5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Güneş, Dünya ve Ay Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32
Güneş, Dünya ve Ay Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Dikey Yayıncılık Sayfa 28
Etkinlik 5
Hangi Malzemeler Gerekli?
• Plastik top veya aynı büyüklükte yuvarlak bir cisim
• Tenis topu veya aynı büyüklükte bir cisim
• Deniz topu veya aynı büyüklükte bir cisim(büyük balon)
• Siyah el işi kâğıdı
• Mavi el işi kâğıdı
• Sarı el işi kâğıdı
• Şapka (3 adet)
• Koli bandı
• Tebeşir
Etkinlik Nasıl Yapılacak?
• Öğretmenimizin rehberliğinde herkesin eşit bir şekilde görev alacağı gruplar oluşturalım.
• Plastik topun etrafını mavi el işi kâğıdı ile kaplayarak bunu, birinci şapkanın üzerine koli bandı ile yapıştıralım.
• Tenis topunun etrafını siyah el işi kâğıdı ile kaplayarak bunu, ikinci şapkanın üzerine koli bandı ile yapıştıralım.
• Deniz topunun etrafını sarı el işi kâğıdı ile kaplayarak bunu, üçüncü şapkanın üzerine koli bandı ile yapıştıralım.
• İlk üç maddedeki işlemleri sınıfta yapalım. Etkinliğin geri kalan kısmını okul bahçesinde gerçekleştirelim.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 29 Cevapları
• Sarı kürenin yer aldığı şapkayı giyen öğrenciyi bahçenin ortasındaki bir yere yerleştirelim. Bu arkadaşımıza etkinlik başladığı anda kendi ekseni etrafında sağdan sola, yavaş yavaş dönmesi gerektiğini belirtelim.
• Sarı kürenin yer aldığı şapkayı giyen öğrenciden yaklaşık 10 adım geriden başlamak şartıyla ve öğrenci, elipsin odak noktasının birinde kalacak şekilde geniş bir elips çizelim.
• Mavi kürenin yer aldığı şapkayı giyen öğrencinin çizilen elips çizgisi üzerinde kalmak şartıyla hem kendi ekseni etrafında sağdan sola dönmesi hem de elips çizgisini sağdan sola takip ederek elipsin odağındaki arkadaşının etrafında dolanması gerektiğini belirtelim.
• Siyah kürenin olduğu şapkayı giyen öğrenciyi de mavi kürenin yer aldığı şapkayı giyen öğrenciden yaklaşık 3 adım uzaklığa, yüzü arkadaşına dönük olacak şekilde yerleştirelim. Bu arkadaşımıza da etkinlik başladığında, yüzünü, mavi küreli şapka giyen arkadaşından ayırmadan ve aralarındaki 3 adımlık mesafeyi koruyarak onun etrafında dolanması gerektiğini belirtelim.
• Hazırlıklar ve görevler iyice belirtildikten sonra etkinliği başlatalım.
• Diğer öğrencilerin gösteriyi yapan arkadaşlarını mümkünse onları rahatlıkla görebilecekleri bir yerden takip etmelerini sağlayalım.
Sonuçları Değerlendirelim
1. Yapılan bu etkinlikte Güneş’i temsil eden arkadaşımız, hangi küreyi taşımaktaydı ve hangi şekilde hareket yaptı?
Cevap:
Güneşi taşıyan arkadaşımız sarı küreyi elinde tutarak, kendi ekseni etrafında dönmektedir.
2. Yapılan bu etkinlikte Dünya’yı temsil eden arkadaşımız, hangi küreyi taşımaktaydı ve hangi şekilde hareket yaptı?
Cevap:
Dünyayı temsil eden arkadaşımız mavi küreyi elinde taşıyarak kendi ve güneşi temsil eden arkadaşımızın çevresinde dönmetkedir.
3. Yapılan bu etkinlikte Ay’ı temsil eden arkadaşımız hangi küreyi taşımaktaydı ve hangi şekilde hareket yaptı?
Cevap:
Ayı temsil eden arkadaşımız siyah olan küreyi taşıyarak kendi ekseni ve dünyayı temsil eden arkadaşımızın çevresinde dönme hareketi yapmaktadır.
