8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-221-222-223-224-225 Cevapları MEB Yayınları

Göster

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yılkı Atı Metni Cevapları Sayfa 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225


Yılkı Atı Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


1. En çok hangi hayvanları seviyorsunuz? Bu hayvanları niçin sevdiğinizi anlatınız.


Cevap: En çok hangi hayvanları seviyorsunuz? Bu hayvanları niçin sevdiğinizi anlatınız.
En çok sevdiğim hayvanlar kediler ve köpeklerdir. Kediler ve köpekler birbiriyle pek anlaşamasalar da ben bu iki canlıyı çok seviyorum.
Çünkü köpekler dost canlısı sahiplerine sadık, söz anlayabilen sizinle iyi zaman geçiren, hareketli canlılardır. Kediler, sevimli, tüyleri puf puf kendi kendine oyunlar yapan onların oyunlarını izlemek bana huzur vermekte bunun için kedileri ve köpekleri çok sevmekteyim.


2. Kışın sokakta yaşayan sahipsiz hayvanlar için neler yapılabilir? Söyleyiniz.


Cevap: Kışın sokakta yaşayan sahipsiz hayvanlar için neler yapılabilir? Söyleyiniz.
Soğuktan korunmak sadece insanlar için değil, tüm canlılar için önemlidir. Soğuk kış şartları altında etkisini azaltacak uygulamalar yapmanın yanı sıra kış aylarında sokak hayvanlarının hayatlarında kurtarabiliriz.
Örneğin kapımızın önüne bir kap yemek, bir kap su koyarak her mevsim sokak hayvanlarının aç kalmasını önleyebiliriz.Kış günleri aç kalmamış olurlar. Özellikle evde yaptığımız yemeklerin artıklarını çöpe atmak yerine sokak hayvanlarına verebiliriz. Et suyu veya tavuk suyunun içine ekmek doğrayarak verebiliriz.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamları verilen sözcükleri bulmacaya yerleştiriniz.


(cengâver-çile-ulumak-sezinlemek-aygır-tekin-savak-yel-kuytu)


  1. Sezer gibi olmak, sezmek. SEZİNLEMEK
  2. Rüzgâr. YEL
  3. Savaşçı. CENGAVER
  4. Suyu başka yöne akıtmak için yapılan düzenek. SAVAK
  5. Zahmet, sıkıntı. ÇİLE
  6. Issız, sessiz ve göze çarpmayan, tenha (yer). KUYTU
  7. Köpek, kurt, çakal vb. hayvanların uzun, iniltili, ağlar gibi bir ses çıkarması. ULUMAK
  8. Erkek at. AYGIR
  9. Güvenilir (kişi, yer). TEKİN

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-221-222-223-224-225 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe Kitabı 216-217-218-219-220-221-222-223-224-225. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

2. ETKİNLİK


“Yılkı Atı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Metinde kış mevsimiyle ilgili hangi ayrıntılara yer verilmiştir?


Cevap:  Karlı ve fırtınalı çok çetin bir mevsim.


2. Yılkıya bırakılan atların doğada karşılaştığı zorluklar neler olabilir?


Cevap: Soğuk hava, yiyecek bulamama, barınacak yer bulamama ve vahşi hayvanlar tarafından avlanma.


3. Doğada mücadele hangi hayvanlar arasında oluyor? Yazar mücadeleyi neye benzetiyor?


Cevap: Kurtlar ile atlar arasında oluyor. Yazar mücadeleyi iki Orta Çağ ordusunun savaşına benzetiyor.


4. Kurtların yaptığı saldırı nasıl sonuçlanmıştır? Açıklayınız.


Cevap: Kurtların zaferiyle sonuçlanmıştır. Bir kurt yorgun düşen bir atı ısırmayı başarmış, bu da atlardan oluşan halkayı bozmuştur. Halka bozulunca kurtlar daha kolay saldırmışlar, sonunda bir atı yakalayabilmişlerdir. Diğer atlar da kaçmak zorunda kalmıştır.


