4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188-189-190-191 Cevapları MEB Yayınları
4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 182-184-185-186-187 Sayfa Cevapları Geleneksel Türk Okçuluğu
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 188 Cevapları MEB Yayınları
METNE HAZIRLIK
1. İlginizi çeken spor dalları hangileridir? Paylaşınız.
Cevap: İlgimi çeken spor dalları voleybol, tenis ve basketboldur.
2. Geleneksel spor dallarından hangilerini biliyorsunuz? Paylaşınız.
Cevap: Geleneksel spor dalları güreş, cirit ve okçuluktur.
1. ETKİNLİK
Görselleri inceleyiniz. Görsellerden yola çıkarak dinleyeceğiniz/izleyeceğiniz metnin içeriğini tahmin ediniz. Tahminlerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Eski zamanlardan bu yana süregelen geleneksel spor dalımız olan okçuluk anlatılmıştır. Yıllar öncesinde küçükten büyüğe kadar ok atmak için yetiştirildiğini anlamaktayım.
2. ETKİNLİK
Metni izlerken dikkatinizi çeken noktaları defterinize not ediniz.
Cevap: Küçüklükten ok atmayı öğretmek ilgimi çekmektedir. Oldukça tehlikeli ve zor olan ok atmak küçüklükten öğretilmesi ilgi çekmektedir.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları MEB Yayınları
3. ETKİNLİK
a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:
Ekipman
Tahminler: Malzeme
Sözlük Anlamı: gereç, materyal
Cümlem: Tamir için gerekli ekipmanları da getirdiler.
Ritüel
Tahminler: Tören
Sözlük Anlamı: Dinsel tören, ayin
Cümlem: Bu ayın sonunda Ahmetlerin ritüeli var.
Disiplin
Tahminler: sıkı
Sözlük Anlamı: sıkıdüzen
Cümlem: Öğretmenimiz çok disiplinli biriydi.
Zanaatkar
Tahminler: resim sanatçısı
Sözlük Anlamı: El becerisi ve ustalık gerektiren meslek
Cümlem: Ebru sanatı zanaatkarlar sayesinde farklı bir boyut kazanmıştır.
4. ETKİNLİK
Soruları metne göre cevaplayınız.
1. Okçuluğu kimler yapabilir?
Cevap: Toplumun her kesiminden, her yaştan ve her cinsiyetten kişi okçuluğu yapabilir.
2. Okçuluk sporu yapılırken diğer canlılara karşı duyarlı olunduğunu nereden anlıyorsunuz?
Cevap: Okçular ok atacakları zaman göç eden kuşların göç yollarını bile hesaplamaktadırlar. Atların psikolojilerini düşünmek, ata değer verilmesi, korunmasından diğer canlılara karşı duyarlı olunduğu görülmektedir.
3. Okçuluk eğitiminin bu sporu yapan kişilere katkıları nelerdir?
Cevap: Okçuluk eğitimi ok atan kişinin bakışını kesin kılar, öngörüsünü, geliştirir. Bilek gücünü geliştirir. Odaklanmayı arttırır.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları MEB Yayınları
5. ETKİNLİK
Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin Türkçe karşılıklarını verilen kelimeler arasından bulunuz. Siz de bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını birer cümlede kullanınız.
Geleneksel sporlarımız bize ecdadımızdan miras kalmış kültür ögelerimizdir.
Cevap: Atalarımız bize farklı görüşler sayesinde hakkımızı vermişlerdir.
Spor yarışmalarına hazırlık sürecinde bol bol antrenman yapıyoruz.
Cevap: Sözlüye girmeden önce bol bol çalışmalar yaptık.
Olaylara farklı bir perspektiften bakmak işlerimizi kolaylaştırabilir.
Cevap: Resime yaptığın renkli dokunuş farklı bir bakış açısı sağlamış.
Doktorumuz, hastalanan yavru köpeğimize toparlanması için rehabilitasyon programı uyguladı.
Cevap: Ali kazadan etkilendiği için ona fiziksel konuda destek çıktık.
Çalışma sonrasında zarar görmemeleri için ekipmanlarımızı özenerek topladık.
Cevap: Klimayı takmak için yanlarında gerekli malzemeleri getirmemişler.
6. ETKİNLİK
Verilen deyimleri kullanarak cümleleri örnekteki gibi tamamlayınız.
Cevap:
Kafasına koyduğu projeyi yapmak için arkadaşları ile iş birliği yaptı.
Yarın sunum yapacağı konuya göz gezdirdi.
Derste anlatılan bilgileri can kulağıyla dinledi çünkü hazırladığı ödevde bu bilgileri kullanacaktı.
Karne gününü iple çekiyordu.
4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları MEB Yayınları
7. ETKİNLİK
Akdeniz Bölgesi’nin tarım haritasını inceleyerek soruları cevaplayınız.
1. Sadece tek ilde yetiştirilen ürünler hangileridir?
Cevap: Buğday, gül ve elma tek ilde yetişen ürünlerdir.
2. Muz hangi illerde yetiştirilmektedir?
Cevap: Antalya ve Mersinde yetişmektedir.
3. Bölgeye göre en fazla üretim alanına yayılan ürünler hangileridir?
Cevap: Portakal, limon ve mısır en fazla üretim alanına yayılan ürünlerdir.