4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 32-33 Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hak ve Özgürlük İhlali Cevapları Sayfa 32, 33
Hak ve Özgürlük İhlali Cevapları
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 32 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
Soru : Bir gün evinizden, oyuncaklarınızdan, eşyalarınızdan, arkadaşlarınızdan ayrılıp uzaklara gitmek zorunda kalsaydınız neler hissederdiniz? Anlatınız.
Cevap : Bir gün evinizden, oyuncaklarınızdan, eşyalarınızdan, arkadaşlarınızdan ayrılıp uzaklara gitmek zorunda kalsaydınız neler hissederdiniz? Anlatınız.
Bir gün evimden, oyuncaklarımdan, eşyalarımdan, arkadaşlarımdan ayrılıp uzaklara gitmek zorunda kalsaydım, çok canım sıkılırdı. Onlar benim için çok önemlidir. Onlardan uzak kaldığım zamanlar onların hayallerini kurardım. Onlara kavuşmak isterdim.
Arkadaşlarımla iletişime geçmeye çalışırdım. Benim için evim, oyuncaklarım ve arkadaşlarım çok değerli. Her insan için bence öyle. Her insanın yakınları , ailesi veya değer verdiği insanlar vardır. İnsanlar bu kişilerle olmak isterler. Bütün insanların sevdikleri ile beraber olmaya ve onlarla beraber vakit geçirmeye hakları vardır.
Etkinlik
Soru : Yurdunu terk etmek zorunda kalan Hüseyin’in hayat hikâyesini okuyunuz. Bu hikâyeden hareketle verilmiş olan soruları cevaplandırarak ilgili boşluklara yazınız.
“Benim adım Hüseyin. On yaşındayım. Bir yıl önce savaş nedeniyle yurdumuzu terk etmek zorunda kaldık ve ailemle birlikte Türkiye’ye sığındık. Ülkemde ikinci sınıfa gidiyordum ama okulum bombalandı. Bir yıl okula gidemedim. Şimdi Türkiye’de okula gidiyorum. Okulumdan ve öğretmenlerimin ilgisinden çok memnunum. Ama Türkçe bilmediğim için dersleri takip etmekte ve anlamakta zorlanıyorum. Öğretmenlerimle ve arkadaşlarımla da iletişim kuramıyorum. Terk etmek zorunda kaldığım ülkemi ve oradaki arkadaşlarımı çok özlüyorum. Dünyada savaş olmasın diye her gün dua ediyorum”.
Hüseyin’in anlattıkları Zeynep ve Bedi’yi çok etkilemişti. Beş aydır Hüseyin’le aynı sınıfta olmalarına rağmen onu hiç tanımadıklarını ve anlamadıklarını fark ettiler. Akşam eve gittiklerinde dalgınlıkları anne ve babalarının dikkatini çekti. Babaları “Çocuklar hayırdır durgun görünüyorsunuz. Bir şey mi oldu okulda?” diye sordu.
1. Zeynep ve Bedi ne cevap vermiş olabilir? Yazınız.
Cevap : Çok zor zamanlar geçirdiğini, vatanını terk ettiği için üzüntü içerisinde olduğu cevabını vermiş olabilir.
2. Hüseyin’in yerinde olsaydınız neler hissederdiniz?
Cevap : Ben üzülürdüm. Vatanımdan ayrıldığım ve çektiğim sıkıntılar içerisinde üzüntü içerisinde olurdum.
3. Hüseyin ile benzer koşullarda olan insanlara nasıl yardımcı olabiliriz?
Cevap : Onlara yeni hayatlarına alışma konusunda yardımcı olur. Üzüntülerini gidermek için çeşitli etkinliklerle sıkıntılarını unutmaları için yardımcı olurdum.
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 33 Cevapları
Değerlendirme Çalışmaları
Soru : Hak ve özgürlüklerinizin ihlal edilmesi durumunda neler hissedersiniz? Anlatınız.
Cevap : Hak ve özgürlüklerinizin ihlal edilmesi durumunda neler hissedersiniz? Anlatınız.
Hak ve özgürlüklerinizin ihlal edilmesi durumunda kendimi değersiz ve haksızlığa uğramış hissederdim. Her insanın hakları vardır. Bu haklar insanların mutlu ve güvende olmaları için verilmiştir. İnsanların bu haklarının alınmaması lazımdır. Ben her insanın hakkına saygı gösteririm ve onlarında benim haklarıma saygı göstermelerini isterim. Her insan bu haklarla güven içerisinde hisseder.
İnsanların güvende hissetmesi haklarıdır. Ben bu haklarımın elimden alınmamasını isterim. Haklarım ihlale uğradığı zaman hakkımı aramak için çaba sarf eder elimden geleni yaparım. Bence hakları hakkında bilgi sahibi olan herkes bu şekilde hisseder ve ihlale uğramak istemez.
Sonraki Konuya Hazırlık
Soru : Okul meclisleri, il ve ilçe insan hakları kurulları, Kamu Denetçiliği Kurumu hakkında bilgi edininiz.
Cevap : Okul meclisleri, il ve ilçe insan hakları kurulları, Kamu Denetçiliği Kurumu hakkında bilgi edininiz.
Okul meclisleri parlamenter meclisler gibi çalışır. Bir bakıma TBMM gibidir. Mecliste seçilen millet vekilleri gibi Okulda da seçim yapılarak okul temsilcileri, okul meclis üyeliğine seçilir.
İl, ilçe insan hakları kuralları başlıca görevleri insan haklarının korumasıdir. İnsan hakları ihlallerini veya bu konudaki ihlal iddialarını inceler. Bu iddialar üzerinde araştırmalar yapar. Böyle bir konu hakkında eğer ciddi bir somut delil bulursa bu konu ile ilgili valiliğe ve kaymakamlığı görüşlerini sunar tavsiyelere bulunur.
Kamu denetçi kurumları hukuka aykırı yürürlüğe giren yada uyarlanan kanunların hukuki müeyyideler ile karşılaşması durumunda yada iptal edilmesi durumunda hukuka aykırılıklarını tespit etmekle görevlidir.
Hak ve özgürlüklerimizin ihlali durumunda insanlar mutsuz huzursuz ve sıkıntı içerisinde olabileceğini ifade edebiliriz insanların hak ve özgürlükleri ihlal edildiği zaman ilk olarak kurum ve kuruluşlara şikayet etmeleri ve kaybedilmiş hakları geri almaları büyük önem taşımaktadır Çünkü hak ve özgürlüklerimiz bizlerin toplum içerisinde etkin bir vatandaş olmamıza rahat bir şekilde yaşamamıza mutlu ve huzurlu bir ortamda hayatımızın devam ettirilmesi açısından hak ve hürriyetlerimiz Hayati bir önem taşımaktadır bu hak ve hürriyetimiz anayasal düzlemde çeşitli kurallar çerçevesinde korunmakta ve bunların sürekli olarak diğer insanları tarafından ihlal edilmesi engellenmektedir.
Çok güzel olmuş elinize sağlık.Olabildiğince sizi takip ediyorum
çok sevdim çok güzel �yi ki buradan bakıyorum ama yazıları biraz daha kısa olabilir çünkü çok zor oluyor ve daha kısa olması daha güzel oluyor
İlginiz için teşekkürler kısa cevaplara linklerden ulaşabilirsiniz. Konular sizler için uzun ve kısa olarak cevaplanmıştır. İyi dersler dileriz..