5. Sınıf Fen Bilimleri

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132-133-134 Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Maddenin Ayırt Edici Özellikleri Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135


Maddenin Ayırt Edici Özellikleri Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Resmi inceleyiniz. Dondurmacının Özkan’a uzattığı dondurma hemen erimeye başladığı hâlde, Özkan’ın dondurmacıya uzattığı madenî para en sıcak havalarda bile erimez.

Soru : Bu durumun sebebi ne olabilir?


Cevap : Dondurmacının Özkan’a uzattığı dondurma ortamda var olan sıcaklığın daha fazla olmasından dolayı erimeye başlamıştır. Nedeni erime noktası üzerinde bir sıcaklığının olmasıdır. Madeni para ise; erime noktası kadar sıcaklığın olmadığı için erimemiştir.


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


Gerekli Malzemeler :Kâğıt, Kalem, Sınıf tahtası, Tahta kalemi

Nasıl Yapalım

■ Sınıf arkadaşlarımızdan birinin sınıftan çıkmasını sağlayalım.
■ Arkadaşımız sınıf dışındayken diğer sınıf arkadaşlarınızla bir nesne belirleyelim.
■ Arkadaşımızı sınıfa çağıralım.
■ Seçtiğimiz nesnenin ne olduğunu bulabilmesi için arkadaşımızın sorması gereken aşağıdaki soruları hep birlikte cevaplayalım.
■ Buraya kadar yaptığımız işlemleri 3 kez daha tekrarlayalım.


Soru : Soruların cevaplarına göre tabloyu dolduralım.


Cevap : Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekiyor.


5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları


Gerekli Malzemeler

  • Beherglas (3 adet)
  • Termometre (3 adet)
  • Buz
  • Parafin
  • Kükürt
  • Kronometre veya saat
  • Ispirto ocagı
  • Kafes tel
  • Sacayağı

Nasıl Yapalım

■ Şekildeki düzeneği kuralım.
■ Beherglaslardan birine buz, diğerine mum parçaları, diğerine de margarin koyalım.
■ Buzun, mumun ve margarinin başlangıç sıcaklıklarını termometre ile ölçerek tabloya kaydedelim.
■ İspirto ocağını yakalım.
■ Isıtılan buz, mum ve margarin sıcaklığını birer dakika arayla ölçüp tabloya kaydedelim. Bu sırada beherglasların içinde meydana gelen değişimleri de gözlemleyelim.


Soru : Tablolardaki verileri kullanarak buz, mum ve margarin için ayrı ayrı sıcaklık – zaman grafiklerini çizelim.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 132-133-134 Cevapları MEB Yayınları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 132-133-134-135. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Doğada bulunan maddeler farklı ve birbirinden ayırt edici bir çok özellikleri mevcuttur.çevremizde gözlemlediğimiz katı sıvı gaz maddeleri farklı konumlarda renklerde ve şekillerde olabilirler.örneğin katı maddelerin belirli ve sabit şekilleri olduğunu bulundukları kabın şeklini çok az birçok aldıklarını güzel bir şekilde anlamış bulunuyoruz.dersinde bir daha kavramış ve öğrenmiş olduk. bunlara örnek olarak ayran kola su maddeleri verebileceğimizi hazırlamış oluyoruz. Gaz maddeler isegözle görülmeyen bakalım bir kaba sıkıştır oldukları zaman ne dedi ağırlıkları olan maddelerdir. Verdiğiniz örnekler sayesinde bu konuları çok iyi bir şekilde anladığımı söyleyebilirim.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.