7. Sınıf Türkçe

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

7.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları Martı


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları MEB Yayınları

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. “Sınırlarını zorlamak” deyiminin size çağrıştırdığı duygu ve düşünceleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bir işin en iyisini yapmaya çalışmak.

2. Azim ve başarı arasında nasıl bir ilişki vardır? Tartışınız.
Cevap Azimle yapılan şeyler arkasında başarıyı getirir bu yüzden de bağlantılı konulardır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen bazı kelimelerin anlamları aşağıda verilmiştir. Bu anlamlardan ve bulmacadaki ipuçlarından hareketle bulmacayı doldurunuz.
Cevap:  

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları MEB Yayınları

2. ETKİNLİK

A) Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.

1. Sahildeki martıların nasıl bir hayatı vardır? Kısaca anlatınız.
Cevap: Yemek bulmak için uçup karınlarını doyurunca geri eve döndükleri bir hayatları varmış.

2. Diğer martılar ile Martı Jonathan Livingston’ı karşılaştırınız. Bunların benzer ve farklı yönleri nelerdir? Tartışınız.
Cevap: Diğer martılarla, Martı Jonathan aynı türden kuşlardırlar. Ama Martı Jonathan kendini geliştirmeyi seven hayatının sınırlarını aşan bir kuştur. Diğer martılar ise sadece karınlarını doymayı hedefleyen kuşlardır.

3. Martı Jonathan Livingston kendine nasıl bir hedef belirlemiş ve hedefine ulaşmak için neler yapmıştır? Anlatınız.
Cevap: Kendisine en yükseğe uçmayı hedeflemiştir. Bunun için de pes etmeden çalışmıştır.

4. Martı Jonathan Livingston’ın suya çakıldıktan sonra kendini motive edebilmek için kullandığı ifade nedir? Siz de kendinizi ve arkadaşlarınızı başarı konusunda motive edebilmek için kullandığınız ifadelere örnekler veriniz.
Cevap: Martı Jonathan, “bir… tek… biraz daha… hadi… yüksel… şimdi kavis… yoo, hayır… ” diye motive etmiştir. Ben kendimi yapabileceğime inandırmak için sürekli ” çalışan kazanır elması kızarır” sözünü hatırlatıyorum.

5. Kendinizi hangi alanlarda geliştirmek istiyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Kendimi voleybol sporunda geliştirip ileriye taşımak istiyorum.


B) Okuduğunuz metinden hareketle arkadaşlarınıza yöneltmek üzere iki soru yazınız.
Cevap: 

1.Soru: Martı Jonathan hedefine ulaşana kadar kaç uçuş yaptı?
Cevap: Hedefine ulaşana kadar on uçuş yaptı.

2.Soru: Martı Jonathan pes etseydi ne olurdu?
Cevap: Eğer Martı Jonathan pes etseydi hedeflerine ulaşamazdı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

“Başarı” kelimesinin sizde çağrıştırdıklarını aşağıdaki noktalı alanlara yazınız. Yazdığınız kelimeleri kullanarak bir konuşma yapınız.
Cevap: 

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


4. ETKİNLİK

A) “Martı Jonathan, uçmayı büyük bir tutkuyla seviyordu.” cümlesinde kişileştirme sanatı kullanılmıştır. Siz de okuduğunuz metinde kişileştirme sanatının kullanıldığı cümlelere örnekler yazınız.
Cevap: 

-Sahilden bir mil uzaklıkta, denizi kucaklarcasına ilerleyen bir balıkçı teknesi, martılara kahvaltı zamanının geldiğini haber veriyordu.
Durgun denizin minik dalgacıkları üzerinde, güneşin altın gibi ışıldadığı pırıl pırıl bir sabahtı.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları MEB Yayınları

B) Sevdiğiniz bir hayvanı kişileştirerek aşağıya onun duygularını anlatan, hikâye edici bir metin yazınız. Metninizi yazarken yazım ve noktalama kurallarına uymayı unutmayınız. Metninize uygun bir başlık yazınız.
Cevap:

Bir gün kırlarda hoplaya zıplaya koşan bir tavşan etrafında yavrularını toplayı oturan bir kirpiye denk geldi. Zıplayarak yanlarına gitti ve aşağılar bakışlarla anne kirpiye baktı. Anne kirpi onu görünce şaşırdı ve:

-”Bir şey mi oldu Tavşan, bir sorun mu var neden böyle bakıyorsun?” diye sordu.

Tavşan ise kibirle:

-”Daha ne olsun o kadar dikenlisin ki yavrularına sarılamıyorsun bile.” dedi.

Bu sözlere çok üzülen kirpi tam cevap verecekken büyük yavrusu onun yerine konuştu:

-”Biz annemizi annemiz de bizi dikenlerimizle seviyoruz Tavşan kardeş. Unutma gerçek sevgi her şeyin önündedir.” dedi.

Bunu duyan tavşan çok etkilendi kirpiden özür diledi ve bir daha kimseyi yargılamamak için kendine söz verdi.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

Aşağıda bir yarış ile ilgili bilgiler verilmiştir. Bilgilerden hareketle etkinliği tamamlayınız.

Mavi, kırmızı, sarı, siyah ve yeşil renkli fular takan beş martı, içlerinden en hızlı uçanın kim
olduğunu belirlemek için bir yarış düzenlemişlerdir. Bu yarışın sonucuyla ilgili şunlar bilinmektedir:

• Siyah fular takan martı, yarışı üçüncü sırada tamamlamıştır.
• Yeşil ve kırmızı renkli fular takan martılar, yarışı art arda tamamlamıştır.
• Yarışı birinci veya ikinci sırada bitiren martının fular rengi mavi değildir.

Bu bilgilere göre aşağıdaki sıralamalardan hangilerinin bu yarışın sonucuna uygun olduğunu
belirleyerek işaretleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları MEB Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri amaç-sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde okuduğunuz metinden hareketle tamamlayınız.
Cevap:

Her sabah binlerce martı bir lokma yiyecek için mücadeleye girişiyordu.
Martı Jonathan Livingston ona acı veren kavisi oluşturabilmek için kanatlarını iyice geriyordu.
Çoğu martı sırf yiyecek bulmak, sahilden ayrılıp tekrar geri dönebilmek için uçar.


7. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerdeki altı çizili fiillerin (eylem) anlam özelliklerini [iş (kılış), durum, oluş] cümlelerin yanındaki kutulara örnekteki gibi işaretleyiniz.
Cevap:

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 12-14-15-16-17-18-19. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


GELECEK DERSE HAZIRLIK

Sevdiğiniz bir yazarın yaşam öyküsünü araştırınız.
Cevap: Oğuz Atay, 12 Ekim 1934’de dünyaya gelmiştir. Babası milletvekilidir. Kısa bir süreliğine vapur iskelesi yapımında tamir ve kontrol elemanı olarak çalışmıştır. Yazar, gençliğinin ilerleyen zamanlarında yazdığı tutunamayanlar eseriyle Türk Edebiyat Tarihine ismini yazdırmıştır. Oğuz Atay yazdığı bu eserle, TRT roman ödülünü kazanmış ve UNESCO tarafından 20. yy. Türk Edebiyatının en seçkin eseri olarak seçilmiştir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.