4. Sınıf Fen Bilimleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 240-241-242 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Bilinçli Tüketici Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246


Bilinçli Tüketici Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 240 Cevapları


Soru : Arkadaşlarımızla kaynakların tasarruflu kullanılması konusunda neler yapabileceğimizi tartışalım.


Cevap: Arkadaşlarımızla kaynakların tasarruflu kullanılması konusunda neler yapabileceğimizi tartışalım.

Dünya üzerinde kullandığımız kaynaklar tasarruflu kullanılmadıkları takdirde  tükeneceği kesindir. Kaynakların tükenmesi dünya üzerindeki tüm yaşamı olumsuz olarak etkiler.

Tasarruflar sayesinde kaynaklarımızı şu şekilde koruyabiliriz:

  1. Evimizde boş yanan ışıkları kapatmalı
  2. Gereksiz olarak akan musluklar  kapatılmalı
  3. Elektrikli  kullanılan cihazların kullanıldıktan sonra fişleri çekilmeli
  4. Yediğimiz yemekleri bize yetecek kadar yapmaya özen göstermeli
  5. Çöplerimizi geri dönüşüme gönderecek şekilde atıklara atmalıyız.
  6. Okulda lavabolara da boşa akan muslukları ve  gereksiz yanan ışıklar  kapatılmalıdır.
  7. Okul eşyalarına zarar vermemeliyiz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 241 Cevapları


Soru : Doğada bulunan besin kaynakları sınırsız mıdır? Tartışalım.


Cevap: Doğada bulunan besin kaynakları sınırsız mıdır? Tartışalım.

Doğada bulunan besin kaynakları sınırsız değildir. Doğada yaşayan tüm canlıların besin ihtiyacı vardır. insanlar beşeri ihtiyaçlarını karşılamak için doğadan yardım alırlar. İnsanlar için Doğadaki bulunan  besin kaynakları bitkisel ve hayvansal ürünlerdir.

Meyveler, sebzeler, hayvansal ürünler bunların tamamı bir besin döngüsü olmadıktan sonra üretim yapılmadığı sürece bir süre sonra tükenecektir. Sadece üretimle değil, bitki örtüsünün hızlı tahribatı, küresel ısınma sonucu iklim sel değişiklikler, kuraklık, aşırı avlanmalar sonucunda hayvan nesillerinin tükenmesi, bilinçsiz tarım faaliyetleri sonucunda tarım ürünlerinin kalitesinin düşmesi, besin zinciri  içerisinde yer alan bir türün yok olması sonucunda bazı böceklerin ve hayvanların aşırı çoğalması sonucu tarım bölgelerini istila etmesi

Örnek : Hindistandan İrana kadar olan bölgeyi istila eden çekirge sürüleri

İrlanda bölgesinde oluşa patatesleri yok eden zehirli mantar


Soru : Besin kaynaklarımızın hızlı bir şekilde tükenmemesi için neler yapabiliriz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: Besin kaynaklarımızın hızlı bir şekilde tükenmemesi için neler yapabiliriz?

Besin insanların yaşamlarını  sürdürebilmeleri için en önemli tükettim maddesidir. İnsanlar hayvansal ve bitkisel ürünleri tüketerek hayatlarını sürdürürler. Bu besin kaynaklarının hızlı tükenmemesi için insanların küresel ısınmaya  dikkat etmeli, fosil yakıtların tüketimi  azaltılmalıdır.

Bitki ve hayvanların nesillerinin tükenmemesi için avlanmaya vede kimyasal yarimin  yapılmaması gerekir. Besin kaynağımızın temelini oluşturan  tasarım faaliyetleri geliştirilmeli vede kaliteli tohum kullanılmalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 242 Cevapları


Birlikte Keşfedelim  Okulda Geri Dönüşümle İlgili Anket Yapalım 


Malzemeler


• Not defteri
• Kalem


Nasıl Bir Yol İzleyelim?


1. Sınıfta beşer kişilik gruplar oluşturalım.
2. Geri dönüşümle ilgili 10 soru tespit edelim.
3. Anket yapacağımız 10 kişiyi belirleyelim.
4. Hazırladığımız anketi seçtiğimiz kişilere uygulayalım.
5. Anket sonucunu gruptaki arkadaşlarımızla değerlendirelim.
6. Bulguları sınıfımızdaki diğer arkadaşlarımızla paylaşalım.
7. Anket sonucunda ortaya çıkan problemlere ilişkin çözüm yolları üretelim.
8. Bu çözüm yollarından uygun olanı seçelim ve uygulayalım.


DÜŞÜNELİM, YAZALIM, PAYLAŞALIM


Soru : Ankette sormak istediğimiz soruları aşağıya yazalım.


Cevap: Geri dönüşümle ilgili 10 soru tespit edelim.

  1. Geri dönüşüm neden yapılmalıdır?
  2. Geri dönüşüme giden maddeler nelerdir?
  3. Geri dönüştürülemeyen maddeler nelerdir?
  4. Geri dönüşüm bize ne gibi faydalar sağlar?
  5. Geri dönüşüm maddeleri tasarruf sağlar mı?
  6. Geri dönüşüm neden ihtiyaç duyarız?
  7. Geri dönüşümün insanlara katkısı nedir?
  8. Geri dönüşümden devletin kazancı nedir?
  9. Geri dönüşüm nasıl yapılmalıdır?
  10. Geri dönüşüm hakkında insanlara nasıl aşılanabilir?

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. günlük hayatımızda kullandığımız birçok ürünün geri dönüşümü mümkün olduğunu biliyoruz çevremizde kurulan okullarımızda kurulan geri dönüşüm kutularının ne işe yaradıkları hepimizin bilgisinde var öğretmenlerimiz ve büyüklerimiz geri dönüşümün ne kadar önemli olduğunu her defasında tekrarlıyor günlük hayatımızda kullandığımız naylon plastik cam kağıt gibi birçok geri dönüşümü mümkün olan maddeleri geri dönüşüm kutularına atarak çevremizi ve doğamızı koruyabiliriz

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.