4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-49-50-51-52-53 Cevapları KOZA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-49-50-51-52-53 Cevapları KOZA Yayıncılık

4.Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 46-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları Müstecip Onbaşı

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları KOZA Yayıncılık

Hazırlık

Soru : Çanakkale Savaşları sırasında büyük başarılar göstermiş kimleri biliyorsunuz? Bunlarla ilgili bilgileri nerelerden öğrendiniz?
Cevap : Mustafa Kemal Atatürk, Enver Paşa, Seyit Onbaşı, Nebahat Onbaşı, Mehmet Çavuş gibi birçok Kahraman olduğunu biliyorum. Bu isimleri ders kitaplarından, büyüklerimden, filmlerden ve internetten öğrendim.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları KOZA Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Aşağıda, metinden alınan bazı kelimelerle bunların sözlük anlamları verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Kelimelerin başında bulunan numaraları uygun yerlere yazarak kelimelerle anlamlarını eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak aşağıdaki bölüme yazınız.

  • ( 4. koğuş ) Kışla, okul, tutukevi, hastane vb. kalabalık yerlerde, içinde birçok kimsenin yattığı veya barındığı büyük oda.
  • ( 3. istihbarat ) Bilgi toplama, haber alma.
  • ( 6. boğaz ) İki kara arasındaki dar deniz.
  • ( 2. periskop ) Denizaltılarda, tanklarda, siperlerde kullanılan, gözlemcinin güvenli bir biçimde çevreyi araştırmasını sağlayan mercekli araç.
  • ( 7. onbaşı ) On ere kumanda eden asker, erin üstündeki ilk rütbe.
  • ( 5. batarya ) En küçük topçu birliği.
  • ( 1. itilaf  ) Anlaşma, uyuşma, uzlaşma.

Cümlelerim :

  • ( 4. koğuş ) Koğuş içerisinde bir ses geliyordu.
  • ( 3. istihbarat ) İstihbarat ajanları elindeki bilgileri gizlemeyi tercih etti.
  • ( 6. boğaz ) Çanakkale boğazından yunuslar geçiyordu.
  • ( 2. periskop ) Gökyüzündeki hareketleri periskopla inceliyordu.
  • ( 7. onbaşı ) Onbaşı askerin önünde komutanı bekliyordu.
  • ( 5. batarya ) Batarya birliği atış talimi yapıyordu.
  • ( 1. itilaf  ) itilaf kuvvetleri cephede ilerlemeye çalışıyordu.

2. ETKİNLİK

Soru : Metnin konusu olan ifadeyi işaretleyiniz.
Cevap :

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46-49-50-51-52-53 Cevapları KOZA Yayıncılık
“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 46-47-48-49-50-51-52-53. Sayfa Cevapları Koza Yayınları”

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları KOZA Yayıncılık

3. ETKİNLİK

 Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

1. Müstecip neden gözlerini, boğazın sularından ayırmıyor?
Cevap : Her an bir düşman denizlatısının su yüzeyine çıkma ihtimali olduğu için ayırmıyor.


2. Müstecip denizaltılar hakkındaki bilgileri nasıl öğreniyor?
Cevap : Derslerde öğreniyor.


3. Denizaltıyı batırmanın en kolay yolu nedir?
Cevap : Periskopuna ateş etmektir.


4. Müstecip denizaltının hangi özelliğini aklına kazıyor?
Cevap : Şeklini aklına kazıyor.


5. Müstecip rüyasında neler görüyor?
Cevap : Rüyasında suyun üzerine çıkan bir denizaltı görüyor. Denizaltının üzerine kendi isminin yazdığını, denizaltından çıkan bir subayın kendisini denizaltına davet ettiğini, denizaltının üzerinde yürüdüğünü görüyor.


6. Müstecip uyandığında rüyası hakkında ne düşünüyor?
Cevap : Rüyasının çok güzel olduğunu düşünüyor, gördüğü rüyanın gerçek olmasını istiyor.


7. Müstecip Onbaşı ve onun gibi davranan askerlerimiz olmasaydı sizce Çanakkale Zaferi’ni kazanabilir miydik? Neden?
Cevap : Savaşı kazanamadık. Çünkü savaşta en ufak bir dikkatsizliğe yer yoktur. Bu hatalar bizleri yenilgiye götürecektir.


4. ETKİNLİK

Soru : Okuduğunuz metni, ana hatlarıyla anlatınız. Anlatımınızın ardından metinde geçen hayalî ögeleri aşağıdaki yazma alanına yazınız.
Cevap : Müstecip, savaşta topçu bataryasında nöbet tutan bir askerdi. Burada düşman deniz altılarının boğazdan geçmesini engellemek gibi bir görevi vardır. Nöbeti bittiğinde koğuşa giderek uyur. Burada etkileyici bir rüya görür.

Rüyasında boğazı geçmeye çalışan bir deniz altıyı periskobundan vurur ve bu kahramanlığı sonucunda on başı rütbesini elde eder.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları KOZA Yayıncılık


5. ETKİNLİK

b. Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

  • Başını kaldırıp masadaki saate baktı (.) Saat hâlâ ikiyi gösteriyordu (.) Yanındaki adama dönüp:
    (—) Saatiniz var mı (?) diye sordu.
  • Adam masadaki saati göstererek:
    (—) Bunu beğenmedin mi (?) diye karşılık verdi (.)
  • Adamın neden sinirlendiğini anlayamamıştı:
    (—) Bozuk olduğunu düşünüyorum (,) dedi (.)

