6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları Ata Yayıncılık | Forum Sayfa Cevapları

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları Ata Yayıncılık


Türkçe Öğretmeni

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sahibini Unutmayan Köpek Dinleme Metni Cevapları Sayfa 28, 29, 30


Sahibini Unutmayan Köpek Dinleme Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 28-29-30 Cevapları

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 28 Cevapları

1. Vefa kelimesinin anlamını arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Vefa bir bağlılık bildiren bir kelimedir. Bir insanın, bir hayvan bile vefalı olabilir. Çünkü karşılıklı olarak geçekleşmiş minnet ve yardımlaşama duyguları üzerinde vefa oluşmaktadır.


2. Son zamanlarda, televizyonda vefalı bir hayvanın haberine rastladınız mı? Eğer rastladıysanız haberin içeriğini arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Son zamanlar bir çok vefalı bir hayvan haberlerine rast geldik. Bir köpek, sahibi için kilometrelerce yol gelerek onu bulması, hava alanında terk edilen köpeğin yıllarca sahibi beklemesi, sahibinin çocuğunu bir köpekten kurtaran kedi örnek olarak verilebilir.


1. Etkinlik


Soru : a) Dinlediğiniz metinde yer alan bazı kelimelerin ünsüz harfleri ve anlamları aşağıda verilmiştir. Anlamlarından yararlanarak kelimeleri tamamlayınız.


Cevap :

ÇİLİM : Güç, kuvvet.

İNİLTİ : İnleme sırasında çıkan sesin adı.

SAĞRI : Memeli hayvanlarda bel ile kuyruk arasındaki dolgun ve yuvarlakça bölüm.

ALACA :  İki veya daha çok renkli.

KULUBE : Hayvanlar için yapılmış barınak.

MASKARALIK : Soytarılık.

TAYİN : Atama.

İLTİFAT : Birine güler yüz gösterme, hatırını sorma, tatlı davranma.

AHBAP : Kendisiyle yakın ilişki kurulup sevilen, sayılan kimse.


Soru : b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden üçünü birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :

ÇİLİM : Hasan, güçlü çilim gibi bir genç oluyordu.

İNİLTİ : Ağrılarında inilti içerisinde hastaneye gitti.

SAĞRI : Hayvanların sağrı bölümünde bir sinek vardı.

ALACA : Baloda alacalı herkesin dikkatini çeken bir elbise giymişti.

KULUBE : Sokak hayvanları için kulube yaptırdı.

MASKARALIK : Maskaralık sonucunda arkadaşlarını kaybetti.

TAYİN : Görev süresi dona öğretmen tayin oldu.

İLTİFAT : Güzelliği karşısında herkes iltifat ediyordu.

AHBAP : Ahbaplarıyla birlikte mangal yapmaya gitti.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 29 Cevapları

2. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları, dinlediğiniz metinden hareketle yanıtlayınız.


1. Çalıların arasından neyin sesi gelmektedir?

Cevap : Küçük bir köpek yavrusu sesi gelmektedir.


2. Yazar, köpeği nasıl betimlemektedir?

Cevap : O kadar küçüktü ki daha gözleri açılmamıştı. Rengi siyahtı. Başının üzerinde sağrısının iki yanında iri beyaz benekler vardır.


3. Sahipleri, Mercan’dan neden ayrılmaktadır?

Cevap : Başka bir şehre nakilleri çıktığı için ayrılmaktadır.


4. Sahipleri, Mercan’ı kime emanet etmek istemektedir?

Cevap : Emin Efendi’ye emanet etmek istemektedir.


5. Sahipleri eskiden yaşadıkları yere geri döndüklerinde Mercan’ı nasıl tanımaktadır?

Cevap : Bir garsonun alacalı bulacalı bir köpeği kovaladığını görürler. Köpeğe seslenirler. Yanlarına gelince bacaklarına sürtünür, onları öyle tanır.


6. Sahipleri taşındıktan sonra Mercan’a ne olmuştur?

Cevap : Emin Efendi’ye emanet etmişler. Fakat Mercan oradan kaçmış, eski evlerine dönmüş. Oradaki kiracı da Mercan’a kötü davranınca oradan da kaçarak sokak köpeği olmuştur.


7. Yazar, Mercan’la ilgili neyi unutamadığını söylemektedir? Yazarın bu olayı unutamamasının nedeni nedir?

Cevap : Bir sokak köpeği eski sahibini görünce bacaklarına sürtünüşü, ağlayıp sızlamasını unutmaz çünkü vefa erdemlerden en güzelidir.


3. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Vefa ve hayvan sevgisi

Metnin Ana Fikri : Vefalı olmak erdemlerden en güzelidir.


4. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metinle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Başlarda köpeği bulan aileme köpeğe çok iyi davranmıştır. Ancak kiracının ve garsonun köpeğe davranışı doğru değildir. Hayvanlar vefalı ve güzel canlılardır. Allah c.c. bizlere emanet ettiği canlılara güzel davranmalı ve onları sevmeliyiz.


5. Etkinlik


Soru : Köpeğin sahiplerinin yerinde olsaydınız köpeği taşındığınız şehre götürür müydünüz? Köpeğinizin taşındığınız şehre uyum sağlaması için neler yapardınız?


Cevap :

Evet. Köpeğin sahiplerinin yerinde olsaydınız köpeği taşındığınız şehre götürürdüm. Çünkü o bizim dostumuzdur. Köpeğin taşındığımız şehre uyum sağlaması için ona bir kulübe yapar onu her akşam gezdirerek mutlu olmasını ve uyum sağlamasına yardımcı olurdum.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 31 Cevapları

6. Etkinlik


Soru : https://www.eba.gov.tr/videoizle/degerler-egitimi/9803760002132187a4f63a531bfc12 75c063c81ed6006 adresinde yer alan “Vefalı Olmak” adlı videoyu izleyiniz. İzleme sırasında öğretmeninizin belirlediği yerlerde videoyu durdurunuz ve videodaki oyuncuların beden dilleriyle anlatmak istediklerini açıklayınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta öğretmenlerinizle birlikte yapmanız gerekmektedir.


7. Etkinlik


Soru : Yazarın metnin sonunda söylediği “Ah, biz insanlar da köpekler kadar vefalı olabilsek! Vefa, erdemlerin en güzelidir çünkü.” sözüne katılıyor musunuz? Sizce, insanlar köpekler kadar vefalı değil mi? Yazarın dediği gibi vefa, erdemlerin en güzeli mi? Yoksa vefadan daha değerli erdemler var mı? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Evet bu söze katılıyor. Hayır. Köpekler sahiplerini ve onlara iyilik yapanları unutmazlar. Ancak insanlar bir hata da kötü davranışlar sergileyebilmektedir. Evet. Vefalı olmak dünyamızı güzelleştiren en güzel erdemdir. En az onun kadar güzel erdemler vardır. Güzel ahlaklı olma, sözünü tutma, Allah ve Peygamber sevgisi, iyi kalpli olma örnek olarak verilebilir.


8. Etkinlik


Soru : Dinlediğiniz metinden hareketle defterinize “vefa” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizi yazmadan önce aşağıdaki taslağı uygun şekilde doldurunuz.


Cevap :

Hikâyemin Başlığı : Vefa Unutulmaz

Hikâyemin Konusu: Vefalı Adam Vefanın Dönüşü

Hikâyemin Ana Fikri: İyilikler gün gelir bize geri döner.

Hikâyemde Yer Alan Kişiler: Hasan, Fatma, Hüseyin,

Hikâyemde Olayların Geçtiği Mekân: Bir köy kasabası

Serim Bölümünde Anlatacaklarım : Vefalı adamın yardım etmesi

Düğüm Bölümünde Anlatacaklarım: Vefalı adamın işleri bozularak zor duruma düşmesi

Çözüm Bölümünde Anlatacaklarım : Yardım ettiği bir insanın onu zor durumdan kurtarması

Vefa Unutulmaz

Bir köy kasabasında hemşerilerine kaşı vefalı olan bir adam sürekli olarak bütün vatandaşlarına yardım eli uzatıyormuş.

Bir gün Hasan amca, yolda giderken şehre yeni gelmiş olan Hüseyin ve Fatma çiftlerini görmüş ve yanlarına gitmiş. Onların yanına giderek durumlarını sormuş. Yeni evlendiklerini, baskılardan dolayı buraya geldiklerini ve hiç paraları olmadığını söylediler. Hasan amca, onlara bir ev, bir iş vermiş. Aile buna çok sevinmiş ve ona çokça dualar etmişlerdir. Yıllar geçmiş Hasan amcanın işleri bozulmuş ve zor duruma düşmüş. Bunu duyan Hüseyin ve Fatma onun yanına koşmuşlar. Hasan amca onların kim olduğunu hatırlamamış olsa da aile bunu unutmamış. Mallarının yarından fazlasını Hasan amcaya vererek onun tekrar ayağa kalkmasına yardımcı oluştur.

Sonuç olarak iyilik unutulmaz. Vefalı olmak toplumda bizlere yardımlaşma ve dayanışmayı getirir ve güzel dostluklar elde etmemizi sağlar.


Gelecek Derse Hazırlık


1. Dünyanın eğitim yönünden en gelişmiş ülkeleri hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

Dünyanın eğitim yönünde en gelişmiş ülkelerin örnek vermek gerekirse İsviçre Kanada Japonya Güney Kore Hollanda Singapur ve Rusya dünyada eğitim alanında gelişmiş en büyük eğitim sistemlerine sahip olduklarını ifade edebiliriz.