Soru : Peki, gök cisimlerinin bu dönme ve dolanma hareketinin yönleri nasıldır?
Cevap:
Gök cisimleri bu dönme ve dolanma hareketinin yönleri şu şekildedir ;
Güneş ; kendi ekseni etrafında dönmektedir.
Dünya ; kendi ve güneş etrafında dönme hareketinin gerçekleştirir.
Ay ; kendi etrafında ve dünyanın etrafında dönme hareketinin gerçekleştirmektedir.
Ev Etkinliği
Soru : Atıklardan ya da daha başka malzemelerden yararlanarak kendi Güneş, Dünya ve Ay modelinizi yapınız.
Cevap:
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 30 Cevapları
Soru : Takvimlerde yer alan bilgileri incelediğinizde, Güneş yazan yerin karşısındaki saat bilgilerinin ne anlama geldiğini biliyor musunuz?
Cevap: Evet. Biliyoruz.
Soru : Geceleri Ay’ı gözlemlediğinizde, özellikle Dolunay’ın olduğu gecelerde, Ay’ın yüzey haritasının aynı olması dikkatinizi çekti mi?
Cevap: Evet. Ayın evrelerine göre Ay’ın yüzey şekilleri benzerlik göstermektedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 31 Cevapları
İzleyelim-Öğrenelim
Soru : Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın hareketlerini aşağıda yer alan Genel Ağ adresindeki simülasyonda izleyelim.
Cevap: Verilen linkten videoyu dikkatli bir şekilde izleyiniz.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 32 Cevapları
FEN, MÜHENDİSLİK VE GİRİŞİMCİLİK UYGULAMALARI
1. Güneş ışığını yansıtma düzenekleri kullanarak yer altı otoparklarının aydınlatılmasına yönelik bir proje geliştirebilirsiniz.
2. Günümüzde Güneş enerjisinden çok farklı alanlarda yararlanmaktayız.
Siz de Güneş enerjisinden yararlanmak amacıyla bir tasarım geliştiriniz. Tasarımınızı ister çizerek isterseniz oluşturacağınız üç boyutlu maketle tanıtınız. Tasarımlarınızı yıl sonunda düzenleyeceğiniz Bilim Şenliği’nde sergileyiniz.
Cevap:
Aşağıda yer alan model ile birlikte elektrikli olan araçların Güneş ışınları sayesinde kolay bir şekilde dolum yapması sağlanabilir. Gelecekte elektrikli araçların yollarda olacağını düşünürsek, bir çok istasyon kurularak araçların enerji ihtiyacı yenilenebilir enerjiyle elde edilir.
Kendimizi Değerlendirelim 1.4
1. Dünya, kendi ekseni etrafında ters yönde dönseydi, günlük yaşantımızda ne gibi değişiklikler meydana gelirdi?
Cevap:
Dünya, kendi ekseni etrafında ters yönde dönseydi, günlük yaşantımızda yaşanacak değişiklikler şunlardır ;
- Rüzgarlar farklı yönlerde esecektir.
- Deniz, su akıntılarının yönleri değişecektir.
- Atmosfer sıcaklığında farklılıklar olacaktır.
- Çöllerin boyutlarında ve yerlerinde değişikler yaşanır.
- Okyanusların yerleri ve yönleri değişecektir.
- Sıcak ve soğuk su akıntıları farklı yerlerde ve yönlerde olacaktır.
- Sıcaklık değişimleri gözlenir.
2. Dünya, Güneş etrafında ters yönde dolansaydı, günlük yaşantımızda ne gibi değişiklikler meydana gelirdi?
Cevap:
Dünya, Güneş etrafında ters yönde dolansaydı, günlük yaşantımızda yaşanacak değişiklikler şunlardır ;
- Güneş batı yönünden doğardı.
- Rüzgarların yönünde farklılık olurdu.
- Okyanus ve deniz akıntılarının yönü değişirdi.
