8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 162-163-164-165-166-167 Cevapları MEB Yayınları
8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Peri Bacaları Metni Cevapları Sayfa 162, 163, 164, 165, 166, 167
Peri Bacaları Metni Etkinlik Cevapları
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
1. “Bacasız sanayi” sözünü hiç duydunuz mu? Bu söz ne anlama geliyor olabilir?
Cevap: “Bacasız sanayi” sözünü hiç duydunuz mu? Bu söz ne anlama geliyor olabilir?
Bacasız sanayi demek bir ülke için önemli olan ekonomiye can veren ,döviz getiren,turizm demektir. Turizm bir ülkede sanayi kurmadan, fabrika kurmadan size döviz kazandırabilir. Ülkemizde son yıllarda hızlı bir şekilde turizme yatırım yapılmaktadır.
Özellikle Avrupa ülkeleri vede Rusya’dan çok sayıda turist ağırlamaktayız. Ülkemizde doğal güzelliğin yanı sıra tarih turizmi de yapılmaktadır. Ülkemiz bir çok medeniyete ev sahipliği yapmış medeniyetler beşiğidir. İlk çağlardan günümüze kadar Anadolu her zaman kültürün, insanların, medeniyetlerin yaşadığı yer olmuştur. Her şehrimizde birkaç tarihi eser bulunmaktadır. Akdeniz ve Ege sahillerimiz hem deniz turizmi yaparken aynı zamanda tarihi antik kentleride bulunmaktadır. Efes, Aspendos gibi antik kentlerimiz bu turistik yerlerdedir.
2. Peri bacaları hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Peri bacaları hakkında neler biliyorsunuz?
Peri bacaları Nevşehir bölgesinde bulunan doğa harikalarındandır. Peri bacaları ince, uzun, kırak havzalardan kırgı bayır yüzeylerinden çıkan, vadi yamaçlarından inen sen sularının yeri aşındırmasıyla oluşan bir kaya oluşumudur.
Peri bacalarının gövdeleri genellikle yumuşak minerallerden oluşur. Tepesi ise daha sert kayaçlardan oluşur, bunların aşınması zordur. Peri bacaları tarihi Kapadokyanın yüzyıllardır oluşmuş, doğal güzellikleridir. Peri bacaları bir çok medeniyet görmüştür. Bölgenin doğal binaları olan peri bacaları içleri ilk insan yerleşimleri döneminde paleolitik dönemde oyulmaya başlanmıştır. Günümüzde kapadokyada sabah erken saatlerde kalkan binlerce uçan balonla gökyüzünde rengarenk bir şölen oluşturur.
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz.
Cevap:
- KOYAK: Vadi.
- TETİKTE DURMAK: Karşısındakinin saldırısına karşı uyanık durma.
- KURŞUNİ: Koyu kül rengi, kurşun rengi.
- GRANİT: Kuvars, feldspat, ortoklaz ve mika minerallerinden birleşmiş türlü renkte, billursu, çok sert bir kayaç türü.
- HUNİ: Bir sıvıyı ağzı dar bir kaba aktarmak için kullanılan koni biçimindeki araç.
- VAVEYLA: Çığlık.
- TOY: Ziyafet.
2. ETKİNLİK
Soru : “Peri Bacaları” metni ile ilgili sorular oluşturup yanıtlarını yazınız. Hazırladığınız soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Soru : Şair Peri Bacaları’nı nelere benzetiyor?
Cevap: Yürüyen, duran, hemen kalkıp koşacakmış gibi tetikte duran, uçmaya hazırlanan, at, insan, kuş, fil, türlü başlar… Saymakla bitmez… Halat çeken bir alay… Ata binmiş bir gelin… Gelin alayı… Bir büyü içinde kalıyor insan…
Soru : Şair Peri Bacalarını nasıl tanıtıyor?
Cevap: Varalım bir peri bacasının karşısında, bir metre kadar ötesinde duralım. Önce tepeden başlayalım. Tepede bir şapka var. Düşmek üzeredir. Bir iki ot vardır bazen üstünde. Rengi çoğu zaman koyu kurşunidir. Peri bacasının başka yerlerinden daha sert görünüyor. Granit sertliğinde. Onun için olacak, yağmurlar, seller önce tepeden yiyecekken, yiyememişler, şapka gibi başında kalmış.
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinde geçen öznel ve nesnel ifadeleri yazınız.
Cevap:
Öznel İfadelere Örnekler ;
- Seyrederken bütün bunları, dünyayı unutuyorsun.
- Zamanında buralar güzel bir ülkeymiş.
- Bura halkının bir tek kaygısı varmış, o da ölümden…
Nesnel İfadelere Örnekler ;
- İkindiye doğru Mustafa’yla yola düşüp Göreme’ye geldik.
- Göreme, büyücek bir koyakta…
- Bu türlü biçimlere, türlü hareketlere halk burada türlü efsaneler yaratmıştır.
