5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60. Cevapları KOZA Yayıncılık
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60. Cevapları KOZA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 5. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı metninin bulunduğu 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 56-57-58-59-60 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.
5.Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 56-57-58-59-60. Sayfa Cevapları Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları KOZA Yayıncılık
Hazırlık
1. Millî Mücadele döneminde bazı önemli tarihler vardır. Bu tarihleri söyleyiniz. Önemini açıklayınız.
Cevap: Milli Mücadele 19 Mayıs 1919 tarihi Samsun’a çıkış ile başlamıştır. 29 Ekim 1923 tarihi TBMM’nin açılmasıyla son bulmuştur.
2. 19 Mayıs 1919 tarihi size neleri çağrıştırıyor?
Cevap: Bu tarih Atatürk’ün Samsun’a çıkıp Milli Mücadeleyi başlattığı zamandır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları KOZA Yayıncılık
1. Etkinlik
Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıya yazınız. Kelimelerin anlamlarını şiirdeki bağlamından yararlanarak tahmin ediniz. Kelimelerin sözlük anlamlarını da yazarak tahminleriniz ile karşılaştırınız. Bu kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:
1. Kelimem: Engin
Tahminim: alçak
Sözlük anlamı: ucu bucağı görünmeyen
Cümlem: Engin denizlere doğru yola çıktı
2. Kelimem: Kuşanmak
Tahminim: giyinmek
Sözlük anlamı: Takmak, giyinmek
Cümlem: Haberi alınca hemen elbisesini kuşandı.
3. Kelimem: Som
Tahminim: Biten
Sözlük anlamı: İçi dolu
Cümlem: Evin kapısı som gümüşte yapılmış.
2. Etkinlik
Metinden hareketle aşağıdaki soruları sözlü cevaplayınız
1. Gemi, küçük olmasına karşın neden bir donanma heybetine benzetilmiş olabilir?
Cevap: Gemi küçük ama geminin oraya gitme amacı büyük olduğu için bir donanma heybetine benzetilmiştir.
2. Gemideki asker kimdir? Şair onu neden bin asker kadar güçlü görüyor?
Cevap: Gemide olan asker Mustafa Kemal Atatürk’tür. Bin asker gibi görülmesinin sebebi mücadele için korkusuzca adım atmasıdır.
3. Gemideki asker nereye gitmektedir?
Cevap: Gemideki asker Samsun’a gitmektedir.
4. “Erzurum yaylasında bir şafak söker” dizesiyle şair hangi olaya vurgu yapıyor olabilir?
Cevap: Erzurum’da yapılmış olan kongreye vurgu yapıyor olabilir.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları KOZA Yayıncılık
3. Etkinlik
Aşağıdaki kelimeleri eş seslilik özelliğine uygun olarak iki ayrı cümlede kullanınız
Cevap:
yüz
1. anlam: Yüzündeki beni çok beğeniyorum
2. anlam: Aldığı bukette yüz papatya var.
Gül
1. anlam: Güllerin rengini çok beğeniyorum.
2. anlam: Yaptığım şakaya gülmekten ağladı.
4. Etkinlik
b. Önceki sayfada yer alan açıklamalardan hareketle aşağıdaki kelimeleri eklerine ve köklerine ayırınız
Cevap:
5. Etkinlik
Atatürk’ün katıldığı kongrelerde yaptığı konuşmaları düşününüz. “Sizce konuşmaya başlamadan önce neler söyleyeceğini önceden tasarlamış mıdır? Konuşmaları esnasında nelerden faydalanmış olabilir? Bir lider nasıl konuşmalıdır?” sorularının cevaplarını düşününüz. Etkili konuşma konusunda kısa bir metin yazınız. Yazınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanmaya özen gösteriniz. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimelerin yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz
Cevap: Mustafa Kemal Atatürk, kongreler öncesinde yapacağı konuşmalar için ilk olarak amaç belirlemiştir. Daha sonra bu amaç doğrultusunda bilgiler edinip nasıl konuşacağını tasarladığını düşünüyorum. Konuşma yapılacağı zaman ilk olarak konular belirlenir ve bu konu üzerine araştırmalar yapılır. Bu sayede konuşma daha açık ve anlaşılır olur.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 58-59 Cevapları KOZA Yayıncılık
6. Etkinlik
a. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını, Atatürk’ün katıldığı kongreler hakkında edindiğiniz bilgileri, sınıfınıza getirdiğiniz görselleri de kullanarak arkadaşlarınıza sununuz. Sunumunuzun hazırlık aşamalarını maddeler hâlinde yazınız.
Cevap: Atatürk, Erzurum, Sivas, Amasya, Ankara, Balıkesir, Pozantı kongrelerine katılmıştır. Kongrelerin amacı bölgelerde milli mücadeleyi tam anlamıyla başlatmaktır. Bu kongreler ile farkındalık yaratmış ve millet ayağa kalkmıştır.
Sonraki Derse Hazırlık
15 Temmuz 2016 tarihinde ülkemizde gerçekleştirilmek istenen darbe girişimiyle ilgili bilgiler toplayınız
Cevap: 15 Temmuz gecesi askeriyenin içinden olan Yurtta Sulh Konseyi adı altında bir grubun yaptığı askeri darbedir. TSK’nın resmi internet sitesi ve TRT’de bildiri yayınlayarak yönetime el koyduklarını söylemişlerdir. Sıkı yönetim ve sokağa çıkma yasağı ilan etmişlerdir. Türk milleti buna sessiz kalmamış ve meydanlara dökülmüşlerdir. Pek çok insan askerlere karşı durmuştur. İçten oluşan sorunlar içinde Astsubay Kıdemli Başçavuş Ömer Halisdemir emir ile başları olan Semih Terzi’yi öldürmüştür. Burada Ömer Halisdemir’de şehit olmuştur. Darbe girişimi bu şekilde etkisiz hale gelmiştir.
1. etkinlikte, Millî Mücadele döneminin önemli tarihlerini hatırlamak ve 19 Mayıs’ın Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı olduğunu anlamak konusunda yardımcı oldu. Ayrıca, 3. etkinlikte eş sesli kelimeleri ayırırken ve konuşma hazırlığı hakkında düşünürken, öğrencilerin daha fazla anlayış kazanmalarına yardımcı olabilecek bilgiler bulduk