Dünyada eğitim yönünden gelişmelerinin nedeni sınıfların belli bir seviyede öğrenci kapasitesi alması eğitim sisteminin en iyi şekilde öğrencinin anlamı odaklı olması onları fikirlerini ifade edebilecek ve kendi özelliklerine göre kendilerini geliştirecek sistem üzerine kurulu olmasından kaynaklanmaktadır.

Ezberci eğitim sisteminin dışında daha çok bireysel ve kendi özelliklerine göre eğitim mekanizmaları oluşturulmuş gerek spor gerekli eğitim gerekse yazarlık konusunda öğrencilere büyük destekler verilerek onları teşvik ederek eğitim sistemi güçlenmiştir.

Bu değişikliklerle beraber yukarıda saydığımız ülkelerden birçok Nobel ödülü kazanmış olan doktorlar yazarlar ve büyük eğitimciler çıktığını ifade edebiliriz.


2. Hazırlıklı konuşma yapmak amacıyla ülkemizin eğitim sistemindeki değişikliklerle ilgili araştırma yapınız.


Cevap :

Ülkemizde var olan eğitim olanakları gün geçtikçe artması ile beraber öğrencilerin daha fazla olanaklara sahip olması daha çok teknoloji adapte olması ile beraber hızlı bir gelişim sağladığını ifade edebiliriz.

Milli eğitim bakanlığı tarafından kitaplarını ücretsiz olarak verilmesi yardımcı kaynaklarının basılarak öğrencileri verilmesi okullarda dershane gibi öğretmenler tarafından eğitim verilerek onların sınavlara hazırlanması eğitim kalitesini gün geçtikçe arttırmaktadır. Devlet tarafından verilen tabletler ve imkanı olmayan öğrencilere sağlanan okul araç gereçleri eğitim olanakları kısıtlı olan öğrencilerin daha da verimli bir şekilde çalışmalarını sağlamıştır.

Bununla beraber ezberci yöntemden yavaş yavaş vazgeçilerek daha çok bireysel alanda insanların gelişimini sağlayacak birçok Spor kompleksi de kurulmuştur. Öğrencilerin belli meslek gruplarında değil yazarlık spor kendini geliştirme ve birçok alanda kendini ifade etme olanakları da sağlanmaktadır.

Ancak eğitim alanında bunlar yeterli değildir. Derslerin ezberi yettiğinden vazgeçerek çocukların daha çok anlamaya yönelik soruların gelmesi konuları ezberleme yöntemi ile değil akılda kalıcı yöntemlerle anlatmakta bizlere en önemli ihtiyaçlardan bir tanesi olarak ifade edilmesi gerekir. Sonuç olarak eğitim alanında gelişmeler göstersek de eğitim alanında gelişmiş ülkelere yetişmek için birçok alanda daha birçok değişiklik ve devrim yapmamız şarttır.



 


Ödevini Bulamadıysan ARA

6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30 Cevapları Ata Yayıncılık

Konusu Hakkında Soru Sormak İster Misiniz ?
Yorum ve Düşüncelerinizin Bizim İçin Ne Kadar Değerli Olduğunu Biliyor Musunuz ? Destek ve Yorumlarınız için Tıklayınız...




Merve
Vefa kelimesi bizlere bağlılığı şefkati merhameti ve yardımseverliği çalıştırabilir. Bir insanın çevresindeki insanlara karşı büyük küçük demeden vefalı yaklaşması onun ahlaklı olmasını gösterir. Ayrıca hayvanlara karşı rahmetle yaklaştığımız zaman onların ihtiyaçlarını karşıladığı mı zaman da onlara sevgi ile baktığımız zaman vefalı olduğumuzu gösteren en güzel davranıştır. Susayan bir ağaca su vermek yaz günlerinde çevremizde bulunan ağaçları sulamak Ayrıca ağaçlara zarar vermek gibi davranışlarda vefalı olmanın örneğidir. Çevremizde bulunan sokak hayvanları olan köpekler ve kedileri su verme yiyecek vermek ve onlara rahatsızlık ne gibi davranışlar da merhametli ve vefa'yı simgeler.
Sena
Sizleri çok seviyorum canlar keşke bütün arkadaşlarımızı ödevlerini buradan yapsalar
Konuya Bir Cevap Yazın.İsim bölümünü boş bırakabilirsiniz.

Önceki Ders Kitabı Sayfa Cevapları « Bir Sonraki Sayfa Cevapları Konusu »

  • 27 Kayıtlı Üye
  • Son Üye Mine
error: Kopya Yasak