4. Sınıf Fen Bilimleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24. Cevapları Sözcü Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dünya’mızın Hareketleri başlıklı konunun da yer aldığı 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23-24 Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Sözcü Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 19-20-21-22-23-24. Sayfa Cevapları Dünya’mızın Hareketleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Hazırlanalım

Gece ve gündüz nasıl oluşur? Mevsimler nasıl oluşur? Düşünelim.
Cevap: Gece ve gündüz Dünya’nın kendi etrafında dönmesiyle, mevsimler Dünya’nın Güneş etrafında dönmesiyle oluşur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Peki gece ve gündüz nasıl oluşur? Gece ve gündüzü yaşamamızın nedeni nedir? Düşünelim.
Cevap: Gece ve gündüz Dünya’nın kendi etrafında dönmesiyle oluşur. Dünya, Güneş etrafında dönerken güneşe bakan yüzü güzdür, güneş görmeyen tarafı gece olmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Sözcü Yayıncılık

3. Etkinlik

Dünya modeli veya topun el feneri tarafına gelen kısmında ne gördük?
Cevap: Topun el feneri tarafından gelen kısım gündüzü temsil etmektedir.


Dünya modeli veya topun el feneri tarafına gelmeyen kısmında ne gördük?
Cevap: Topun el feneri gelmeyen tarafı karanlık kaldı orası geceyi temsil eder.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Etkinlik

Dünya modelinin hareket etmesi el fenerinin aydınlattığı bölgeyi değiştirdi mi? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Dünya modelinin hareket etmesi el fenerinin aydınlattığı bölgeyi değiştirdi. Dünya hareket ettiği için ışık gören yerler değişmiştir. 


El fenerinin ışığı Dünya modelini en çok hangi konumda aydınlattı?
Cevap: El fenerinin ışığı Dünya modelini en çok ekvator konumuna bakarken aydınlattı.


El fenerinin ışığı Dünya modelini en az hangi konumda aydınlattı?
Cevap: El fenerinin ışığı Dünya modelini en az kutuplar konumundayken aydınlatmıştır.


Yaptığımız etkinlik sonucunda, Dünya bir merkez etrafında dolandığında, Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığının nasıl değiştiğini gözlemledik. Peki, bu değişimin nasıl sonuçları olabilir?
Cevap: Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığının değişimi gece ve gündüzün olmasını sağlamıştır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Sözcü Yayıncılık

5. Etkinlik

Dünya’nın günlük ve yıllık hareketlerinin önemi nedir? Dünya’nın bu hareketleri olmasaydı bizim yaşamımız bundan nasıl etkilenirdi? Düşündüklerimizi aşağıda verilen boşluğa maddeler halinde yazalım.
Cevap: Dünya’nın günlük hareketi gece ve gündüzü oluştururken, yıllık hareketi mevsimleri oluşturur. Gece ve gündüz olmasaydı zaman kavramı olmaz, uyku düzeni oturmaz, her zaman karanlıkta yada her zaman aydınlıkta kalırdık. Buda canlı yaşamını kötü etkiler ve gelişimin olmasını engellerdi. Mevsimler oluşmasaydı her mevsime özgü yiyecekleri yiyemez sadece tek tür meyve ve sebze tüketir gerekli olan vitaminler alınmazdı.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Neler Öğrendik?

1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.
Cevap:

a. Dünya’nın kendi etrafında dönüşü ..24 saat.. sürer
b. Dünya kendi etrafında .. batıdan doğuya… doğru döner
c. Dünya’nın kendi etrafında dönme hareketi yapmasıyla …gece ve gündüz… oluşur.
ç. Dünya’nın Güneş etrafındaki dolanma hareketi …365 gün 6 saat… sürer
d. Dünya’nın Güneş etrafında dolanma hareketi yapmasıyla ….mevsimler…. oluşur.


2. Dünya’nın günlük ve yıllık hareketleri hakkında öğrendiklerimizi aşağıya cümleler halinde yazalım.
Cevap:

Günlük Hareket: Gece ve gündüz oluşur ve tam dönüşü 24 saat sürer.
Yıllık Hareket: Mevsimler oluşur ve tam dönüşü 365 gün 6 saat sürer.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Cevap anahtarındaki etkinlikler, Dünya’nın hareketlerini daha iyi anlamamıza yardımcı oldu. Örneğin, “Dünya’nın Güneş etrafında dolanma hareketi” ile mevsimlerin nasıl oluştuğunu açıklayan etkinlik, çocuğumun görsel olarak anlamasına yardımcı oldu.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.