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları KOZA Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Soru : Okuduğunuz metinde Müstecip Onbaşı’nın rüyası anlatılmaktadır. Daha önce içinde buna benzer hayalî ögeler barındıran metinler okudunuz mu? Söyleyiniz. Siz de arkadaşlarınıza gördüğünüz ilginç bir rüyanızı anlatınız. Rüyanızı ilginç bulma nedenleriniz hakkında konuşunuz. Konuşmanızı yaparken işitilebilir bir ses tonu kullanmayı ve göz teması kurmayı unutmayınız. Arkadaşlarınızı dinlerken nezaket kurallarına uyunuz. Onları, sözlerini kesmeden sabırla dinleyiniz.
Cevap : Evet. Oldu. Rüyamda doktor olmuş ve bir çok hastalığa çareler bularak nobel ödülünü almıştım.


7. ETKİNLİK

b. İhtiyaç duyduğumuz bir konu hakkında gazete, dergi, İnternet gibi birçok kaynaktan bilgi edinebiliriz. Fakat seçtiğimiz bilgi kaynaklarının zararlı içerikler barındırmamasına dikkat etmeliyiz. Yukarıda yer alan haber, devletimizin resmî televizyon kanalı olan TRT’nin haber sitesinden alınmıştır.

Bir konuda bilgi toplamak için siz hangi kaynaklardan faydalanıyorsunuz? Bu bilgi kaynaklarının güvenilir olup olmadığını nasıl anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Bir konuda bilgi toplamak için genel olarak internet ortamında var olan güvenli bilgilerle beraber dergi gazete ve bilim adamları ve araştırmacılar tarafından yazılan kitapları tercih ederim.

Bir konuda bilgi toplamak için ayrıca bu kitapların hangi yazarlar tarafından yazıldığını bu yazarların güvenli olup olmadığını internette var olan edu ve gov uzantılı ona dikkat ederek ve seçmiş olduğum daha önceden yararlandığını güvenli sitelerden gerekli araştırmalarımı yaptığımı söyleyebilirim.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları KOZA Yayıncılık

8. ETKİNLİK

Soru : Kurtuluş Savaşı’nda ülkemizin özgürlüğü ve bağımsızlığı için savaşan askerlerimizi düşününüz. Savaşta neler yaptıklarını, neler hissettiklerini düşünerek aşağıdaki yazma alanına bir yazı yazınız. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek yazım ya da noktalama yanlışlarınızı düzeltiniz. Ardından yazınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap : Kurtuluş Savaşı’nda Türk milleti bir bütün halinde büyük bir mücadele içerisinde düşmanlara karşı dimdik durmuşlardır.

Kurtuluş Savaşı’nda askerler çoğu zaman aç kalarak, çocuğu zaman silahları ve kurşunları olmadan düşmana karşı dimdik durmuşlardır. Kurtuluş Savaşı’nda ayrıca çocuklar cephede savaşarak, cepheye eşyalar taşıyarak bir çok yarar sağlamışlardır.


Sonraki Derse Hazırlık


Soru : Güvenilir bilgi kaynaklarından yararlanarak 30 Ağustos Zafer Bayramı’nı kutlama nedenlerimiz hakkında araştırma yapınız. Sınıfa 30 Ağustos Zafer Bayramı törenine ait çeşitli görseller getiriniz.
Cevap: Büyük Taarruz Zaferi’ni kutlamak için yapılan bir bayramdır. 30 Ağustos Dumlupınar Savaşı ile başlayıp büyük taarruzla devan eden büyük taarruzun ardından 9 Eylül İzmir’in düşman işgalinden kurtuluş tarihine kadar Türk ordusunun, Yunan ordusunu önüne katarak İzmir’de denize döktüğü büyük zaferin destanlaşmış halidir.

 

İlgili Makaleler

3 Yorum

  1. 30 Ağustos Zafer Bayramı Türk milleti için önemli olan bayramlardan biri tanesi olarak kabul edilmesi gerekmektedir 30 Ağustos Zafer Bayramı’nda ülkemizde hemen hemen bütün yerler ay yıldızlı bayrağımız da süslenerek bu önemli günün kutlaması sağlanmaktadır 30 Ağustos Zafer Bayramı’nı her yıl ülkemizde çeşitli etkinlikler kullanarak Türk milletinin bağımsızlığına ne kadar önem verdiği tüm dünyaya kanıtlamış olan bir önemli bayram olarak ifade edilebilir Türk milletinin bize kazandırmış olduğu bugüne teşekkür ederiz.

  2. Çanakkale zaferi Türk milletinin binlerce mücadeleler vererek kadını erkeği çocuğu demeden bu millet için canını seve seve veren insanların nasıl mücadele ederek bu vatanı düşmanlardan koruduğunu gösteren en büyük Türk destanlarından biridir. Bu desenler arasında en çok bilinen şehitlerimiz bizim en kutsal şehitlerimiz sayılmaktadır.çocuklar ve kadınların yanında birçok kahraman Türk şehidimiz bu ülke için gözünü kırpmadan canını vermiştir.kadınlarımız yemek yaparak mermi taşıyarak araba çekerek bu askerlere yardımda bulunarak birçok katkı sağladıklarını da unutmamalıyız. Bu cennet vatanın nasıl bu duruma geldi yine her vakit hatırlamalı ülkemizin kıymetini bilmeyeni gelecek herhangi bir tehdide karşı duyarlı olmalıyız.

     

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.