5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Ay’ın Hareketleri ve Evreleri Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26 ,27
Ay’ın Hareketleri ve Evreleri Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Dikey Yayıncılık Sayfa 22-23-24-25-26-27
Etkinlik 2
Hangi Malzemeler Gerekli?
• Plastik top veya aynı büyüklükte yuvarlak bir cisim
• Tenis topu veya aynı büyüklükte bir cisim
• Gri el işi kâğıdı
• Mavi el işi kâğıdı
• Şapka(2 adet)
• Koli bandı
Etkinlik Nasıl Yapılacak?
• Sınıf mevcuduna ve malzeme durumuna göre gruplar oluşturalım. Görev paylaşımını eşit bir şekilde yapalım.
• Plastik topun etrafını mavi el işi kâğıdı ile kaplayarak bunu, birinci şapkanın üzerine koli bandı ile yapıştıralım.
• Tenis topunun etrafını gri el işi kâğıdı ile kaplayarak bunu, ikinci şapkanın üzerine koli bandı ile yapıştıralım.
• Mavi kürenin yer aldığı şapkayı birinci öğrenciye, gri kürenin olduğu şapkayı ikinci öğrenciye giydirelim.
• İki öğrencinin, aralarında yaklaşık 1m mesafe olacak şekilde karşılıklı durmalarını sağlayalım.
• Birinci öğrenci kendi etrafında dönme hareketi yaparken ikinci öğrencinin de birinci öğrencinin etrafında, yüzü hep birinci öğrenciye dönük olacak şekilde dolanma hareketi yapmasını sağlayalım.
• Öğrenciler harekete devam ederken kürelerin hareketini gözlemleyelim.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 23 Cevapları
Sonuçları Değerlendirelim
1. Küreler hangi gök cisimlerini temsil etmektedir?
Cevap: Mavi küre Dünya, gri küre ise Ay’dır.
2. İkinci öğrenci, birinci öğrenci etrafında dolanırken kendi ekseni etrafında da dönmüş oldu mu?
Cevap: İkinci öğrencide kendi ekseni etrafında dönmüştür.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 27 Cevapları
Etkinlik 2
Hangi Malzemeler Gerekli?
• Işık kaynağı
• Pinpon topu
• Çubuk (Pinpon topu ucuna sabitlenecek)
Etkinlik Nasıl Yapılacak?
• Işık kaynağını sınıfın uygun bir noktasına sabitleyelim.
• Çubuğun ucuna sabitlenen pinpon topunu elimize alalım.
• Pinpon topunu gölgesi, burun hizamıza gelecek şekilde tutalım.
• Elimizdeki pinpon topu ile yavaşça kendi etrafımızda dönerek pinpon topu üzerindeki aydınlık ve karanlık alanları gözlemleyelim.
• Gözlemlerimizi defterimize çizelim.
Sonuçları Değerlendirelim
Soru : Elde ettiğiniz çizimler ile Ay’ın evreleri aynı mı? Açıklayınız.
Cevap: Evet ayın evreleriyle aynıdır. Işığın geliş yönüne göre pinpon topu aynı Ay’ın evreleri gibi değişler gözlenmektedir.
Sınıf Etkinliği
Soru : Öğretmeninizin rehberliğinde iş bölümü yaparak Ay’ın ana ve ara evrelerinin görünüşlerini çiziniz. Evrelerin altlarına isimlerini ve oluşum sürelerini yazıp bir aylık bir çizelge oluşturarak bunu, sınıfınızın duvarında sergileyiniz.
Cevap:
- Ana evreler 4 tanedir. Bunlar; yeni ay, ilk dördün, dolunay, son dördün.
- Ara evreler 2 tanedir. Bunlar; hilal, şişkin ay.
Kendimizi Değerlendirelim 1.3
1. Ay, kendi ekseni etrafında dönmeseydi ne gibi değişiklikler olurdu?
Cevap:
Maddeler halinde Ay, kendi ekseni etrafında dönmeseydi oluşacak değişikler şunlardır ;
- Gece gündüz meydana gelmezdi.
- Zaman kavramı meydana gelmezdi.
- Güneş ve Ay tutulması olmazdı.
- Mevsimler meydana gelmezdi.
- Ayın evleri oluşmazdı.
- Ay takvimi olmadı.
2. Ay’ın ana ve ara evrelerinin isimlerini yazarak oluşum sıralamasını yapınız.
Cevap:
Ayın ana evrelerinin isimleri şunlardır ;
- Yeni ay,
- İlk dördün,
- Dolunay
- Son dördün
Ayın ara evrelerinin isimleri şunlardır ;
- Şişkin ay
- Hilal
5. Sınıf fen bilimleri ders kitabında ay’ın hareketlerini ve döngülerin öğrendik kendi etrafında ve dünyanın etrafındaki dönüşünü tamamlarım ay elbetteki ara ve ana düngüllü vardır. Bundan ilk dördün Hilal tekrar iyi döndün ve dolunay olarak bilinmektedir. Ayrı canım namaz model olarak bilinmektedir dünyamızın güneşin aldığı kızın adı şekilde karar değişiklik gösterebilir. Ay dünyadan rahat bir şekilde görülebilir. Ay güneş’ten aldığı ışıkları dünyaya yansıtır.