7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 179-183-184-187-188. Cevapları Berkay Yayınları
7.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 179-183-184-187-188. Sayfa Cevapları Alan ile İlgili Problemler
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları Berkay Yayınları
Nermin Hanım, bir kağıda krokisini çizdiği bahçesinin her bir bölümüne farklı bir çiçek dikmek istiyor. Nermin Hanım, her bir çiçeği dikmek için kullanacağı bölgenin alanını hesaplarken nasıl bir yol izlemelidir? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Nermin Hanım, kullanacağı bölgenin alanını hesaplamak için oluşturmuş olduğu çokgenlerin alanlarını bulmalıdır.
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları Berkay Yayınları
Alıştırmalar
1. Bir belediye, yanda planı verilen, kenar uzunlukları 70 m ve 40 m olan dikdörtgen biçimindeki parka, çay bahçesi açmak istiyor. Plandaki oyun parkı paralelkenar, yeşil alan yamuk ve havuz eşkenar dörtgen biçimindedir. Parktaki turuncu üçgen biçimindeki bölümlere çay bahçesi açmak isteyen belediye, toplam kaç m2 lik alana çay bahçesi açabilir?
Cevap:
(20 . 15)/2 = 150 m² → Bir üçgenin alanı
150 . 3 = 450 m² → 3 tane üçgenin alanı
2. Ceyda, tangram parçaları ile yukarıdaki tavşan şeklini oluşturdu. Tangram parçalarının yukarıda verilen ölçülerine göre Ceyda’nın oluşturduğu şeklin ön yüzünün alanı kaç cm²dir?
Cevap:
25 . 13 + ((18.18)/2) . 2 + ((36.36)/2) + 18.18 + ((26.26)/2) . 2 =
325 +324 + 648 + 324 + 676 = 2297 mm² = 22,97 cm²
3. Melda Hanım, evindeki salonun dikdörtgen biçimindeki tabanına eşkenar dörtgen biçimindeki parkelerden döşetti. Köşegen uzunlukları 20 cm ve 30 cm olan parkelerin tanesinin fiyatı 3 TL’dir. Salonun kenar uzunlukları 20 m ve 15 m olduğuna göre Melda Hanım, döşettiği parkeler için kaç TL ödemiştir?
Cevap:
(20.30)/2= 300 cm²
300 cm²si =3 TL’dir.
20 m → 2000 cm²
15 m → 1500 cm²
(2000.1500)/2 = 1 500 000
1 500 00/300 =5000
5000 . 3 =15 000 TL ödemiştir.
4. Mustafa ve Fatma, projeleri için 120 cm uzunluğunda birer ip kestiler. İpleri ile birer dikdörtgen oluşturup kartona yapıştırdılar ve dikdörtgenin içini boyadılar. Mustafa ve Fatma’nın birbirlerine yardım ederek oluşturdukları dikdörtgenlerin uzun kenarları sırasıyla 52 cm ve 40 cm ise boyadıkları alanların farkı kaç cm2dir?
Cevap:
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları Berkay Yayınları
Bisiklet sürmek her yaştan insanın ilgi alanlarından biri olmuştur. Bisiklet, hem eğlence hem ulaşım hem de spor aracı olarak kullanılmaktadır. Hatta bir spor faaliyeti olarak bisiklet yarışları da düzenlenmektedir.
Peki, bisikletin tekerlerindeki teller nasıl açılar oluşturur? Bu açıları belirleyiniz. Bu açıların eş olduğunu söyleyebilir misiniz? Nedenini açıklayınız.
Cevap: Bisiklet tekerindeki teller dik ve eşit açılar oluşturur.
Etkinlik
Cevap:
7. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları Berkay Yayınları
Alıştırmalar
1. Yandaki O merkezli çemberde m(KPM) = 290° ise m(KOM) kaç derecedir?
Cevap: 360 – 290 = 70°
2. Yandaki M merkezli çemberde m(TMV)=x+10, m(TYV) = 2x – 70° ise x kaç derecedir?
Cevap:
x + 10 + 2x – 70 = 360
3x – 60 = 360
3x = 420
x = 140°
3. Yandaki bisiklet tekerleği, tekerleğin merkezinden geçen tellerle eş bölümlere ayrılmıştır. Buna göre her bir eş bölümü belirten merkez açının ölçüsü kaç derecedir?
Cevap:
4. Yandaki M merkezli çember, 6 eş bölüme ayrılmıştır. Buna göre m(LMN) kaç derecedir?
Cevap: 360/6 = 60°dir.
5. Yandaki O merkezli çemberde [AB] çap, m(ACB) = 4x + 20° ve m(ADB) = 5x – 20° ise x kaç derecedir?
Cevap:
4x + 20 +5x – 20 = 360
9x = 360
x = 40°
Bu matematik ders kitabındaki problemleri çözerken bazen zorlandım, özellikle alan hesaplamaları benim için karmaşıktı. Neyse ki bu cevap anahtarı sayesinde soruların çoğunu çözebildim.