5. Saldırıda hangi tarafın galip gelmesini isterdiniz? Niçin?


Cevap: Atların galip gelmesini isterdim. Çünkü bu atlar vahşi doğaya alışık olmayan evcil hayvanlardır. Kurtlar ise vahşi doğaya alışık vahşi hayvanlardır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz hikâyeye göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz.


Cevap:
Olay: Kurtların yılkı atlarına saldırması.
Yer: Ova
Zaman: Kış mevsimi, geçmiş zaman
Kahramanlar: İbrahim, Dorukısrak, Aygır, Çılkır, atlar, kurtlar.
Hikâyede anlatım kaçıncı kişi ağzından yapılmıştır? Üçüncü kişi


4. ETKİNLİK


a) Paragraftaki boşlukları türün özelliklerine göre doldurunuz.


Cevap:
Roman yaşanmış ya da yaşanması mümkün olan olayların anlatıldığı bir yazı türüdür. Romanda yer, zaman ve olayda bütünlük vardır. Romanların en önemli özellikleri uzunluğu, kişilerin sayılarının çokluğu ve hayatı her yönüyle ele almasıdır.


b) “Yılkı Atı” romanının verilen bölümünü göz önünde bulundurarak daha önce okuduğunuz “Göç Destanı” metni ile karşılaştırınız.


Cevap:
Benzer Yönleri: Yer, zaman ve olay bütünlüğü her iki metinde de vardır.
Farklı Yönleri: Yılkı Atı romanında yaşanmış ya da yaşanması mümkün olaylar anlatılmıştır. Göç Destanı’nda olağan ve olağanüstü olaylar iç içedir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : “Yılkı Atı” metnini özetleyiniz.


Cevap: Karlı bir kış mevsiminde ova da kurt sürüsüyle karşı jarşıya kalmışlardı. Kurtlar yılkılıklara ani bir şekilde saldırır. Yılkılıkların başında Aygır vardır. Kurtlarla mücadeleyi organize eder.
Kurtlardan biri yorgun düşen bir atı çemberden çıkarmayı başarır. Çember bozulunca zayıf atlar kaçmaya başlar. Bir kurt atlardan Çılkır’ın peşine düşer. Kovalamaca sonunda Çılkır yenik düşer.


6. ETKİNLİK


Soru : “Yılkı Atı” metninden betimleyici anlatıma örnek cümleler yazınız.


Cevap:

  • Kar ovaya doğru homurdana homurdana iniyordu.
  • Kar zerrecikleri alabora oluyor, bir inip bir kalkıyor, göz açtırmaz ediyordu.
  • Atlar çığlıklı kişnemeler bırakıyor, kurtların hırslı solukları ses ses dağılıyor, kar hızla alabora oluyor, durmadan tozuyor, yere iniyor, yeniden havalanıyordu.

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kişileştirilen varlıkları bulunuz.


Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-221-222-223-224-225 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 222 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


8. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki dilekçeyi okuyunuz.


Cevap:

ORDU BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNE
ORDU

Mahallemizde sahipleri tarafından sokağa bırakılan hayvanlar var. Soğuk kış günlerinde aç ve susuz kalan sahipsiz hayvanların barınma ihtiyaçlarının karşılanmasını istiyorum. Gereğinin yapılmasını arz ederim.

Bucak Mahallesi 609. Sokak No.:25
ALTINORDU / ORDU

16.01.2018
Cenk Ozan ERTUĞRUL


b) Kendinizi, dilekçedeki sorunu çözecek bir görevli olarak düşününüz. Okuduğunuz dilekçeden ve “Hayvanları Koruma Kanunu”nun amacından yola çıkarak hayvanlara nasıl davranmamız gerektiği ve hayvan hakları ihlallerine ne gibi çözümler üretebileceğinize dair bir konuşma yapınız.


