8. Sınıf Matematik

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde 1. Ünite Değerlendirmesi konusunun bulunduğu 8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53-54 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık

8.Sınıf Berkay Yayınları Matematik Ders Kitabı 53-54 Sayfa Cevapları 1. Ünite Değerlendirmesi

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları Berkay Yayınları

1. Verilen sayıları, bu sayıların üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazılmış halleriyle eşleştiriniz
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


2. “184 sayısının asal çarpanları Δ ve □ ise, Δ+ □ toplamı ………………….. doğal sayısına eşittir.” ifadesindeki noktalı yere uygun sayıyı yazınız.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


3. “8’den küçük pozitif tam sayılardan ………. tanesi 8 ile aralarında asaldır.” ifadesindeki noktalı yere uygun sayıyı yazınız.
Cevap: 3, 5, 7  8 ile aralarında asaldır.


4. Serpil Hanım, çiftliğinde beslediği köpekleri, üçerli ve dörderli gruplandırabilmektedir. Buna göre Serpil Hanım’ın çiftliğinde en az kaç köpek vardır?
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


5. 21 kg ve 35 kg’lık iki farklı kalitedeki pirinç, eşit büyüklükteki torbalara; artmayacak ve birbirlerine karışmayacak şekilde doldurulmak isteniyor. Buna göre en az kaç torba kullanılabilir?
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


6. Aşağıda verilen ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


7. Aşağıdaki üslü ifadelerin değerlerini noktalı yerlere yazınız.
Cevap:

a. (– 3)-² = -(1/3) . -(1/3 = 1/9
b. (– 5)-⁴= -(1/5) . -(1/5) . -(1/5) . -(1/5) = 1/625
c. (– 2)⁴ =(-2) . (-2) . (-2) . (-2) = 16
ç. (– 3)¹ = -3
d. 5-¹ = 1/5
e. (– 4)⁵ = (-4) . (-4) . (-4) . (-4) . (-4) = -1024
f. 1-⁶ = 1/1
g. (– 1)⁷ = -1


8. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları Berkay Yayınları

8. Aşağıdaki ondalık gösterimleri, 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümleyiniz
Cevap:

0,024 = 2 . 10-² + 4 . 10-³
               2 . 1/100 + 4 . 1/1000

3,402 = 3 .10⁰ + 4 . 10-¹ + 2 . 10-³
               3 . 41 + 4 . 1/10 + 2 . 1/1000

79,43 = 7 . 10¹ + 9 . 10⁰ + 4 . 10-¹ + 3 . 10-²
               7 . 10 + 9 . 1 + 4 . 1/10 + 3 . 1/100

0,005 =  5 . 10-³
                5 . 1/1000


9. 1/2-⁵ ifadesinin değeri kaçtır?
Cevap:  B. 1/32

1/2-⁵ = 1/2 . 1/2 . 1/2 . 1/2 . 1/2 = 1/32


10. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını bulunuz
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


11. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını noktalı yerlere yazınız
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


12. 0,00000048 ve 176 000 000 sayılarını, 10’un beş farklı kuvvetini kullanarak ifade ediniz
Cevap:

0.000 000 48 → 48 . 10-⁸
                                4,8 . 10-⁷
                                0,48 . 10-⁶
                                0,048 . 10-⁵
                                0,0048 . 10-⁴

176 000 000 → 176 . 10⁶
                              176 000 . 10³
                              17600 . 10⁴
                              1760 . 10⁵
                              1,76 . 10⁸


13. Aşağıda verilen sayıların bilimsel gösterimlerini noktalı yerlere yazınız
Cevap:

8. Sınıf Matematik Ders Kitabı 53-54. Sayfa Cevapları Berkay Yayıncılık


14. Aşağıda verilen bilimsel gösterimleri karşılaştırınız.
Cevap:

a. 5,03 · 10-⁶ ile 5,3 · 10-⁶
10’un kuvvetleri eşittir. 10-⁶ ile çarpılan sayılara bakarız.
5,03 . 10-⁶ < 5,3 . 10-⁶ olarak karşılaştırılır.

b. 9,48 · 10¹⁰ ile 1,3 · 10⁹
10’un kuvvetleri karşılaştırılır.
9 < 10 olduğundan 1,3 . 10⁹ < 9,48 . 10¹⁰ olarak karşılaştırılır.

c. 3,8 · 10-²⁰ ile 3,8 · 10-²²
10’un kuvvetleri karşılaştırılır.
-22 < -20 olduğundan 3,8 . 10-²² < 3,8 . 10²⁰ olarak karşılaştırılır.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Bu sayfadaki matematik soruları gerçekten zorlayıcıydı. Özellikle bilimsel gösterimler ve ondalık sayıları çözümlemek beni bazen korkutuyor. Neyse ki, bu cevap anahtarı sayesinde doğru yolu buldum.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.