3. Sınıf Fen Bilimleri

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-41-43-44-45 Cevapları TUNA Yayıncılık

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-41-43-44-45 Cevapları TUNA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 3. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Duyu Organları ve Görevleri konusunun bulunduğu 3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-41-43-44-45 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35-36-37-38-41-43-44-45 Cevapları TUNA Yayıncılık

3.Sınıf TUNA Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 35-36-37-38-41-43-44-45. Sayfa Cevapları Duyu Organları ve Görevleri

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları TUNA Yayıncılık

Peki, çevremizdeki varlıkların görünüşlerini, renklerini, seslerini, kokularını, sert veya yumuşak olmalarını, tatlarını nasıl algılarız? Çevremizi algılamamızı sağlayan duyular nelerdir?
Cevap: 5 duyu organımızla varlıkların seslerini, kokularını, tatlarını ve dokularını algılayabiliriz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları TUNA Yayıncılık

Bir kır gezisine çıktığımızı düşünelim. Bu kır gezisinde çiçeklerin rengini ve kokusunu, kelebeğin kanadındaki desenleri, kuş seslerini ve rüzgarın esintisini hangi duyularımızla algılarız? Düşünelim.
Cevap: Çiçeklerin rengini, kelebeğin kanadındaki desenini gözümüzle algılarız. Sesleri kulağımızla, kokuları burnumuz ve rüzgarın esintisini derimizle algılarız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları TUNA Yayıncılık

Birkaç dakika gözlerimizi kapatalım. Neler hissettiğimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Gözlerimi kapattığımda karanlığı hissediyorum. Seslere daha duyarlı oluyorum.

Kendimizi görme engelli bireylerin yerine koyalım. Evden okula giderken ne gibi zorluklar yaşayacağımızı düşünelim. Engelli bireylerin yaşadığı zorluklara çözüm önerilerinde bulunalım.
Cevap: Okula giderken taş ve tümseklere takılabilir, yolumuzu kaybedebilir ve düşebiliriz. Onlar için özel yollar, dolmuşlarda onlara özel bölümler yapılabilir. Ve engelli bireylere davranış bilinci için seminerler düzenlenebilir.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları TUNA Yayıncılık

Göz sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: 

  • Gözlerimizi kimyasal ve sert maddelerden korumalıyız.
  • Kirli ellerimizle gözlerimize dokunmamalıyız.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları TUNA Yayıncılık

Kulak sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap:

  • Kulağımıza hiçbir cisim sokmamalıyız.
  • Uzun süre kulaklıkla yüksek sesli müzik dinlememeliyiz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları TUNA Yayıncılık

Deneyelim, Öğrenelim

Sonuç

Arkadaşımız gözlü bağlı, burnu açıkken hangi besinlerin tadını alabildi?
Cevap: Yediği bütün besinlerin tadını alabilir.

Arkadaşımız hem gözünü hem burnunu kapattığında besinlerin tadını alabildi mi? Neden?
Cevap: Hayır. Koku ve görmeyi engellediği için yediği besinlerin tadını alamaz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları TUNA Yayıncılık

Dil sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Asitli içecekler ve  zararlı besinler tüketmemeleyiz.

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları TUNA Yayıncılık

Deri sağlığımızı korumak için başka neler yapabileceğimizi arkadaşlarımızla tartışalım.
Cevap: Asit ve yoğun deterjanları derimizle çok temas ettirmemeliyiz. Ateşe ve buza sürekli temas ettirmemeliyiz.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Bu tür etkinlikler, çocuğumun fen bilimlerini anlamasına ve öğrenmesine yardımcı olurken aynı zamanda paylaşım ve iletişim becerilerini de geliştiriyor. Ayrıca, bu zorunlu bir eğitim materyali değil, eğlenceli bir öğrenme deneyimi haline geldi.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.