“Hayvanları Koruma Kanunu”nun amacı: Hayvanların rahat yaşamalarını ve hayvanlara iyi
ve uygun muamele edilmesini temin etmek, hayvanların acı, ızdırap ve eziyet çekmelerine karşı
en iyi şekilde korunmalarını, her türlü mağduriyetlerinin önlenmesini sağlamaktır.


Cevap: Hayvanlara nasıl davranmamız gerektiği ve hayvan hakları ihlallerine ne gibi çözümler üretebileceğinize dair bir konuşma yapınız.
Hayvanlar Allah’ın yarattığı dilsiz varlıklardır. Dünyaya gelen tüm  canlıların doğumlarından itibaren yaşama hakları bulunur. Hiçbir canlı  bir insan tarafından yok edilemez, öldürülemez, başka bir eziyete maruz bırakılamaz.
İnsanların hakları olduğu gibi hayvanlarında hakları bulunmaktadır. Yaşam hakkı tıpkı insanların sahip olduğu gibi vücut bütünlüğünü koruma, kölelik yasağı gibi benzerlikler göstermektedir. İnsanlar kendi zevkine göre doğanın parçası olan canlıları sergileme hakkına sahip değildir.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri anlamına göre inceleyiniz. Anlam özelliğine göre uygun kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap:

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 216-221-222-223-224-225 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe Kitabı 216-217-218-219-220-221-222-223-224-225. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : “Yılkı Atı” romanında kurtların saldırısından sonra atlar doğada neler yaşamış olabilir? Hikâye edici bir anlatımla yazınız. Hikâyenize uygun bir başlık koyunuz.


Cevap: “Yılkı Atı” romanında kurtların saldırısından sonra atlar doğada neler yaşamış olabilir? Hikâye edici bir anlatımla yazınız.
Atların Çetin mücadelesi
atlar kendilerini kıştan korumak için büyük mücadeleler veriyorlardı ancak hatların içerisinden bir at bacağından  yaralı bir şekilde mücadele ediyordu.
Atlar sürekli olarak bütün çevreyi gezerek sığınacak ları bir yer aldıkları sırada kendileri gibi sığınmak için bir karar yamacına sığınmış olan bir at gördüler hemencecik Bütün atlar oraya sığındılar kar fırtınası azaldığı zaman yaralı at için Şifalı otlar getirerek çiğnediler ve ata sürdüler bununla beraber atlar hem Kış gününde Kurtulmuş hem de yaralı arkadaşlarını da kurtarmış oldular.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Hayvanların hepsi çok özel yaratılmış ve hepsinin farklı özellikleri ve yapıları olan insanoğlunun bazen yardımcısı bazen nesin kaynağı bazen ise doğal güzellik sebebi olabilirler hayvanları koruyup kollamak onlara zarar vermemek onların dilsiz ve bakıma muhtaç canlılar olduğunu bilmek biz insanların yapabileceği bilinçli davranışlardır.bakıma muhtaç hayvanları ilgi göstermek onlara sıcak yaz günlerinde bir kap su koyup yemek ihtiyaçlarını gidermek bilinçli vatandaş örneği olarak değerlendirilir.hayvanları zamansız ve izinsiz bir şekilde avlamak nesli tükenmekte olan hayvanları özenle yaklaşmak ve onlara zarar vermemek yapabileceğiniz en güzel davranışlardan biri sayılır

  2. Ben en çok kümes hayvanlarını çok seviyorum. Köye gittiğimiz zaman dedemlerin kümesinde olan tavuklar horozlar kazlar çok sevdiğim hayvanlar arasındadır. Ayrıca her sabah tavukların yumurtasının toplamak beni çok mutlu ediyor. Tavukların kuluçkaya yattıktan sonra oluşan civcivleri çok güzel ve görülmeye değerdir. Tavuklar gezdikleri zaman ve beraber dolaştıkları zaman onları izleyerek çok hoş vakit geçiriyorum. Tavuklara evde kalan yemekleri bayat ekmekleri ve buğday atarak besleye biliyoruz.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.