7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 130-131-134 Cevapları MEB Yayınları
7. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Karışımların Ayrılması Cevapları Sayfa 130, 131, 132, 133, 134
Karışımların Ayrılması Cevapları
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları
Soru : Sizce sofralarda kullanılan deniz tuzu deniz suyundan nasıl elde edilir?
Cevap: Sizce sofralarda kullanılan deniz tuzu deniz suyundan nasıl elde edilir?
Sofralarda kullandığımız deniz tuzu Deniz suyunun içerisinde var olan birleşik eden dolayı aşırı ısı verilmesi sonucunda suyun buharlaşması ile beraber elde edilen su buharından geri kalan Katı madde olarak ifade edebiliriz.
Sonuç olarak Bence sofralarda kullanılan Deniz suyu suyun buharlaşması sonucunda dipte kalan Katı madde tuzun olması sonucunda elde edildiğini ifade edebilirim.
Soru : Karışımların çalkalama, karıştırma, çözünme gibi basit fiziksel yöntemlerle oluştuğunu öğrendiniz. Karışımları ayırmak için karışımı oluşturan maddelerin benzer özelliklerinden mi yoksa farklı özelliklerinden mi yararlanmak gerekir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Karışımları ayırmak için karışımı oluşturan maddelerin farklı özelliklerinden yararlanmak gerekir.
- Madde taneciklerinin boyutlarının farklı olması
Yöntem: Süzme, eleme, ayıklama vb.
- Maddelerin manyetik özelliklerinin farklı olması
Yöntem: Mıknatıs kullanarak ayırma
- Maddelerin yoğunluklarının farklı olması
Yöntem: Yüzdürme,çöktürme(Santifruj),ayırma hunisi kullanma
- Maddelerin kaynama noktalarının farklı olması
Yöntem: Buharlaştırma, Ayrımsal damıtma yani Destilasyon
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları
Etkinliğin Yapılışı
- Saat camlarından birinin üzerinde kum-odun talaşı diğerinin üzerinde ise demir tozu-tebeşir tozu karışımlarını hazırlayınız.
- Hazırladığınız kum-talaş ve demir tozu-tebeşir tozu karışımlarını nasıl ayırabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
- Beherglasın içine bir miktar su koyunuz. Suyun içine 3-4 çay kaşığı tuz ilave ederek karıştırınız.
- Hazırladığınız tuzlu su çözeltisinden suyu nasıl ayırabilirsiniz? Tahminlerinizi deneyerek test ediniz.
- Beherglasın içindeki çözeltiyi öğretmeniniz gözetiminde ispirto ocağı ile çözeltideki su tamamen buharlaşıncaya kadar ısıtınız.
Soru : Su tamamen buharlaştıktan sonra beherglasın tabanını inceleyiniz. Beherglasın tabanında kalan madde ne olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.
Cevap: Beherglasın tabanında kalan madde talaş ve tebeşir tozu olabilir.
Soru : Hazırladığınız karışımları ayırmak için maddelerin hangi özelliklerinden yararlandığınızı listeleyiniz.
Cevap: Hazırladığınız karışımları ayırmak için maddelerin katı-sıvı özelliklerinden yararlandık.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları
Neler Öğrendik?
1- Aşağıdaki karışımları, verilen ayırma yöntemlerinden uygun olanlarla eşleştiriniz.
Cevap:
2- Bir kabın içinde kum-saman-tuz ve su karışımı bulunmaktadır. Bu karışımı oluşturan maddeleri birbirinden ayırmak için sırasıyla hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tahmin etmeye çalışınız. Tahminlerinizi alttaki boşluğa yazınız.
Cevap: Bir kabın içindeki kum-saman-tuz ve su karışımındaki maddeleri ayırmak için sırasıyla yüzdürme, süzme ve buharlaştırma yöntemleri kullanılmalıdır.
3- Okuma parçasını okuyunuz ve ilgili soruları yanıtlayınız.
BUĞDAYI AYIKLAMAK
Buğdayın yenilebilir tanelerini ayırmak için geleneksel yöntemlerle buğday bitkisi dövülürdü. Sap ve buğday karışımı önce rüzgârda savrulur, savrulma sırasında esintinin etkisiyle daha hafif olan sap kısmı uçuşurken daha ağır olan buğday taneleri rüzgârdan az etkilenerek aşağı düşerdi.
a) Buğdayın ayıklanmasında maddelerin hangi özelliklerinden yararlanılmıştır?
Cevap: Buğdayın ayıklanmasında maddelerin yoğunluk farkı özelliklerinden yararlanılmıştır.
b) Buğdayı ayıklamak için başka hangi yöntemler kullanılabilir?
Cevap: Buğdayı ayıklamak için başka yüzdürme, süzme ve eleme yöntemler kullanılabilir.
Bir madde başka bir madde ile karıştığı zamanbu maddeyi ayırmak için eleme ayıklama veya süzme gibi yöntemlere başvurabiliriz birbirlerine karışan bazı maddeler öbürü maddeleri de yok edebilir.bir maddeden farklı bir madde üretmek istiyorsak o maddenin ya sıkılması ya eğlenmesi ya da sağlanması gerekmektedir mesela zeytinden zeytinyağı çıkarmak istediğimiz zaman toplanan zeytinler makineler sayesinde sıkılarak zeytinyağı elde edilir buna farklı oradakiler ve bu konuyu pekiştirmek mümkündür öğretmenin verdiği ödevi çok rahat bir şekilde sizin sayenizde bitirdim