4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık

4.Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 172-175-176-177-178-179. Sayfa Cevapları Çılgın Böcekler Korosu

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları KOZA Yayıncılık

Hazırlık

1. Daha önce koro etkinliklerine katıldınız mı? Katıldıysanız neler hissettiğinizi açıklayınız.
Cevap: Daha önce koro etkinliklerine katıldım. Koro etkinliklerinde heyecanlı ve çok adrenalin dolu hissettim. 


2. Hangi tür müzikleri dinlemekten hoşlanıyorsunuz? Neden?
Cevap: Hareketli pop müzikler dinlemekten hoşlanıyorum. Çünkü enerjimi yükselttiğini hissediyorum. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları KOZA Yayıncılık

1. Etkinlik

Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri aşağıdaki alana yazarak anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri oluşturduğunuz sözlüğe de yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık

  • Yaptıklarıyla canımdan bezdim.
  • Piknik fikrine çok heveslendim.
  • Ablama evlilik için bir çok talip geldi.
  • Koroda çok güzel gösterili şarkılar hazırladık.
  • Korodaki gösterimiz için her hafta salı prova yapıyoruz. 
  • Başıma gelenler için isyan ettim artık. 

2. Etkinlik

Metnin konusunu en iyi yansıtan görseli işaretleyiniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları KOZA Yayıncılık

3. Etkinlik

Aşağıdaki deyimlerle anlamlarını eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık


Aşağıdaki atasözlerini, anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları KOZA Yayıncılık

4. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

Sivrisinek şehirden dönünce hayvanlara neler anlatıyor?
Cevap: Sivrisinek şehirden dönünce hayvanlara, insanların evlenecekleri zaman düğün yaptıklarını anlatıyor. 


Düğün yapılması fikrini ortaya hangi böcek atıyor?
Cevap: Düğün yapılması fikrini ortaya cırcır böceği atıyor. 


Böcekler korosu hangi böceklerden oluşmaktadır?
Cevap: Böcekler korosu; ateş böceği, cırcır böceği, sivrisinek, karasinek, arı, uğur böceği ve kelebeklerden oluşmaktadır. 


Hayvanlar bir süre sonra neden düğün yapmak istemiyorlar?
Cevap: Koro, her düğünde daha fazla şarkı söylediği için hayvanlar bir süre sonra düğün yapmak istemiyorlar. 


Aslan şikâyete gelen hayvanlara ne diyor? Aslanın bu davranışını doğru buldunuz mu? Neden?
Cevap: Aslan şikayete gelen hayvanlara şarkı duymadığını söylemiş. Aslanın bu yaptığını doğru bulmuyorum. Çünkü kendi duymasa da orman sakinleri duyup rahatsız olmaktadır. Onların sıkıntılarıyla ilgilenip çözmesi gerekirdi. 


Fil, düğününde böcekleri susturamayınca ne yapıyor? Filin bu davranışı sizce doğru mudur?
Cevap: Fil, düğünde böcekleri susturamayınca hortumuyla çekip bırakmaktadır. Filin bu yaptığı doğru değildir. Çünkü zorbalık yapmıştır. Zorbalık yapmadan susturmaya çalışması gerekirdi. 


Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Her şeyin bir sınırı vardır ve bu sınırları aşmadan yapmamız gerektiği. 


Metinde en çok hangi karakteri sevdiniz? Neden?
Cevap: Metinde en çok cırcır böceğini sevdim. Çünkü düğün yapma fikrini vermiştir. 


5. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimenin zıt anlamlısını yazınız. Bu kelimelerin zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız.
Cevap:

  • Ormanın birinde pek çok hayvan yaşarmış.

Zıt anlamlısı: Az
Cümlem: Tabaklara çok az yemek koyuyordu. 


  • Ormanın kralı yaşlı bir aslanmış.

Zıt anlamlısı: Genç
Cümlem: Çok genç yaşta anne olmuş.


  • Vakit geç olmuş.

Zıt anlamlısı: Erken
Cümlem: Erkenden uyanıp okul için hazırlanmış. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları KOZA Yayıncılık

6. Etkinlik

Metnin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172-175-176-177-178-179 Cevapları KOZA Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları KOZA Yayıncılık

9. Etkinlik

Defterinize “müzik” konulu bir hikâye yazınız. Hikâyenizde hayalî unsurlara yer veriniz. Olayların oluş sırasına ve hikâyede kullanılan unsurlara dikkat ediniz. Ayrıca serim, düğüm ve çözüm bölümlerini oluştururken önceki bilgilerinizden yararlanınız. Hikâyenize başlık koymayı unutmayınız.

Hikâyenizi bitirdikten sonra, kontrol ederek yazım ya da noktalama yanlışlarınız varsa bunları düzeltiniz. Düzeltme aşamasından sonra hikâyenizi arkadaşlarınıza okuyunuz. Öğretmeninizin rehberliğinde hikâyelerinizi sınıf veya okul panosunda da sergileyebilirsiniz.
Cevap:

TUSEM VE AYŞE ÖĞRETMEN

Tusem, okuldaki müzik öğretmeniyle keman çalmayı öğrenmiş ve müziği sevmeye başlamıştı. Her dersinde yeni bir parça çalmaya çalışıyordu. Ancak bir gün, müzik öğretmenleri okula gelmedi. Tusem, üzgün bir şekilde arkadaşlarıyla sınıfa girdi. Bir sonraki hafta, okula farklı bir müzik öğretmeni geldi. Adı Ayşe Öğretmen’di. Tusem, onun da keman çalabildiğini öğrendi ve çok heyecanlandı. Ayşe Öğretmen, tüm öğrencilere keman çalmayı öğretiyordu. Tusem için bu büyük bir fırsattı.

Tusem, diğer öğrencilerle birlikte notaları, yay tekniğini ve parmak yerlerini öğrendi. Ayşe Öğretmen, her öğrenciyle özel olarak ilgileniyor ve hatalarını düzeltmeleri için sabırla yardımcı oluyordu.

Bir gün, okulda bir müzik konseri düzenleneceği duyuruldu. Tüm öğrenciler katılmak istedi. Tusem de hemen hazırlıklara başladı. Ayşe Öğretmen, ona özel olarak ilgilennmeye başladı ve Tusem’in müzik seçmesinde yardımcı oldu.

Konser günü geldi çattı. Tusem, sahneye çıktığında heyecandan kalbi hızla çarpıyordu. Ancak kemanını eline aldığında, içindeki tüm heyecanını yenmişti. Müziğin ritmine kendini bıraktı ve büyük bir ustalıkla kemanının yayını çaldı.

Tusem, kemanını dinleyenleri büyülemişti. İzleyiciler alkışlarla ona destek oldular. Tusem, mutlu bir şekilde sahneden indi ve Ayşe Öğretmen’e teşekkür etti. Onun sayesinde kemanı ve müziği bir kez daha sevmeyi başarmıştı.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Sınıfınıza sevdiğiniz bir şairin şiirlerinden örnekler getiriniz.
Cevap:

YOKTUR

Gül ruhluların misali yoktur.
Hurşidin o rengi âli yoktur.

Ağyar ile ülfet etmek ister
Ben ölmeden ihtimali yoktur.

Namık Kemal

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.