8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204-206-207-208-209 Cevapları Hecce Yayıncılık
8.Sınıf Hecce Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 204-206-207-208-209. Sayfa Cevapları Güreş
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları Hecce Yayıncılık
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Yaptığınız ya da izlemeyi sevdiğiniz sporlar hangileridir? Neden? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Voleybol oynuyorum ve maçlarını izlemeyi de çok severim. Çünkü takım ruhu olan, birlikte hareket edilen ve eğlenceli bir oyundur.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları Hecce Yayıncılık
1. ETKİNLİK
Okuduğunuz şiirden alınan aşağıdaki dizelerde altı çizili olarak verilen kelimelerin anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
Ha bire yiğitler, koşun, kavrayın,
Tahminî Anlamı: Cesur, güçlü
Cümlem: Dedem abilerim için yiğitlerim der.
Davullar çalınsın ulu divanda.
Tahminî Anlamı: Toplantı yapılan alan.
Cümlem: Savaş kararı için divan toplandı.
Alta geldim diye erinme yiğit,
Tahminî Anlamı: Üşenmek
Cümlem: Yataktan kalkmaya çok eriniyorum.
Şad olun yiğitler iki cihanda.
Tahminî Anlamı: Sevinmek
Cümlem: Şehit askerlerimizin ruhu şad olsun.
Şakırım, coşarım, nara atarım,
Tahminî Anlamı: Şarkı söylemek
Cümlem: Mutluluktan şakıyordu.
Öğerim yiğidi, alkış tutarım,
Tahminî Anlamı: Övmek
Cümlem: Babam her başarım için beni öğer.
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde yiğitler neye benzetilmektedir?
Cevap: Yiğitler koça benzetilmektedir.
2. Şair yiğitlerden ne yapmalarını istemektedir?
Cevap: Şair yiğitlerden ağır ağır yanaşarak kapışmalarını istemektedir.
3. “Sizi seyretmeye göğüs gelir dar” dizesiyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Güreş yapanların ne kadar heyecan verici olduğunu anlatmak istenmektedir.
4. “Alta geldim diye erinme yiğit, / Üste geldim diye sevinme yiğit” dizeleriyle ne anlatılmak istenmektedir?
Cevap: Güreş yaparken altta kalanın moralini bozmaması, üste gelenin acele edip sevinmemesini anlatmaktadır.
5. Şiirde geçen abartılı ifadeleri bulunuz.
Cevap:
- Atılın aslanlar gibi kükreşin,
- Sizi seyretmeye göğüs gelir dar,
- Dağlar bile görse sizi kımıldar,
- Billah iki elim olsa da kanda!
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları Hecce Yayıncılık
3. ETKİNLİK
Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap:
Şiirin konusu: Güreş yapan yiğit gençlere yapılan övgü.
Şiirin ana duygusu: Güreş yapan yiğitlere duyulan sevgi ve saygı.
4. ETKİNLİK
Aşağıdaki medya metninin bilgilendirme, olay yorumlama, eğlendirme, ikna etme ya da kültür aktarma amaçlarından hangisi ya da hangileri için hazırlanmış olduğunu altına yazınız.
Cevap: Medya metni ”bilgilendirme ve kültür aktarma” amacı ile yazılmıştır.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları Hecce Yayıncılık
5. ETKİNLİK
Aşağıdaki formu yönergelere uygun olarak doldurunuz.
Cevap:
6. ETKİNLİK
Sınıfınızda millî sporcuların başarıları hakkında bir konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için kendinizi konuşmanızdaki sporcunun yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü ifade etmeye çalışınız.
Cevap:
Milli sporcular, sadece kendi spor dallarında değil, aynı zamanda ülkelerinin bayrağını gururla taşıdıkları için taktir edilmelidir. Onlar, uzun süren antrenmanlarla, disiplinle ve hayatından fedakarlıkta bulunarak başarıya ulaşmışlardır. Çoğu zaman karşılaştıkları zorluklar, sadece fiziksel değil aynı zamanda mental dayanıklılık gerektiren engellerdir. Milli sporcular, bu zorluklarla başa çıkabilmek için inancını hiç kaybetmezler ve çabalayarak hedeflerine ulaşırlar.
Milli sporcuların başarıları sadece kendi spor dallarında değil, aynı zamanda ülkemizin tanıtımında büyük bir rol oynar. Onların azmi, fedakarlığı ve kararlılığıyla ilham veren milli sporcular, ülkemizin gurur kaynağıdır.
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları Hecce Yayıncılık
7. ETKİNLİK
(…) İzlediğiniz videodan hareketle “bir metinden ve duyulardan hareketle yazma” yöntemini kullanarak aşağıya güreş konulu bir hikâye yazınız. Yazdığınız hikâyede mizahi ögeler kullanınız.
Yazdığınız hikâyeyi gözden geçirirken varsa hikâyenizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız hikâyeyi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:
ZAHİT’İN GÜREŞ HEYECANI
Zahit, heyecanla babasıyla beraber Edirne’deki yağlı güreşleri izlemek için yola çıktı. Erken saatlerde kalkmışlar ve uzun bir yolculuk yapmışlardı. Otobüste otururken Zahit, dışarıdaki manzarayı hayranlıkla izliyordu. Köylerden geçerken renkli evler ve yeşillikler gözüne çarpıyordu.
Edirne’ye vardıklarında hava çok sıcaktı. İlk olarak tarihi Selimiye Camii’ni ziyaret ettiler. Zahit, caminin devasa kubbesini görünce şaşırdı. Babası, caminin Osmanlı İmparatorluğu’nda yapıldığını ve mimarisinin benzersiz olduğunu anlattı.
Daha sonra güreş alanına doğru yol aldılar. Stadyuma geldiklerinde tribünler hıncahınç doluydu. İnsanlar bayraklar sallayarak, tezahüratlar yaparak sporcuları destekliyorlardı. Zahit de bu coşkuya katıldı ve bağırmaya başladı.
Güreşçilerin güçlü vücutlarına ve ustaca hareketlerine hayran kaldı. Babası, güreşin Türk kültüründe önemli bir yer tuttuğunu ve uzun yıllardır devam ettiğini anlattı. Zahit, gün boyunca farklı güreşçilerin performanslarını izledi. Bazı maçları güreşçiler sıkı bir mücadele sonucunda kazanırken bazılarında tam bir denge vardı ve berabere bitiyordu. Zahit, her seferinde büyük bir alkışla sporcuları tebrik etti.
Gün batımına yakın eve dönme vakti geldiğinde Zahit, içindeki heyecanın hiç bitmediğini fark etti. Bu unutulmaz deneyimi babasıyla paylaşmak istedi. Eve dönerken otobüsün camından dışarıyı izleyerek hayal kurdu ve hayallere dalarken uykuya daldı. O günden sonra Edirne’nin güzellikleri ve yağlı güreşlerin heyecanı hafızasında yer edindi.