4. ETKİNLİK
a) Bir ülkenin doğal güzelliklerinin turizme katkısı hakkındaki düşüncelerinizi konuşma stratejilerinden (empati kurma, tartışma…) istediğinizi kullanarak anlatınız.
Cevap: Bir ülkenin doğal güzelliklerinin turizme katkısı hakkındaki düşüncelerinizi konuşma stratejilerinden (empati kurma, tartışma…) istediğinizi kullanarak anlatınız.
Turizmin gelişmesi, ilerlemesi için doğal güzelliklerin, elimizde olan değerlerin tanıtılması, reklam edilmesi çok önemlidir. Turistlerin kolayca konaklayabilecekleri tesisler turizm için önemlidir.
Uzaklardan ülkemizi görmeye gelen turistlerin rahat konforlu yerlerde konaklamaları önemlidir. Bundan dolayı hem doğal güzellikleri korumak hemde turistlerin ekonomiye katkılarını devam ettirmek için gelen turistlere güler yüzlü, nazik, onları rahat ettirebileceğimiz şekilde hizmet vermemiz gerekir.
Doğaya zarar vermeyecek şekilde planlanmış güzel ve kaliteli tesisler yapmamız bu sayede hem doğaya zarar vermemiş hemde turistlerin bizi tekrar tercih etmelerini vede Türkiyeyi tavsiye etmelerini sağlamış oluruz.
b) Konuşmanızı aşağıdaki formu doldurarak değerlendiriniz.
Cevap: Bu formu kendinize göre doldurunuz.
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Bir geziniz esnasında gördüğünüz ya da yaşadığınız ilginç olayları gözlemlerinize dayanarak yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koyunuz.
Cevap: Bir geziniz esnasında gördüğünüz ya da yaşadığınız ilginç olayları gözlemlerinize dayanarak yazınız.
Peygamberler şehri Şanlıurfa
Ailemle beraber tarihi mekanlardan bir tanesi olan Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan Şanlıurfa’ya gitmeye karar verdik.
Kent daha girer girmez büyüleyici güzelliğini bizlere göstermişti. Şanlıurfa’da gerek yöresel yemekleri ile gerekse tarihi ve güzellikleri ile gerekse doğal güzellikleri bizleri eşsiz bir medeniyet beşiği ile geldiğimizi göstermişti.
Şanlıurfa’da eşsiz güzellikte olan arkeolojik kazılara ve birçok bilimsel araştırmalara konu olan göbeklitepe’yi gezdikten sonra Şanlıurfa’da yer alan Arkeoloji Müzesi’nde burada yer alan kültürleri eşsiz güzelliği ile beraber anladık ve öğrendik.
Elimizde balıklıgöl’e giderek Hazreti İbrahim’in ateşe atıldığı yeri ve hikayesini öğrenmek ve Urfa kalesini eşsiz güzelliğini akşamleyin görmek olarak ifade edebilirim.
8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları
6. ETKİNLİK
a)Aşağıdaki cümleleri ögelerine ayırınız.
Bacalar ormanı alabildiğine uzuyor.
- uzuyor: yüklem
- Bacalar ormanı: özne
- alabildiğine: zarf tümleci
Seyrederken dünyayı unutuyorsun.
- unutuyorsun: yüklem
- sen: gizli özne
- seyrederken: zarf tümleci
- dünyayı: belirtili nesne
Şapka gibi başında kalmış.
- kalmış: yüklem
- o: gizli özne
- şapka gibi: zarf tümleci
- başında: dolaylı tümleç
Tepeye gelenleri seyrederlermiş.
- seyrederlermiş: yüklem
- onlar: gizli özne
- tepeye gelenleri: belirtili nesne
Yeşil renkli kutudaki cümlelerin fiilleri nesne alıyor.
Sarı renkli kutudaki cümlelerin fiilleri nesne almıyor.
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fiilleri cümle içerisinde yüklem görevinde kullanınız. Fiillerin nesne alıp alamadığını örneklerdeki gibi gösteriniz.
Cevap:
Türkiye’de bulunan peri bacaları Nevşehir de yer almaktadır.Peri bacaları ayrıca dünya mirasları arasında yer alan önemli doğal kaynaklardan biridir. Peri bacaları sayesinde Nevşehir’de birçok turist gitmektedir. Türkiye’de bulunan ve doğal güzelliği ile izlemeye doyamayacağınız peri bacaları Nevşehir’in simgesi haline gelmiştir
Ülkemizin birçok yerinde bulunan doğal güzellikler tarihi eserler akarsular ve denizler farklı illerden gelen birçok insanın ve farklı ülkelerden gelen birçok turistin ilgisini çekebiliyor. Ülkemiz her yönüyle zengin bir ülkedir. Yalnız tarihi ve doğal güzellikleri değil kültürü yemekleri misafirperver insanları cana yakın halkıyla birçok turistin ilgisini çekebiliyor. Bacasız sanayi olarak nitelendirilen ve turistlerden elde edilen gelirin ülke ekonomisine ve insanların gelir kapısının açılmasına yardımcı olacağın ifadesidir.