5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 241-242-243-246-248. Cevapları MEB Yayınları
5.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 241-242-243-246-248. Sayfa Cevapları Araştırma Soruları Oluşturma, Veri Toplama ve Verileri Sıklık Tablosu ile Sütun Grafiğinde Gösterme
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları MEB Yayınları
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 1926 yılından günümüze faaliyetlerini yürütmektedir. TÜİK’in görevlerinden biri kullanıcıya istatistiksel verileri tablo ve grafikler şeklinde sunmaktır. TÜİK aracılığıyla il halk kütüphanelerindeki kitap sayısı, okuma yazma bilen sayısı, ilkokullardaki öğrenci sayısı, ürünlerin ithalat ile ihracat miktarı gibi verilere ulaşılabilmektedir.
Siz de ulaşmak istediğiniz verilere birkaç örnek söyleyiniz.
Cevap: Ben Türkiye’deki okumayan kadın oranını ve şehirlere göre kadın erkek okuma oranını öğrenmek isterdim.
Verileri daha düzenli hale getirmek için nelerden yararlanabileceğinizi açıklayınız.
Cevap: Tablo veya grafiklerden yararlanabiliriz.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 242-243 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik
1) Bir kurs merkezinde açılması istenen kurs türlerini belirlemeye yönelik bir araştırma sorusu yazınız.
Cevap: En çok hangi alanda eğitim görmek istersiniz?
2) Aile bireylerinizin tutumlu olmak için neler yaptıklarını belirlemeye yönelik bir araştırma sorusu yazınız.
Cevap:
- Tasarruf yaparken dikkat ettikleriniz var mı?
- En çok hangi alanda tasarruf edilmesi gerektiğini düşünüyorsunuz?
3) Bir ayakkabı üreticisinin yeni üreteceği ayakkabıların tasarımına yönelik bir araştırma sorusu yazınız.
Cevap:
- Ayakkabı tasarlarken hangi cinsiyeti daha çok ön planda tutarsınız?
- En çok hangi tarzda ayakkabı kullanıyorsunuz?
2) Aşağıdaki sorulardan araştırma sorusu olanların başındaki kutuya “✓” işareti koyunuz
Cevap:
(✓) Bir sınıftaki öğrencilerin diş fırçalarken kullandığı toplam su miktarı ne kadardır?
() Ali, bir günde kaç saat yürüyüş yapmaktadır?
(✓) Okulunuzdaki öğretmenler bir yılda kaç kitap okumaktadır?
(✓) Sınıf arkadaşlarınız kaç tane yabancı dil bilmektedir?
() Sedat, okula hangi ulaşım aracı ile gelmektedir?
(✓) Evinizde su israfından kaçınmak için nelere dikkat etmelisiniz?
() Türkiye’nin doğal kaynakları nelerdir?
(✓) Okulunuzda hangi tür tasarruf tedbiri alınmaktadır?
() Doğa’nın sınıf arkadaşları günde kaç saat televizyon izlemektedir?
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları MEB Yayınları
Etkinlik
1) Kutay, okul arkadaşlarının ilgi alanlarını araştırmak için bir anket hazırlamıştır. Anket sonuçlarına göre 40 öğrencinin satranç oynamaya, 50 öğrencinin spor yapmaya, 30 öğrencinin fotoğraf çekmeye ve 60 öğrencinin enstrüman çalmaya ilgisi olduğunu görmüştür. Bu verileri kullanarak aşağıdaki sıklık tablosunu ve sütun grafiğini tamamlayınız.
Cevap:
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları MEB Yayınları
Pekiştirelim
1) Aslı, tasarruflu davranmanın faydaları ile ilgili bir araştırma yapmak istiyor. Aslı’nın araştırma yapacağı kişilere soracağı araştırma sorularının neler olabileceğini yazınız.
Cevap:
- Tasarruflu olmak eve kazanımları neler olur?
- Tasarruflu olmak ülkeyi nasıl etkiler?
- Tasarruflu olmak canlı yaşamını nasıl etkiler?
2) Atatürk Kültür Merkezi’nde bir hafta boyunca tiyatro, seminer ve kurs gibi etkinlikler düzenlenmiştir. Tiyatro için 420, seminer için 515 ve kurs için 316 kişi gelmiştir. Bu verileri kullanarak bir sıklık tablosu oluşturunuz.
Cevap:
3) Bir iş yerindeki çalışanların sevdiği çiçek çeşitleri yandaki sütun grafiğinde verilmiştir. Verilen sütun grafiğinden yararlanarak sıklık tablosunu oluşturunuz.
Cevap:
4) Bir okulun kütüphanesinde bulunan kitap türleri ve kitap türlerinin sayıları yandaki sıklık tablosunda gösterilmiştir. Sıklık tablosundan yararlanarak sütun grafiğini çiziniz.
Cevap: