4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 78-80-81-82-83. Sayfa Cevapları MEB Yayınları
4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 78-80-81-82-83. Sayfa Cevapları İyileştirici Güç: Sevgi
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları MEB Yayınları
Metne Hazırlık
1. Sokak hayvanlarının yaşadığı zorluklar nelerdir? Açıklayınız.
Cevap: Sokak hayvanları kalacak yer bulmakta, yemek bulmakta çok zorlanmaktadırlar. Aynı zaman da bazı insanların şiddetine de maruz kalmaktadırlar.
2. Sokak hayvanlarının yaşadıkları zorluklara nasıl çözümler önerirsiniz? Paylaşınız.
Cevap: Sokak hayvanları için yeni barınaklar yapılıp burada bakımları yapılabilir. Aynı zaman da her şehrin kendi barınağa olmalı ve bu şehirde yaşayan insanlar bu barınaklardan sorumlu olup ihtiyaçlarını karşılamalıdırlar.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları MEB Yayınları
2.Etkinlik
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Yansıtmak
Tahminim: Belirtmek
Sözlük Anlamı: Işığı yansıtmak
Cümlem: Elindeki feneri bana doğru yansıttı.
Pansuman
Tahminim: Tedavi etmek
Sözlük Anlamı: Yarayı temizlemek.
Cümlem: Bisikletten düşünce annem yaralarıma pansuman yaptı.
Kamp
Tahminim: Çadır kurarak yapılan aktivite
Sözlük Anlamı: Şehirden uzak alanlarda çadır kurularak yapılan aktivite
Cümlem: Okulun kamp etkinliğine katılarak
3.Etkinlik
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Siyah köpek kendisine yemek verildiğinde nasıl davranıyor?
Cevap: Köpek kendisine yemek verildiği zaman mutlu olarak iştahla yemeğini yiyor.
2.Korkan siyah köpeğe Selma Teyze’nin yaklaşımı nasıl oluyor?
Cevap: Selma Teyze korkan siyah köpeğe sakin ve sevgiyle yaklaşıyor.
3.Metinde geçen ”sevgi avcısı” kavramı sizin için ne ifade ediyor?
Cevap: Sevgi avcısı kavramı sevgiye aç ve sevgi arayan birini ifade etmektedir.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları MEB Yayınları
4. Etkinlik
Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konu: Yardıma ihtiyacı olan siyah köpeğe yardım edilmesi
Ana Fikir: Sevgi ve yardım her zaman mutluluk getirir.
5. Etkinlik
Okuduğunuz metne uygun iki farklı başlık belirleyerek yazınız.
Cevap:
- Köpeğin Mutluluğu
- Sevginin Gücü
6.Etkinlik
Okuduğunuz metnin hikaye unsurlarını belirleyerek uygun alana yazınız.
Cevap:
Kişiler: Siyah köpek, Selma Teyze, Adil, arkadaşları.
Yer: Kamp alanı
Zaman: Akşam
Olay: Kampta yaralı bir siyah köpek görmeleri onu iyileştirmek için yardım etmeleri.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları MEB Yayınları
7.Etkinlik
”İyileştirici Güç: Sevgi” metninde Adil’in karşılaştığı sorunu yazıp metindeki çözüm yolundan farklı bir çözüm yolu bulunuz.
Cevap:
Sorun: Adil köpeğin kendisine anlatmaya çalıştığı şeyi anlamaması
Çözüm: Köpeği inceleyerek onun bir yerinin yaralı olup olmadığını kontrol etmesi ve yarayı pansuman etmesi farklı bir çözüm olabilir.
8.Etkinlik
Büyük harflerin kullanım alanları ile verilen örnekleri eşleştirerek şifreyi bulunuz.
Cevap:
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları MEB Yayınları
9.Etkinlik
Tabloda verilen cümlelerde hayali ve gerçek ifadeleri belirleyerek ilgili kutuyu işaretleyiniz.
Cevap:
10.Etkinlik
Görsel hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir teyzeye kız çocuğunun yardım etmesi çok güzel bir davranıştır. Burada kızın büyüklerine karşı olan saygısı, sevgisi ve yardımseverliği ön plana çıkmaktadır.