- Bitkilerin bölgelere göre yayılımında farklılık olurdu.
- Bölgelerde yer alan sıcaklık farklılıklarında değişimler olurdu.
- Çöl ve buzullar da farklılıklar yaşanırdı.
3. Ay, kendi ekseni etrafında ters yönde dönseydi, günlük yaşantımızda ne gibi değişiklikler meydana gelirdi?
Cevap:
Ay, kendi ekseni etrafında ters yönde dönseydi, günlük yaşantımızda yaşanacak değişiklikler şunlardır ;
- Ayın karanlık olan yüzünü görürdük.
- Ayın yüzeyinde ve gölge boylarında farklılıklar olurdu.
- Deni akıntılarında değişimler meydana gelirdi.
4. Ay, Dünya etrafında ters yönde dolansaydı, günlük yaşantımızda ne gibi değişiklikler meydana gelirdi?
Cevap:
Ay, Dünya etrafında ters yönde dolansaydı, günlük yaşantımızda yaşanacak değişiklikler şunlardır ;
- Sularımızdaki gel gitler de değişimler oluşurdu.
- Ayın doğuşu ve batış konumunda farklılık olurdu.
- Yakamoz saatleri değişiklik olurdu.
5. Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın dönme ve dolanma yönlerini çizerek gösteriniz.
Cevap:
6. Aşağıda verilen Dünya ve Ay görsellerinin meydana gelme zamanlarını doğru bir şekilde sıralayınız.
Cevap:
- a = 3
- b = 2
- c = 1
5. Sınıf fen bilimleri ders kitabınızda anlamadığımız duyguları veya karıştırmak istediğimiz Türk onların öğretmenimiz ödev verdiği zaman ödev yapmak istediğimizde her zaman varım sayfasını ziyaret ediyorum bu sene beklerim ettiğimden beri yalnız fen bilimleri dersinde değil özellikle Türkçe matematik derslerinde daha çok başarılıyım her zaman ödevlerim de istediğin konuları ve örnekleri buradan bulabiliyor ve senin sahnesi derslerinde başarılar elde ediyorum çok teşekkür eder her zaman bana katkıda bulunduğunuz için de başarılarının devamını dilerim.
5. Sınıf fen bilimleri ders kitabımızdaki yer alan dünyamız ay ve güneş’in dönme hareketleri kendi etrafında ve dünyanın güneş etrafında dünyanın kendi etrafında ayın Dünya etrafında dönüşü ve kendi etrafında dönüşünün hangi olayların meydana getirdiğini öğrenmek amacıyla her zaman doğru kaynak olarak takip ettiğim Forum sayfa sitesini ziyaret ederek buradaki güzel bilgileri ulaşarak çeşitli cevapları hızlı kolay bir şekilde bulabildim sizler sayesinde fen bilimleri dersinde araştırmak istediğim ve öğrenmek istediğim derslerimize hızlı ve rahat bir şekilde bulabilme fırsatına sahip oluyorum bu sebeple fen bilimleri dersinde sizler sayesinde daha çok seviyorum.
Fen bilimleri ders kitabınızda yer alan bu araştırma ve gözleme konusunda Dünya Güneş ve ay’ın çeşitli özelliklerini öğrenerek yapılarını büyüklüklerini hakkında bilgi edinerek bunların çeşitli şekillerini yapabiliriz örneği oyun hamurundan çevremizde görmüş olduğumuz nesnelerden veya herhangi bir bantı alarak bir bezi ve üzerini sararak güneş’in ay’ın ve Dünya’nın resmini yapabilir ve şekillerini göstererek bu tasarım ödevini tamamlayabiliriz.
Bir daha aydınlatan ve ısı ve ışık kaynağımız olan Güneş çeşitli enerjisi ile de günlük hayatımızda ve teknolojinin birçok alanında bize imkanlar sunabileceğiniz söyleyebiliriz. Güneş enerjisi sonsuz ve doğaldır bu sebeple insanların güneş enerjisi ile sağlamış oldukları tasarımlar ve yenilikler gün geçtikçe hazırlanmaktadır.