236-237-238-239-240
1. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 241-242
ALAN ÖLÇME
Paralelkenarın Alanı Cevapları Sayfa 243
Paralelkenarın Yüksekliği Cevapları Sayfa 244-245-246-247-248-249-250-251
Üçgenin Alanı Cevapları Sayfa 252
Üçgenin Yüksekliği Cevapları Sayfa 252-253-254-255-256-257-258-259
Alan ve Arazi Ölçme Birimleri ile Problemler Cevapları Sayfa 260-261-262-263-264-265-266-267-268-269
Alan ile İlgili Problemler Cevapları Sayfa 270-271-272-273-274-275-276-277-278
2. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 279-280
5. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 281-282-283-284-285-286
6. ÜNİTE: ÇEMBER, GEOMETRİK CİSİMLER VE SIVI ÖLÇME
Çember Çizimi Cevapları Sayfa 288-289-290-291
Bir Çemberin Uzunluğunun Çapına Oranı Cevapları Sayfa 292
Çemberin Uzunluğu Cevapları Sayfa 293-294-295-296-297-298
1.Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 299
GEOMETRİK CİSİMLER
Dikdörtgenler Prizmasının Hacmi Cevapları Sayfa 300-301-302-303-304-305-306-307-308-309-310-311
Dikdörtgenler Prizmasının Hacmini Tahmin Etme Cevapları Sayfa 312-313-314-315
Standart Hacim Ölçme Birimleri Cevapları Sayfa 316-317-318-319-320-321
2. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 322-323
SIVI ÖLÇME
Sıvıları Ölçelim Cevapları Sayfa 324
Sıvı Ölçme Birimleri Cevapları Sayfa 324-325-326
Hacim Ölçme ve Sıvı Ölçme Birimleri Arasındaki İlişki Cevapları Sayfa 327-328
Sıvı Ölçme Birimleriyle İlgili Problemler Cevapları Sayfa 329-330-331-332-333
3. Bölüm Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 334-335
6. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 336-337-338-339
doğal sayıların çarpanları ve katlarıyla ilgili bölümü inceledik ve çocuğum bu konuyu daha iyi anladı. Öğrenme sürecini desteklemek için bu tür kaynaklara başvurmak, onların matematik bilgilerini güçlendirmelerine yardımcı oluyor.