4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 120-121-122-123-124-125. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 120-121-122-123-124-125. Sayfa Cevapları Hayata Varım
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları MEB Yayınları
Metne Hazırlık
1. Özel gereksinimli bireyler için teknolojik gelişmelerin önemi nedir? Paylaşınız.
Cevap: Özel gereksinimli bireyler için teknolojik gelişmeler önemlidir. Çünkü bu teknolojik gelişmeler onların şehir içinde daha rahat hareket etmelerini, tek başlarını ihtiyaçlarını karşılayabilmelerini sağlar.
2. Özel gereksinimli bireyler için teknolojik bir ürün geliştirseydiniz, ne tür bir ürün tasarlardınız? Ürününüzde olmasını istediğiniz özellikleri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Özel gerekdinimli bireyler için teknolojik bir ürün geliştirecek olsaydım bu trafik işaretleri ve araçlar için olurdu. Trafik işaretlerini sesli yapar, toplu taşıma araçlarını asansörlü tasarlardım.
1. Etkinlik
Görselleri inceleyerek dinleyeceğiniz metnin içeriğini tahmin ediniz. Tahmininizi söyleyiniz.
Cevap: Metnin içeriğinde engelli bireyler ve onlar için yapmamız gerekenler anlatılıyor olabilir.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları MEB Yayınları
2. Etkinlik
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Sistem
Tahmin: Bir düzen içerisinde çalışan.
Sözlük Anlamı: Belirli bir düzen içerisinde işeyen.
Cümle: Eğitim sisteminin bu sene değiştirileceği konuşuluyor.
Navigasyon
Tahmin: Yol gösteren araç.
Sözlük Anlamı: Gidilmek istenen yolu tarif eden araç.
Cümle: Piknik alanını navigasyon ile bulduk.
Banknot
Tahmin: Para
Sözlük Anlamı: Kağıt para.
Cümle: Yeni 100’lük banknotlar basıldı.
Cihaz
Tahmin: Herhangi bir iş için tasarlanmış teknolojik alet.
Sözlük Anlamı: Aygıt.
Cümle: Yeni oyun cihazları çok hızlı.
3. Etkinlik
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Kıyafetleri seçmek için kullanılan uygulamanın nasıl bir özelliği vardır?
Cevap: Uygulamanın renk seçme özelliği vardır.
2. Okulun yolunu bulmak için hangi uygulamadan faydalanıyor?
Cevap: Okulun yolunu bulmak için navigasyon uygulamasından faydalanıyor.
3. Görme engelliler için hazırlanmış Braille (Bireil) alfabesini nerelerde kullanıyor?
Cevap: Görme engelliler için hazırlanmış Braille (Bireil) alfabesi asansörlerde, ilaç kutularında, bilgisayarlarda kullanılıyor.
4. Kullandığı uygulamaların ortak özellikleri nelerdir?
Cevap: Ortak özelliği özel gereksinimli bireylerin hayatını kolaylaştırmaktır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları MEB Yayınları
4. Etkinlik
Dinlediğiniz “Hayata Varım” metnine farklı başlıklar belirleyerek yazınız.
Cevap:
- Engelimle Varım
- Engelimle Engelsiz Hayat
5. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konu: Görme engelli bireylerin kullandığı cihazlar.
Ana Fikir: Görme engelli bireylerin hayatını teknolojik aletlerle kolaylaştırmak.
6. Etkinlik
İnsanlık yararına kullanılabilecek teknolojik bir alet tasarlayınız. Tasarladığınız aletin özelliklerini yazarak resmini çiziniz.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları MEB Yayınları
7. Etkinlik
Kendinizi metindeki kahramanın yerine koyunuz. Metinde geçen teknolojik gelişmeler olmasaydı yaşayabileceğiniz zorluklar neler olurdu? Düşüncelerinizi yazınız.
Cevap: Metindeki kahramanın yerinde olsaydım teknolojik gelişmeler olmasaydı tek başıma yolculuk yapamaz, tek başıma ihtiyaçlarımı gideremez, binaların merdivenlerini çıkamaz ve her zaman yardıma muhtaç kalırdım.
8. Etkinlik
a. Verilen bilgileri dikkate alarak cümlelerde boş bırakılan yerlere “ki” bağlacını veya “-ki” ekini uygun şekilde yazınız.
Cevap:
Toplumdaki insanların güvenini kazanmanın bir yolu da: Bireysel farklılıklara saygı göstermemizdir.
Çevremizdeki insanlarla benzer ve farklı yönlerimiz vardır.
Erkenden yola çıkmalıyız ki tiyatro provasına yetişebileyim.
b. Siz de “ki” bağlacının ve “-ki” ekinin doğru kullanımı ile ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:
- Sendeki aletler çalışıyor mu?
- Ödevlerini yap ki başarılı ol.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları MEB Yayınları
9. Etkinlik
Braille alfabesi görme engelli bireyler için özel olarak geliştirilmiş kabartmalı sembollerden oluşan bir alfabedir. Her sembolün harf karşılığı görselde verilmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda Braille alfabesiyle verilen şifreyi çözünüz.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 125 Cevapları MEB Yayınları
10. Etkinlik
Cümleleri neden-sonuç anlamı verecek şekilde örnekteki gibi yeniden yazınız.
Cevap:
Cümle: Yeni bir kitap aldım.
Neden-sonuç: Kitap okumayı sevdiğimden yeni bir kitap aldım
Cümle: Bilgisayarını açtı.
Neden-sonuç: Oyun oynamak istediği için bilgisayarı açtı.
Cümle: Kütüphaneye uğradık.
Neden-sonuç: Araştırma ödevini yapmak için kütüphaneye uğradık.
Cümle: Düşüncelerini kaleme aldı.
Neden-sonuç: Kafasındakileri toparlamak için düşüncelerini kaleme aldı.
Cümle: Bir sürü malzeme aldı.
Neden-sonuç: Proje ödevini yapmak için bir sürü malzeme aldı.
Meraklı bilgin, Haydi Araştırmaya!
Tekerleğin icadından günümüze kadar arabaların gelişimini gösteren bir afiş hazırlayınız. Afişinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: