5. Sınıf Fen Bilimleri

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52-53-57 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Canlıları Kuvvetin Ölçülmesi Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57


Canlıları Kuvvetin Ölçülmesi Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


Öğretmenleri bu canlıların toprak altında yaşadıklarını fakat yağmurdan dolayı evlerini su bastığı için toprak üstüne çıktıklarını anlattı. Büyüteçlerini kullanarak ağaçların gövdesindeki küçük yeşil adacıkları incelediler. Bu adacıklar ağacın üzerindeydi, yeşil renkliydi ama onun parçası değildi. Bunların kara yosunu denen basit yapılı bitkiler olduğunu öğrendiler.

Soru : Alp’in çalışması sırasında keşfettiği bu iki canlının aşağıdaki görsellerden hangileri olduğunu bulabilir misiniz?


Cevap :

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 52-53-57 Cevapları MEB Yayınları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 52-53-54-55-56-57. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Gerekli Malzemeler

  • Fon kartonu
  • Kâğıt
  • Kalem

Nasıl Yapalım

  •  Sınıf arkadaşlarımızla beşer kişilik gruplar oluşturalım.
  • Grubumuzla okul içerisinde gördüğümüz 25 farklı nesneyi kâğıda yazarak listeleyelim.
  • Listelediğimiz nesneleri gözlemlediğimiz ortak özelliklerine göre gruplandıralım.
  • Yaptığımız grupları fon kartonu üzerinde şema ile gösterelim.
  • Hazırladığımız şemaları sınıf arkadaşlarımıza sunalım.
  • Diğer grupların hazırladığı şemalar ile karşılaştıralım ve değerlendirmelerimizi rapor hâline getirelim.

Gruplandırmaları yaparken nesnelerin hangi özelliklerini dikkate aldık? Nesneleri bu şekilde gruplandırmak onları tanımlamamızı ve hatırlamamızı kolaylaştırdı mı?


Cevap : Nesneleri bizlere en kolay yardımcı olacak ve en belirgin özelliklerine göre sıraladık. Bundan dolayı nesnelere bakarak onları şekil ağırlık ya da hafifliklerine maddelerin cinsine göre sınıflandırdık. Bu şekilde onları gruplandırıp sınıflamak daha kolay hale geldi.


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Gerekli Malzemeler

1 yemek kaşığı yoğurt Cam veya plastik çukur kap
Su
Işık mikroskobu
Lam
Lamel
Plastik eldiven Damlalık

Nasıl Yapalım

■ Çukur kapta yoğurt ve suyu karıştırıp kıvamlı bir karışım yapalım.
■ Damlalık yardımıyla hazırladığımız karışımdan bir miktar alıp lam üzerine yayalım.
■ Lameli lam üzerine hava kabarcığı oluşturmayacak şekilde kapatalım.
■ Hazırladığımız örneği öğretmenimizle mikroskopta inceleyelim. Mikroskoptaki görüntüyü deftere çizelim.

Gördüklerimiz nedir?


Cevap : Mikroskobik canlılardır.


Yoğurdun içinde bulunma sebepleri neler olabilir?


Cevap : Bu gördüğümüz mikroskobik canlılardır. Yoğurdun içinde bulunma sebeplerine gelirsek bunların görevi sütü yoğurt yapmaktır. Böylece sofralarımıza gelen yoğurt oluşmuş olur.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Çevremizde bulunan canlılar ve hayvanlar farklı özelliklerde hareket hızları bulunabilir. Bunun sebebi canlıların hareketlerindeki kuvvet küçüklük büyüklük gibi kavramlardır.mesela Bir karınca ile bir tavşan aynı kuvvette koşan bazlar bunun sebebi ise karıncanın çok küçük olduğu ve çok daha az bir hızda hareket ettiği iyidir tavşan ise öyle değildir tavşan yapısı sebebiyle çok hızlı koşan ve kuvvete bağlı olarak koşma hızının fazla olmasıdır.kuşlar çok hızlı bir şekilde uçabilirler bunun sebebi ise kanatlarındaki kuvvet sayesinde uçak bilmelidir. Solucanlar çok az bir kuvvete sahip oldukları için sürünerek yaşamlarını sürdürürler bunun sebebi hem çok küçük olmaları hem de kuvvetlerinin az olmasıdır bunlara farklı örnekler çevremizde bulabiliriz çevremizde bulunan birçok canlı kuvvetine göre yapısına göre ve büyüklüğüne göre farklı şekillerde hareket edebilir ve bu hareketini kuvvetle destekleyebilir

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.