4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126-127-128-129-130-131-132 Cevapları ADA Yayıncılık
4.Sınıf ADA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 126-127-128-129-130-131-132 Sayfa Cevapları Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlem
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları ADA Yayıncılık
Samet, bir günün 2/8’sini okulda, 1/8’ini babaannesinin evinde geçiriyor.
Samet’in, bir günün ne kadarını okulda, ne kadarını babaannesinin evinde geçirdiği hangi işlemle hesaplanabilir? Bu işlem nasıl yapılabilir? Tartışınız.
Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz.
Cevap: Bir günün saati ile verilen değerlerle hesaplanır
Bir gün 24 saat
2/8 → okulda ise 24 . 2/8 = 48/8 = 6 saat okulda
1/8 → babaannesinin evinde ise 24 . 1/8 = 24/8 = 3 saat babaannesinin evinde
Etkinlik
• Kareli kâğıda kısa kenarı 6, uzun kenarı 18 birim olan iki dikdörtgen çizelim.
• İki dikdörtgeni de dikey çizgilerle 6 eş parçaya bölelim.
• Birinci dikdörtgenin baştan üç parçasını boyayalım.
• İkinci dikdörtgenin 4 ve 5. parçalarını boyayalım.
• Dikdörtgenlerdeki boyalı parçaları ifade eden kesirleri belirtelim.
Cevap:
• İkinci dikdörtgendeki boyalı parçaları kâğıttan keserek ayıralım.
• Bu boyalı parçaları, birinci dikdörtgendeki boyasız iki parçanın üzerine yapıştıralım.
• Dikdörtgende son durumdaki boyalı parçaların sayısını kesirle ifade edelim.
Cevap:
• Yukarıda ifade ettiğimiz üç kesrin paydalarını ve paylarını inceleyelim.
• Yaptığımız işlemin, kesirlerle yapılan hangi matematiksel işlem olduğunu tartışalım.
• Yaptığımız işleme ait matematik cümlesini söyleyelim.
Cevap: Paydaları aynı olan kesirlerin paylarını toplar ve çıkarırız.
3/6 + 2/6 = 5/6 şeklinde ifade edilir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları ADA Yayıncılık
Birlikte Yapalım
Hülya, hikâye kitabının sabah 3/8’ünü, akşam 2/8’ini okumuş. Hülya, hikaye kitabının ne kadarını okumuştur?
Cevap: 3/8 + 2/8 = 5/8’ini okumuştur.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları ADA Yayıncılık
Etkinlik
• Yanda verilen modeldeki eş parçalardan 3 tanesini kalemimizle boyayalım.
• Boyadığımız parçaları kesirle ifade edelim
Cevap:
• Boyadığımız eş parçalardan 1 tanesinin içini silelim.
• Sildiğimiz eş parçayı kesirle ifade edelim.
Cevap:
• Modelde kalan boyalı eş parçaları kesirle ifade edelim
Cevap: 2/5 boyalı kesir kalmıştır
• Yaptığımız işlemin kesirlerle yapılan hangi matematiksel işlem olduğunu tartışalım.
• Yaptığımız işleme ait matematik cümlesini söyleyelim.
Cevap: 3/5 – 1/5 = 2/5 şeklinde ifade edebiliriz.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları ADA Yayıncılık
Birlikte Yapalım
4/5 – 3/5 işlemini yapınız
Cevap: 4/5 – 3/5 = (4-3)/5 = 1/5
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları ADA Yayıncılık
ALIŞTIRMALAR
1. Aşağıda modellenen toplama işlemlerini yazınız.
Cevap:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları ADA Yayıncılık
2. Aşağıda modellenen çıkarma işlemlerini yazınız.
Cevap:
3. Aşağıda verilen toplama işlemlerini modelleyerek yapınız
Cevap:
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları ADA Yayıncılık
4. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini modelleyerek yapınız
Cevap:
5. Aşağıda verilen toplama işlemlerini yapınız
Cevap:
6. Aşağıda verilen çıkarma işlemlerini yapınız
Cevap: