4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları Gözüm Arkada Kalmayacak

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları MEB Yayınları

METNE HAZIRLIK

1.Atatürk siz çocukların nasıl bireyler olmanızı isterdi?
Cevap: Atatürk biz çocukların vatanına bağlı, gelişmeyi ve büyümeyi amaçlayan, çalışkan, azimli bir birey olmamızı isterdi. 

2.Vatanı düşmandan koruyan Atatürk ve silah arkadaşlarına sevgimizi göstermek için neler yapabiliriz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atatürk ve silah arkadaşlarının adını her zaman yaşatmalı ve onların bizlere emanet ettiği vatanı korumalıyız. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları MEB Yayınları

1. ETKİNLİK

a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe sözlükten kontrol ediniz. Kelimeleri  cümle içerisinde kullanınız.
Cevap:

Kuşku
Tahminim: Şüphe
Sözlük anlamı: Kararsızlık
Cümlem: Çocuktan şüphelendiği için peşine takıldı. 

Eşsiz
Tahminim: Benzeri olmayan
Sözlük anlamı: Eşi olmayan
Cümlem: Sanatçının eşsiz eseri adeta ilgi odağı oldu. 

Gazi
Tahminim: Savaşa katılmış asker
Sözlük anlamı: Savaşa katılmış olan. 
Cümlem: Mustafa Kemal Atatürk’ gazilik unvanı Sakarya Meydan Muharebesinden sonra verilmiştir. 

Yazman
Tahminim: Yazışmayı sağlayan kişi 
Sözlük anlamı: Resmi yazışmaları yapan memur. 
Cümlem:


2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1.Atatürk nerede gezmeye çıkmıştır?
Cevap: Çankaya sırtlarında gezmeye çıkmıştır. 

2.Atatürk’ün gezi sırasında karşılaştığı çocuklar ne yapıyordu?
Cevap: Uçurtma uçuran çocuklar ile karşılaşmıştır. 

3.Cemil neden asker olmak istemektedir?
Cevap: Düşmanlar tekrardan gelecek olursa onları kovmak için asker olmak istemektedir. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları MEB Yayınları

3. ETKİNLİK

“Gözüm Arkada Kalmayacak” metnini okuyunuz. Metinle ilgili aklınızda kalan bilgileri oluş sırasına göre arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Atatürk bir gün Çankaya sırtlarında sekreteri ile   birlikte geziye çıkmış. Burada 10 yaşlarında iki çocuk ile karşılaşmış. Bu çocuklar uçurtma uçuruyorlardır. Atatürk’ü fark etmeyen çocuklar büyük bir azim ve çaba ile uçurtmalarını uçurmaya çalışmaktadırlar. Atatürk çocukların çabasını takdir eder. Çocuklar sonradan Atatürk’ü fark ederler. Cemil Atatürk’ün yanına gelerek Atatürk ile konuşmaya başlar. Atatürk ona ileri de ne olmak istediğini sorar. Cemil asker olmak istediğini ileri de düşman topraklara girerse onları kovmak istediğini söyler. Atatürk Cemil’i yanağından öperek uğurlar. Bu olayın üzerinden “Milletin bağrından temiz bir nesil yetişiyor. Bu eseri ona bırakacağım ve gözüm arkamda kalmayacak.” demiştir.


4. ETKİNLİK

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

Verilen görseli inceleyiniz. Görseli dikkate alarak Atatürk’ün çocuk sevgisi ile ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir metin yazınız
Cevap: Atatürk’ün çocuklara karşı olan sevgisi hep dillerde olan bir konudur. Çocuklarla her zaman oyunlar oynamış, onları hep mutlu etmiştir. Çocuk sevgisi 23 Nisan’ı çocuklara armağan etmesi ile örnekleyebiliriz. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları MEB Yayınları

5. ETKİNLİK

Ünlemin kullanım alanlarını okuyunuz. Verilen örneklerle kullanım alanlarını eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


6. ETKİNLİK

Verilen olayların hangi atasözüne örnek oluşturduğunu bularak eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları MEB Yayınları

7. ETKİNLİK

Altı çizili eş sesli kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 44-46-47-48-49. Sayfa Cevapları MEB Yayınları


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya

İstiklâl Marşının ilk iki kıtasının anlamını araştırınız. Sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: İstiklal Marşı’nın ilk kıtası bayrağımızın yurdumuzda dalgalanmaya hep devam edeceği, özgürlüğümüzün her zaman baki kalacağı anlatılmıştır. İkinci kıtada Kurtuluş Savaşı’nın ne amaçlar için yapıldığı, ne fedakarlık yapıldığı anlatılmış, vatan toprağının kanla ıslanmadığı sürece bize helal olmadığı öğütlenmiştir. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.