4. Sınıf İnsan Hakları Ders Kitabı Sayfa 34-35 Cevapları MEB Yayınları
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Hak Arayışı Cevapları Sayfa 34, 35
Hak Arayışı Cevapları
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 34 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
Soru : Özel gereksinimi olan arkadaşlarınızın okul bahçesinden yeterince yararlanabilmesi için
neler yapılabilir? Tartışınız.
Cevap : Özel gereksinimi olan arkadaşlarınızın okul bahçesinden yeterince yararlanabilmesi için neler yapılabilir? Tartışınız.
Okul içerisinde bazı arkadaşlarımızın özel gereksinimleri olabilir. Bu arkadaşlarımıza saygılı olmalı ve onlara ayrı davrandığımız hissettirmeden , merhametli olmalıyız. Hareket etme, toplumda oyun ve yaşama gibi durumlarda daha zorlandıklarını bilerek onlara öncelik vermeliyiz.
Özel gereksinimi olan arkadaşlarınızın okul bahçesinden yeterince yararlanabilmesi için, okul bahçesinin bir bölümü onlara ayrılabilir. Onlara özel oyun alanları ve onlara okul giriş çıkışlarında öncelik hakkı belli yerler gibi alanlar verilebilir. Onlarda bu sayede rahatça ve keyiflice eğlenmiş olurlar.
4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 35 Cevapları
Etkinlik
Oyun Alanı
Doğa, Tuncer, Nehir, Bora ve Sevinç aynı mahallede yaşayan, okula birlikte gidip gelen ve birlikte oynayan arkadaşlardır. Mahallelerinde güvenle oyun oynayabilecekleri bir yer olmadığı için aileleri sokakta oynamalarına izin vermemektedir. Bu can sıkıcı duruma çözüm aramaktadırlar. Bir gün balkonda otururlarken Doğa, “Buldum!” diye bağırır. Diğerleri merakla Doğa’yı dinlemeye başlar. Doğa “Arkadaşlar belediyeden mahallemize oyun oynayabileceğimiz bir park yapmasını isteyelim.” der. Sevinç “İyi de bizi kim dinler ki?” diye sorar. Doğa …
Soru : Doğa nasıl bir cevap vermiş olabilir? Yazınız.
Cevap : Cimer’e yazarsak dinlerler. Ya da ailemiz yardımıyla belediyeye dilekçeye yazabiliriz.
Değerlendirme Çalışmaları
Soru : Haklarımızı öğrenmek neden önemlidir?
Cevap : Haklarımızı öğrenmek neden önemlidir?
Her insanın hakları vardır. Bu haklar onu koruması için verilmiştir. İnsanların hayatlarını sürdürebilmeleri için de , güzel ve kaliteli bir yaşam içinde kendilerine verilen haklar vardır. Bu hakları hepimizin bilmesi ve bize verilemeyen haklarımızın gerekirse talebinde bulunmamız gerekir.
Mesela her insanın barınma , yeme içme gibi hakları vardır. Veya can güvenliği her insanın hakkıdır. Buna rağmen insanların bu hakları elimizden almaya hakkı yoktur. Bunun hakkımız olduğunu bilmezsek, bir şey yapmak aklımıza bile gelmez Ama haklarımızı bilirsek devletimiz bize yardımcı olacaktır.
Bu yüzden okullarda bizlere haklarımızı öğretecek dersler konulmuş ve bizim bilgilenmemiz sağlanmıştır.
Soru : Haksızlığa uğradığınız zaman ne yaparsınız? Anlatınız.
Cevap : Haksızlığa uğradığınız zaman ne yaparsınız? Anlatınız.
Hiçbir insan haksızlığa uğramayı istemez. Haksızlığa uğradığım zaman canım sıkılır ancak konuşarak birçok sorunun hallolacağına inanıyorum. Haksızlık insani bir durum değildir. Karşımdaki insanı dinler ve kendimi uygun ifadelerle savunurum.
Eğer anlamayacak bir insan ise büyüklerimden yardım talep ederim. Okuldaysa öğretmenimden eğer evime yakın bir bölgede isem aileme haber veririm. Bu durumlarda büyükler aramızdaki sorunu çözmemizde bize yardımcı olurlar. Onun için kavgaya dönüşecek olan durumlarda eğer ortak nokta bulunamıyorsa , büyüklere haber vermek çok önemlidir.
Haklarımızı öğrenmek bizler için çok önemli bir konudur çocukların eğitim hakkı Sağlık hakkı güvenlik Hakkı barınma hakkı ve oyun oynama hakkı gibi birçok haklar çocuklara en iyi şekilde üretilmesi ve bu haklarının engelleyecek durumlar oluşturduğu zaman bunları gerekli kurum ve kuruluşlara şikayet etmesi hayatı önemi ifade etmektedir İşte bu nedenle çocukların geleceğin büyükleri olduğu için en iyi şekilde haklarından yararlanmaları ve haklarından Doğacak olan faydaları elde ederek gelecekte ülkemizi çağdaş medeniyetler düzeyine çıkarmaları Hayati önem taşıdığını ifade etmek doğru olacaktır.