3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221 Cevapları Sonuç Yayıncılık
3.Sınıf Sonuç Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 217-218-219-220-221. Sayfa Cevapları Sahildeki Yumurtalar
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217 Cevapları Sonuç Yayıncılık
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Su kaplumbağaları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap:
Su kaplumbağalarının günümüzde vahşi türleri ve evcil türleri bulunmaktadır. Su kaplumbağalarının türlerine örnekler şunlardır ;
- Kırmızı Yanaklı Su Kaplumbağası
- Caretta Caretta
- Sarı Karınlı Su Kaplumbağası
- Benekli Su Kaplumbağaları
- Razor Backed Musk Su Kaplumbağası
gibi su kaplumbağalarına örnek verilebilir. Su kaplumbağaları genel olarak sıcakları seven ve güneşlenmeyi seven canlılardır. Su kaplumbağaları ; deniz canlıları ve yosunlarla beslenmektedir. Sıcak bölgelerde bulunan sahillere gelerek yumurtalarını bırakmaktadır. Yumurtalar belli bir olgunluk ve sıcaklık seviyesine geldikten sonra yumurtadan çıkarak direk olarak denizlere yol almaktadır. Günümüzde bu canlılar bilinçsiz bir şekilde insanlar tarafından zarar verilmektedir.
2. Kaplumbağaların üzerindeki kabuk ne işe yarar?
Cevap :
Yaratılış bakımından bütün canlıların kendilerini koruması amacıyla çeşitli özellikler verilmiştir.
Kaplumbağalar kendilerini korumaları amacıyla Yüce Allah c.c tarafından sert kabuklar verilmiştir. Kaplumbağalar bu kabuklar sayesinde yırtıcılara karşı ve tehlikelere karşı bir korunma sağlamaktadır.
3. Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir?
Cevap:
Maddeler halinde Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir? sorusunun cevabı şunlardır ;
- Penguenler
- Hipopotamlar
- Timsahlar
- Bahartugran
- Kurbağa
- Semender
- Su samuru
- Fok balığı
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları Sonuç Yayıncılık
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Görselleri inceleyelim. Metnin konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap : Metnin konusu su kaplumbağaları olabilir.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Sahildeki Yumurtalar” adlı metni dikkatle dinleyin. Öğretmeniniz bazı yerlerde metni dinletmeye ara verecek ve metnin devamı ile ilgili tahminlerde bulunmanızı isteyecek. Tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazın.
Birinci soruya verdiğim cevap : Kaplumbağayı düzeltmiş olabilir.
İkinci soruya verdiğim cevap : Eğer kaplumbağa denize doğru itilirse dalgalar yardımıyla kaplumbağa düz duruma gelebilir.
Üçüncü soruya verdiğim cevap : Başka bir kumsala götürmüş olabilir.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları Sonuç Yayıncılık
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin edelim.
Sahil : Deniz kıyısında bulunan kum ve taşlardan meydana gelen su kıyısına sahil adı verilir.
Kumsal : Deniz kenarında var olan kum alan kumsal adı verilir.
Çelme takmak : Bir kişinin işini bozmak veya bir kişinin ayağını yerden kesmeye çelmek takmak adı verilir.
Kızak : Kar ve bu üstünde insanların kaymak ve seyahat etmesini sağlayan araca kızak adı verilir.
Kuluçkaya yatmak : Yumurta ile çoğalan hayvanların yuvalarında yumurta üzerinde oturmasına kuluçkaya yatmak denir.
İnci : Denizde kabukların içerisinde oluşan genel olarak beyaz renkli değerli eşyaya inci adı verilir.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Dinledim, anladım, soruları cevaplıyorum.
1- Su kaplumbağası, yumurtalarını nereye bıraktı?
Cevap : Kumsala bıraktı.
2- Kaplumbağa nasıl ters döndü?
Cevap : Çakal ile sansar onu ters çevirdiler.
3- Kaplumbağayı kim kurtardı? Nasıl?
Cevap : Küçük bir çocuk kurtardı. Kaplumbağayı denize doğru çekti. Dalgalar yardımıyla kaplumbağa düz döndü.
4- Kaplumbağa çocuğa ne dedi?
Cevap : Kendisini kurtardığı için teşekkür etti. Sahile bıraktığı yumurtalarını da kurtarmasını istedi.
5- Elinde bir sepetle sahile dönen çocuk ne yaptı?
Cevap : Yumurtaları sepete doldurdu. Bir kayanın arkasına saklanıp çakalla sansarı bekledi.
6- Sahile gelen sansarla çakal ne yaptı?
Cevap : Önce kaplumbağayı aradılar. Bulamayınca yumurtaları aramak için bütün sahili kazdılar.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları Sonuç Yayıncılık
7- Çocuğun balıklarını alanlar kimlermiş?
