5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 235-236-237-238. Cevapları MEB Yayınları
5.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 235-236-237-238. Sayfa Cevapları 4.Ünite Sonu Değerlendirme
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları MEB Yayınları
1) Noktalı yerlere gelecek cevapları aşağıdaki bulmacadaki uygun yerlere yazınız
Cevap:
2) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olan ifadelerin doğrularını söyleyiniz.
Cevap:
(.Y.) Dik açılı üçgenlerin tüm açıları dik açıdır.
→ Dik olan köşesindeki açı diktir. Diğerleri dar açıdır.
(.D.) Çokgenlerde iç açı sayısı ile köşe sayısı her zaman eşittir.
(.D.) Her bir çokgenin köşe sayısı ile kenar sayısı eşittir.
(.D.) Hiç köşegeni olmayan çokgen üçgendir.
(.D.) Dörtgenlerin iç açı ölçüleri toplamı 360°dir.
(.Y.) En az iki doğru parçası ile bir çokgen oluşturulabilir.
→ En az üç doğru parçası ile bir çokgen oluşturulabilir.
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları MEB Yayınları
3) Yukarıda izometrik kâğıtta oluşan üçgenlerin ve açıların bazılarının sembol ile gösterimi numaralandırılmış kutulara yazılmıştır. Numaralandırılmış kutulardaki ifadelere göre noktalı yerleri uygun şekilde doldurunuz
Cevap:
a) Eşkenar üçgenlerin yazılı olduğu kutu numaraları: …2, 3, 4, 7, 8…
b) Dar açıların yazılı olduğu kutu numaraları: …9, 11, 12…
c) Geniş açıların yazılı olduğu kutu numaraları: …..1, 5, 6, 10…..
4) Aşağıdaki modelleri sembolleri ile eşleştiriniz.
Cevap:
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları MEB Yayınları
5) Yanda birer kenarları ortak olacak şekilde üçgen, kare, beşgen ve altıgen çizilmiştir. Buna göre aşağıdaki noktalı yerleri uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
a) 5 tane köşesi olan çokgen: …beşgen….
b) 2 tane köşegeni olan çokgen: ….kare….
c) En az iç açısı olan çokgen: …..üçgen…..
ç) En çok kenara sahip olan çokgen: …altıgen…
6) Noktalı kâğıt üzerinde işaretlenmiş noktalar birleştirilerek oluşturulacak doğru parçalarından hangilerini birleştirdiğimizde bir dörtgen oluşmaz?
Cevap: A) [AF], [FG], [GC], [CA]
A) [AF], [FG], [GC], [CA] → üçgen oluşur
B) [AB], [BD], [DC], [CA] → dörtgen oluşur
C) [BC], [CD], [DE], [EB] → dörtgen oluşur
D) [AD], [DC], [CF], [FA] → dörtgen oluşur
Buna göre sıçrayışları sonucunda göle hangi renkle temsil edilen kurbağa ulaşır?
Cevap: D) Mavi
5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları MEB Yayınları
8) Yanda verilen yapboz parçalarındaki sayılar ile sayıların yazıldıkları geometrik şekil arasında bir ilişki bulunmaktadır. Bu ilişki aşağıda verilen seçeneklerin hangisinde yoktur?
Cevap:
Buna göre Necip’in oluşturduğu dikdörtgenin çevre uzunluğu kaç santimetre olur?
Cevap: C) 20
eşkenar üçgen → 3cm 3 çubuk olur
kare → 4 cm 4 çubuk
dikdörtgen → 2 tane 4cm kısa kenar 2 tane 6 cm uzun kenar çubuk
4 + 4 + 6 + 6 = 20 cm olur
10) Şahin, paralelkenar şeklindeki bir zemini mozaik taşlarla görseldeki gibi döşemiştir. Şahin, görselde verilenlerden yararlanarak eksik kalan köşeye aşağıdaki parçalardan hangisini kullanabilir?
Cevap: B)