4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161-162-163-164 Cevapları ADA Yayıncılık
4.Sınıf ADA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 161-162-163-164 Sayfa Cevapları Tablo ve Grafiklerle Gösterilen Bilgilerle Problem Çözme
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları ADA Yayıncılık
Benzer veya Farklı Bir Problem Kuralım
Okul kantininizdeki veya marketteki bazı ürünlerin fiyatlarının gösterildiği bir tablo oluşturunuz. Bu tablodaki bilgilerin kullanılarak çözüleceği ve çözdüğümüz probleme benzer bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
Cevap:
Merve ve Zeynep kantine yengen yemek için giderken sınıftan üç arkadaşları da kantinden yiyecek istemişlerdir. Biri tost, biri hamburger diğeri ise ekmek arası köfte istemiştir. Merve ve Zeynep kantinciye toplam ne kadar vereceklerdir?
Yengen → 2 x 35 = 70 TL
70 + 30 + 20 + 45 = 165 TL vereceklerdir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları ADA Yayıncılık
Benzer veya Farklı Bir Problem Kuralım
Çözümünde aşağıdaki grafikte gösterilen bilgilerin kullanılacağı bir problem kurunuz.
Cevap:
Erkek kuaförüne bir haftada gelen müşteri sayısı günlere göre grafikte gösterilmiştir. Hafta sonu ve hafta içi gelen müşteri sayısının toplamı kaçtır?
Hafta içi → 30 + 25 + 15 + 30 + 35 = 135
Hafta sonu → 35 + 40 = 75
Toplam → 135 + 75 = 210
Hafta sonu gelen müşteri sayısı hafta için gelen müşteri sayısından ne kadar azdır?
Hafta içi → 30 + 25 + 15 + 30 + 35 = 135
Hafta sonu → 35 + 40 = 75
135 – 75 = 60 azdır
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları ADA Yayıncılık
Benzer veya Farklı Bir Problem Kuralım
Yukarıdaki şekil grafiğindeki verilerin sayısını değiştirerek çözdüğümüz probleme benzer bir problem kurunuz
Cevap:
Futbol kursunda 8 yaşında 6, 9 yaşında 10, 10 yaşında 12, 11 yaşında 16 bulunmaktadır. 10 yaşından küçük olan öğrencilerin sayısı ile 10 yaş ve 11 yaşta olan öğrencilerin sayısı arasındaki fark kaçtır?
10 yaşından küçük öğrenci sayısı → 10 + 6 = 16
10 yaş ve 11 yaş → 12 + 16 = 28
28 – 16 = 12’dir.
4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları ADA Yayıncılık
ALIŞTIRMALAR
1. Kurtuluş İlkokulunun 4. sınıflarındaki öğrenci sayıları yandaki tabloda verilmiştir. 4/A, 4/B, 4/C ve 4/D sınıfları sabahçıdır. 4/E, 4/F, 4/G ve 4/H sınıfları ise öğlencidir. Okula yeni gelen bir 4. sınıf öğrencisi sabahçı ve öğlenci devrelerden hangisindeki öğrenci sayısı daha az ise o devredeki bir sınıfa verilecektir. Buna göre okula yeni gelen öğrenci sabahçı mı yoksa öğlenci mi olur?
Cevap:
Sabahçı → 29 + 31 + 28 + 30 = 118
Öğlenci → 32 + 30 + 28 + 29 = 119
Sabahçı öğrenci sayısı daha az olduğu için sabahçı olur.
2. Bir çiftçinin 2013-2017 yıllarında ürettiği portakal miktarı yandaki grafikte gösterilmiştir. Çiftçinin hangi yılki üretimi daha fazladır? Çiftçi 5 yılda kaç kilogram portakal üretmiştir?
Cevap:
Çiftçinin 2015 yılında üretimi daha fazladır.
5 yıl boyunca portakal üretimi →
28 000 + 20 000 + 36 000 + 24 000 + 32 000 = 140 000 portakal üretilmiştir.
3. Bir zeytinyağı firmasının satış mağazasında 1, 2, 3, 4 ve 5 litrelik şişelerde satılan zeytinyağlarının sayısı yandaki nesne grafiğinde gösterilmiştir. Mağazadaki zeytinyağlarının fiyatları da aşağıdaki tabloda verilmiştir. Mağazadaki zeytinyağlarının tamamı satılırsa kaç lira gelir elde edilir?
Cevap:
1 Litre → 7 x 3 = 21 şişe 1 litre
21 x 25 = 525 TL
2 Litre → 6 x 3 = 18 şişe 2 Litre
18 x 47 = 846 TL
3 Litre → 5 x 3 = 15 şişe 3 Litre
15 x 68 = 1020 TL
4 Litre → 4 x 3 = 12 şişe 4 Litre
12 x 88 = 1056 TL
5 Litre → 6 x 3 = 18 şişe 5 Litre
18 x 105 = 1890 TL
525 + 846 + 1020 + 1056 + 1890 = 5337 TL toplam kazancı