4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Kitaplar Ne İşe Yarar metninin bulunduğu 4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 28-30-31-32-33-34 Sayfa Cevapları Kitaplar Ne İşe Yarar

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları MEB Yayınları

METNE HAZIRLIK

1. Kitapların hayal gücümüze katkıları ne olabilir? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Kitaplar farklı bilgiler edinerek yenilikler üretmemizi sağlar. Ufkumuzu açar ve hayal etme gücümüz artar. 

2. Kitapların içine yolculuk etme şansınız olsaydı hangi konuda yazılmış bir kitaba yolculuk etmek isterdiniz? Neden?
Cevap: Kitapların içinde yolculuk etme şansım olsaydı farklı dünyada olan yaşamı anlatan bir kitabın içinde olmak isterdim. Çünkü farklı yerleri görmek ve farklı canlıları görmek isterdim. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

Soruları, metne göre cevaplayınız.

1. Çocuğun annesi eve geldiğinde neden şok geçirmiştir?
Cevap: Çocuğunun elinde kitapla gördüğü ve ona kitap okuduğunu hayal kurduğunu söylediği için şok geçirmiştir. 

2. Kitaplar ne ise yararmış?
Cevap: Kitaplar yeni bilgiler edinmeye, hayal kurmaya yaramaktadır. 

3. Çocuk ile yazarın ortak özelliği nedir?
Cevap: İkisi de meraklıdır. 


2. Etkinlik

a. Okuduğunuz metindeki gerçek ve hayali unsurları belirleyerek kutulara yazınız.
Cevap:

Gerçek unsurlar:

  • Çocuk
  • Anne
  • Kitaplar

Hayali Unsurlar:

  • Merak kuşu

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Okuduğunuz metnin hikaye unsurlarını belirleyerek uygun yerlere yazınız.
Cevap:

Kişiler: Çocuk, anne
Yer: Çocuğun odası
Zaman: Cuma günü
Olay: Çocuğun okuldan geldikten sonra kitap okuması ve kitap okumanın güzelliklerine varması.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları MEB Yayınları

4. Etkinlik

Verilen sözcüklerin eş anlamlılarını bularak örnekteki gibi birer cümle içerisinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları


5. Etkinlik

(..) Siz de kartlardan birini seçerek kartta yazan görevi yerine getiriniz. Görev sırasında hissettiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız
Cevap: “Dudaklarını hareket ettirmeden, arkadaşlarınla konuşmaya çalış”  bu kartı seçtim ve uyguladım. Dudaklarımı hareket ettirmeden arkadaşlarımla konuşmakta zorlandım. Söylediklerim anlaşılmadı. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları MEB Yayınları

6. Etkinlik

Görselleri inceleyiniz. Görsellerden faydalanarak cümlelerdeki anlam karışıklıklarını gidermek için ”virgül”ü uygun yay ayraç içerisinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28-30-31-32-33-34 Cevapları MEB Yayınları


7. Etkinlik

Verilen kelimelerin zıt anlamlarını karşısına yazınız.
Cevap:

Dik → Eğik
Çift → Tek
Geri → İleri
Kuru → Islak
Yerli → Yabancı


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları MEB Yayınları

8. Etkinlik

Hikaye unsurlarını kullanarak bir hikaye yazınız. Hikayenizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz.
Cevap:

Kütüphanedeki Kitap Arayışı

Ahmet, bir öğleden sonra arkadaşıyla beraber kütüphaneye adım attığında kütüphane dopdolu olmasına rağmen çok sessizdi. Proje ödevleri için raflar arasında dolaşırken gözleri raflar arasındaki kitaplardaydı. Ahmet ve arkadaşı ihtiyacı olan kitabı bulmak için doğru yeri bilmek gerekiyordu fakat binlerce kitabın arasında ne yapacağını bilmiyordu Ahmet’in arkadaşı kütüphane görevlisine sorma fikrini öne sürdü ve Ahmet bunu mantıklı bularak hızlıca kütüphane görevlisine danıştılar.

Kütüphane görevlisi, Ahmet ve arkadaşını dinledikten sonra proje ödevlerine en uygun kitabı bulabilmek için bilgisayarından bir kaç arama yaptı daha sonra Ahmet ve arkadaşı görevlinin söylediği yere giderek kitabı aramaya koyuldular. Ahmet ve arkadaşı kitabı alıp boş bir masaya oturarak proje ödevleri için notlar toplamaya başladı. Ahmet ve arkadaşı kütüphane görevlisi olmasa saatlerce vakit kaybedeceği için kendilerini çok şanslı hissediyorlardı. Bu yüzden ödevlerini tamamladıktan sonra kitabı yerine koyup kütüphane görevlisine teşekkür ettiler.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Merhaba, çocuğumla dün akşam 4. sınıf Türkçe etkinliklerini çözerken bu cevap anahtarını kullandık. Özellikle “Kitaplar Ne İşe Yarar” metnini inceleyip soruları yanıtlarken işe yaradı.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.