5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 143-144 Cevapları Özgün Yayınları
5. Sınıf Matematik Özgün Yayınları Kitabı Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesine Karşılık Gelen Miktarı Bulma Cevapları Sayfa 143, 144
Bir Çokluğun Belirtilen Yüzdesine Karşılık Gelen Miktarı Bulma Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 143-144
Bir mağazada 80 TL olan bluzlar, %25 indirimle satılmaktadır.
Soru : Bu mağazadaki bluzların indirimli fiyatını nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap :
- 80 ÷ 25/100 = 20 lira indirim yapılmıştır.
- İşlemde 80 ile 25 çarpılır ve 100′ bölünerek bulunur.
5. Sınıf Matematik Kitabı Özgün Yayınları Sayfa 144 Cevapları
Etkinlik Yapalım
Soru : Aşağıdaki tabloda satış fiyatları ve indirim yüzdeleri verilen giysilerin indirimli satış fiyatlarını bulup yazınız.
Cevap :
- Kazak = 84
- Etek = 76,5
- Pantolon = 135
- Mont = 216
- Palto = 520
Soru : Giysilerin indirimli satış fiyatlarını nasıl bulduğunuzu arkadaşlarınıza açıklayınız.
Cevap :
Satış fiyatınız bizlere verilen yüzdesinin bulunduktan sonra satış fiyatından çıkarılmasıyla bulabiliriz.
Öğrendiklerinizi Uygulayınız
1. Bir gazete satış yerine gelen 3200 gazetenin %40’ı sabah satıldı. Bu gazete satış yerinde sabah satılan gazetelerin sayısını bulunuz.
Cevap :
- 3200 ÷ 100 = 32
- 32 x 40 = 1,280
2. Melih Bey, fiyatı 2460 TL olan televizyonu, %25’ini peşin ödeyerek satın aldı. Melih Bey’in peşinat olarak kaç Türk lirası ödediğini bulunuz.
Cevap :
- 2460 x 25 = 61.500
- 61.500 ÷ 100 = 615
3. Otomobil ile yola çıkan bir aile, gideceği 520 km yolun %60’ını gidince mola verdi. Bu ailenin, moladan sonra kaç kilometre daha yol gidince gideceği yere ulaşacağını bulunuz.
Cevap :
- 520 x 60 = 31.200
- 31.200 ÷ 100 = 312
- 520 -312 = 208
4. Satış fiyatı 900 TL olan bir giysinin fiyatından önce %10 indirim yapıldı. Bu giysi satılmayınca indirimli fiyatından %20 daha indirim yapıldı. İkinci indirimden sonra bu giysinin satış fiyatının kaç Türk lirası olduğunu bulunuz.
Cevap :
- 900 ÷ 100 = 9
- 9 x 10 = 90
- 900 – 90 = 810
- 810 x 20 = 16.200
- 16.200 ÷ 100 = 162
- 810 – 162 = 848
5 sınıf matematik ders kitabımızda yer alan bu ödevimizde verilen sorularda genellikle problemlerin toplama ve bölme işlemi gerektirdiğini görebiliriz bu gibi problemlerde öncelikle problemi iyi bir şekilde okuyarak anlamalıyız daha sonra öncelikle çarpma mı bölme işlemini yapacaksak bunlara doğru bir şekilde yaparak sonuca ulaşmalıyız.