6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51-54 Cevapları ATA Yayıncılık
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51-54 Cevapları ATA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kümeler ile İlgili Temel Kavramlar konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51-54 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
6.Sınıf ATA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 51-54 Sayfa Cevapları Kümeler ile İlgili Temel Kavramlar
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları ATA Yayıncılık
İkiz kardeşler Erdem ile Erdinç, aynı model olan kazaklarını yataklarına dizdiler. Erdem yeşil kazaklarını, Erdinç ise desenli kazaklarını ihtiyacı olanlara dağıtmak istiyor. İkiz kardeşlerin
dağıtmak istedikleri kazakların
● Tamamının kaç tane olduğu,
Cevap: Hepsini birleştirip sayabiliriz.
● Ortak olanlarının kaç tane olduğu bulunurken nasıl bir yol izlenmelidir? Açıklayınız.
Cevap: Gruplandırarak sayabiliriz.
6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları ATA Yayıncılık
Alıştırmalar
1. A = {“marmelat” kelimesindeki harfler}
B = {“merhamet” kelimesindeki harfler}
Yukarıda ortak özellik yöntemi ile gösterilen A ve B kümelerini liste yöntemiyle gösteriniz. A ve B kümelerinin kesişim ve birleşim kümelerini yazınız.
Cevap:
A = {m, a, r ,e, l, t}
B = {m, e, r, h, a, t}
AUB = {m, a, e, r, t, h, l}
A∩B = {l, h}
2. P = { Δ,☆, □, a, b, k}
R = {a, k, n, o, Δ, □ }
Yanda verilen P ve R kümelerine göre P∩R ve P∪R kümelerini yazınız
Cevap:
P∩R = {b, n, o, ☆}
P∪R = {Δ, □, a, k, b, n, o, ☆}
3. Yanda, Venn şeması yöntemi ile gösterilen D ve E kümelerinin elemanlarını sembol kullanarak ayrı ayrı belirtiniz
Cevap:
D = {r, s, a, k}
E= {1, 7, a, k, ☆}
4 S = {Üç basamaklı rakamlar}
Yukarıda ortak özellik yöntemi ile gösterilen S kümesinin eleman sayısını bulunuz.
Cevap: Rakamlar tek basamaklı olduğu için boş küme olarak alırız.
Bu bölümdeki soruları çözerken, ikiz kardeşler Erdem ve Erdinç’in durumuna dikkat ettim. Erdem yeşil kazaklarını, Erdinç ise desenli kazaklarını ihtiyacı olanlara dağıtmak istiyorlarmış. İkiz kardeşlerin dağıtacakları kazakların sayısını hesaplarken kazakları birleştirip saydım. Bunu yaparak toplam kazak sayısını buldum.