Cevap : Çakal ile sansarmış.
8- Çocuk, yumurtaları nereye koydu?
Cevap : Kuluçkaya yatmış kırlangıçların altına koydu.
9- Sansarla çakal, yavruları korkutmak isteyince neyle karşılaştılar?
Cevap : Kırlangıçlar çakal ile sansarı hep birlikte gagaladılar.
10- Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa, yavrularını sapasağlam görünce ne yaptı?
Cevap : Çocuğa teşekkür edip getirdiği inci tanelerini ona verdi.
Soru : Arkadaşlar, sansarla çakalın yaptıklarını doğru buluyor musunuz? Orada olsaydınız onlara neler söylerdiniz, nasıl bir ders verirdiniz?
Cevap : Metne bakıldığında sansarla çakalın yaptıklarını doğru bulmuyorum. Onların bu yaptıklarının doğaya zarar verdiğini söyler onları kafes içerisine kapatırdım.
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları Sonuç Yayıncılık
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Hayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak niçin önemlidir? Bu konudaki duygu ve düşüncelerini aşağıya yazabilir misin?
Cevap :
Hayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmesi dünyada var olan Allah c.c. yaratmış olduğu düzenin en iyi şekilde devam etmesi açısından büyük önem taşımaktadır.
Örnek vermek gerekirse ; yılanların nesli tükendiği zaman doğa içerisinde var olan sıçanların nesli çoğalacak ve sürekli olarak var olan ekinleri harap eder ve insanların yaşam notlarından çeşitli sorunlar ve hastalıklar ortaya çıkacaktır.
Başka bir örnek vermek gerekirse ; doğada var olan balıkların fazla avlanması sineklerin çoğalmasına neden olacak sıtma gibi hastalıklar ortaya çıkacaktır. Kuşların belli bir bölgede yok edilmesi çekirgelerin mahsulleri yok etmesine sebep olacaktır.
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
b. Aşağıdaki cümlelerin uygun yerlerinde konuşma çizgisi kullanalım.
Cevap:
Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü.
– Teşekkür ederim, size borcumu nasıl ödeyebilirim, diye sordu.
– Ne borcu? Benim yerimde kim olsa aynı şeyi yapardı, dedi çocuk.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Atatürk’ün çocukluk anılarını araştırınız.
Cevap:
Mustafa Kemal dayısının çiftliğinde kardeşlerin adı alarak Göle balık tutmaya gitmişler Mustafa balık tuttuğunda o dönem hasta olan Naciye ağlayarak abisine balığı bırakmasını söylermiş Mustafa da onun hasta olduğunu bildiği için balıkları tekrar Göle atarmış bir süre sonra bakmış ki balık tutamayacak boş kovayı da alarak kardeşleri Naciye ve makbul eyle çiftliğe Geri dönmüş dayısı Mustafa’nın kovasının boş olduğunu görünce 2 kova ver diyordun bir kovayı bile dolduramamıșsın diyerek Mustafa ile dalga geçer onun üzerine Makbule abisinin kovayı Dolduracak kadar balık tuttuğunu fakat Naciye tuttuğu balıkları bırakmasını istediği için bırakmak zorunda kaldığını söyler
Üzerine dayısı Mustafa’dan özür dileyerek senin boş konuşmaya çağını Bilmem gerekirdi Yarın 4 kova götürür doldururuz der. bunun üzerine Naciye ile Makbule Mustafa abilerinin gözüne bakarlar 1 gün sonra da Yolları sabah erkenden balık tutmak için hazırlanmıştır Mustafa’yı Arar Arar bulamaz Bu sırada Makbule ve Naciye samanlıkta kıkır kıkır gülmektedirler. Çünkü Mustafa yanlarındadır.
Doğada var olan düzenin korunması gerekmektedir. Doğada var olan düzenin devam etmesi için doğanın kirletilmemesi, doğanın korunması ve doğanın geliştirilerek temiz bir dünyada yaşamın sağlanması gerekmektedir.
Su kaplumbağaları hakkında suda yaşadığı ve senede bir defa kıyıya gelip yavrularını bıraktığını biliyorum .
Türkçe ders ve çok yardımcı oluyorsunuz Türkçe dersini yaparken sitenizde açarak verdiğiniz cevaplara bakmak ve verdiğiniz bilgilerle bilgilenmek beni çalışkan bir öğrenci yapıyor ayrıca sizlerin verdiği cevapları çok beğeniyor arkadaşlarıma tavsiye etmekten çekinmiyorum ödevlerimi yaptığın zaman doğru olduğundan emin oluyorum bu sebeple size çok teşekkür ediyorum