2. Sınıf Türkçe

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

2.Sınıf Bilim ve Kültür Yayınları Türkçe Ders Kitabı 164-165-166-167-168-169 Sayfa Cevapları Ekmek

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

HAZIRLIK

1. Ekmeğin üretim aşamaları hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Öncelikle buğday tarlaya ekilir. Daha sonra yetişen buğday hasat edilir. Değirmende öğütülerek un yapılır.  Oluşan unları fırında hamur yapıp ekmek olarak şekillendirip pişirilir.


2. Ekmeğin üretim aşamalarına uygun olarak aşağıdaki görselleri numaralandırınız.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168-169 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

 1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını sözlükten bulup karşılarına yazınız.

çiftçi : Yiyecek ya da hammadde elde etmek için hayvan yetiştiren veya tarımla uğraşan kişidir.
buğday : Un, yem üretilmesinde kullanılan temel bir besin maddesidir. 
başak : Buğday veya mısır gibi tahıl bitkilerinin sapının tane taşıyan uç kısmına verilen isimdir.
harman : Tanelerin başaklara ayrılma işi.


b. Şiire göre uygun kelimeleri yazarak aşağıdaki cümleleri tamamlayınız.

Çiftçi önce tarlayı sürer.
Ardından buğday tohumlarını toprağa eker.
Buğday bitkisi büyür, gelişir; başakları olgunlaşır.
Yazın buğday başakları sararır.
Sararan başaklar biçilir.
Buğday taneleri saplarından ayrılır.


2. ETKİNLİK

1. Şiirde ekmeğin üretim aşamalarından hangileri anlatılmıştır?
Cevap: çiftçinin tarlayı sürmesi, ekmesi, biçmesini ve başaklara ayrılmasını anlatmıştır. 

2. Şair, şiirde ekmeğe nasıl seslenmiştir?
Cevap: “Güzel Kokulu Ekmek” diye seslenmiştir.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

3. ETKİNLİK

a. Aşağıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki malzemelerden istediklerinizi seçip uygun cümleler yazarak bir turşu tarifi hazırlayınız.

Benim Turşu Tarifim

Malzemeler: Tuz, salatalık, havuç, bir avuç nohut, 5 bardak su, limon, turşu kavanozu
Yapılışı: Salatalık ve havucu güzelce yıkayıp uclarını keserek turşu kavanozuna atalım. Nohut, ve tuzu salatalık ve havucun üzerine dökelim. 5 bardak suyun içine limonu sıkalım ve bu karışımı kavanoza koyuyoruz. Kavanozun kapağını iyice kapatıyoruz ve yemek için olmasını bekliyoruz.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.

• Fırına gidiyorsan bize de bir ekmek alır mısın (?)
• Un(,) maya(,) su(,) tuz kullanarak hamur yaptık(.)
• Fırından yeni çıkmış ekmeği kim sevmez(.)
• Ah(!) sıcak ekmek elimi yaktı(.)
• Ekmeğin arasına peynir(,) domates(,) biber koyup yedi(.)
• Sandviç yapmayı biliyor musun(?)
• Sandviç hazırlarken hangi malzemeleri kullanıyorsun(?)


5. ETKİNLİK

Ekmek israfını önlemek için evinizde hangi önlemleri alıyorsunuz? Sizce aldığınız önlemler yeterli mi?Düşüncelerinizi kısaca aşağıya yazınız.
Cevap: Ekmek fazla ise israf olmaması için keserek yemeliyiz. Bayat ekmekleri kızartarak tekrardan yiyebiliriz ya da sokak hayvanlarına verebiliriz. Evimize yeterince ekmek almalıyız. Aldığımız önlemler israfı önlemek için yeterlidir.

2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları Bilim ve Kültür Yayınları

6. ETKİNLİK

Aşağıya, ekmek israfına dikkat çekmek için bir slogan yazınız. Ardından bu sloganı kullanarak bir afiş hazırlayınız.
Cevap: “Bayatsa bile değerlendir ekmeğini!”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.