4. Sınıf Matematik

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları ADA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 4. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama konusunun bulunduğu 4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf ADA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 20-21-22 Sayfa Cevapları Sayıları En Yakın Onluğa ve Yüzlüğe Yuvarlama

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları ADA Yayıncılık

 

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 20-21-22 Cevapları ADA Yayıncılık

Yukarıda yükseklikleri 100 m ve 200 m olan iki bina verilmiştir. Bu binaların arasında da Ankara’nın görünümüne önemli bir katkı sağlayan Atakule verilmiştir.
Atakule’nin yüksekliği hangi binaya daha yakındır?
Cevap: 100 m olan binaya yakındır.


Etkinlik

Üçer kişilik gruplar oluşturalım.
Aşağıdaki çalışmaları yapmadan önce gruptaki her bir üyeye görev verelim.
Şerit metremizin 30 cm’lik kısmını açalım.
Şerit metre üzerindeki 23 sayısını yuvarlak içine alalım.
23 ile 20 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 23 ve 20 arasında 21 ve 22 vardır. Toplamda 2 sayı vardır.

23 ile 30 arasında kaç sayı bulunduğunu belirleyelim.
Cevap: 24 – 25 – 26 – 27 – 28 – 29 → 6 sayı bulunmaktadır. 

23 sayısının, 20 ile 30’dan hangisine daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap:  20 sayısına daha yakındır. 

23 sayısının hangi onluğa yuvarlanabileceğini belirtelim.
Cevap: 23 sayısı 20 onluğuna yuvarlanır


Birlikte Yapalım

732 sayısını en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap: 7323 sayısı 730’a yakın olduğu için ona yuvarlanır. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları ADA Yayıncılık

Etkinlik

100, 130 ve 200 sayılarını onluk taban bloklarıyla modelleyelim.
130 sayısındaki onluk sayısı ile 100 ve 200 sayılarındaki onluk sayılarını karşılaştıralım.
130 sayısındaki onluk sayısının 100 ile 200’den hangisindeki onluk sayısına daha yakın olduğunu söyleyelim.
Cevap:  130 sayısı yüzlük olarak 100’e daha yakındır.

130 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayalım.
Cevap: 100


Birlikte Yapalım

571 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: En yakın yüzlük 600’dür.


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

2018 sayısını en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap: 2018 en yakın yüzlük 2000 olur. 


Alıştırmalar

1. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları onluklara yuvarlayınız.
Cevap:

61 → 60
89 → 90
837 → 840
315 → 320
4523 → 4520
7468 → 7470


2. Aşağıda verilen sayıları en yakın oldukları yüzlüklere yuvarlayınız.
Cevap:

204 → 200
579 → 600
632 → 600
1299 → 1300
1919 → 1900
8466 → 8500


3. Salih 24 yaşındadır. Salih’in ablası 30, kardeşi ise 20 yaşındadır. Salih’in yaşı ablasının yaşı ile kardeşinin yaşından hangisine daha yakındır?
Cevap: Salih’in yaşı kardeşinin yaşına yakındır 


4. Can’ın okul numarası 463, Gizem’in okul numarası 400, Emrah’ın okul numarası 500’dür. Can’ın okul numarası, Gizem’in ve Erman’ın okul numarasından hangisine daha yakındır?
Cevap:  Can’ın okul numarası Emrah’ın okul numarasına daha yakındır. 

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Neyse ki, bu cevap anahtarı sayesinde bu konuyu daha iyi anladık. Örnekler açık ve anlaşılır, böylece kızımla birlikte çalışırken daha fazla keyif alıyoruz.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.