5. Sınıf Matematik

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255-257-259-260. Cevapları MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255-257-259-260. Cevapları MEB Yayınları

5.Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı 255-257-259-260. Sayfa Cevapları Uzunluk Ölçme

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları MEB Yayınları

Sizce ayak ölçüsü 22,3 santimetre olan bir kişi kaç numaralı ayakkabıyı tercih etmelidir?
Cevap: 36 numara ayakkabı tercih etmelidir. 


Ayakkabı numarası 34 olan bir kişinin ayak ölçüsü en fazla kaç metredir?
Cevap: en fazla 21 metredir.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 257 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik

1) Aşağıdaki uzunluk ölçme birimlerini istenilen birimlere çeviriniz.
Cevap:

a) 32 m = ..32 ÷ 1000 = 0,032. km
b) 13 200 km = ..13 200 . 1000 = 13 200 000.. m
c) 92 m = ..92 ÷ 10 = 9,2.. dm
ç) 514 dm = ..514 x 100 = 51 400.. mm
d) 3500 cm = ..3500 ÷ 10 = 350.. dm
e) 12 000 mm = …12 000 ÷ 1000 = 12… m


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 259 Cevapları MEB Yayınları

Etkinlik

1) Asfaltlama çalışması yapan bir belediye 23 km’lik bir yolun 1700 m’lik kısmını tamamlamıştır. Asfaltlanmayan yolun uzunluğunu kilometre cinsinden bulunuz.
Cevap:

23 km → 23 . 1000 = 23 000 m
23 000 – 1700 = 21300
21300 → 21 300 ÷ 1000 = 21,3 m


2) Aşağıda verilen soruların cevaplarını bulmacadaki uygun yerlere yazınız.

a) 1 metrenin 1000 katı olan uzunluk ölçme birimidir
Cevap: Kilometre

b) 10 santimetrelik uzunluk ölçme birimidir.
Cevap: Desimetre

c) 1 milimetrenin 10 katı olan uzunluk ölçü birimidir.
Cevap: Santimetre

ç) 1 metrenin 1/1000’i olan uzunluk ölçme birimidir.
Cevap: milimetre

d) Temel uzunluk ölçme birimidir.
Cevap: metre

5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255-257-259-260. Cevapları MEB Yayınları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 260 Cevapları MEB Yayınları

Pekiştirelim

1) 7 m uzunluğunda bir ip, 10 cm’lik eş parçalara ayrılacaktır. Buna göre ipten kaç eş parça elde edilir?
Cevap:

7m → 7 . 100 = 700 cm
700 ÷ 10 = 70 eş parça elde edilir. 


2) 0,36 km’lik yolun yarısını yürüyen Eda’nın geriye kaç desimetrelik yolu kalmıştır?
Cevap:

0,36 → 0,36 . 10000 = 3600 dm
3600 ÷ 2 = 1800 dm yolu kalmıştır.


3) Uzunlukları sırasıyla 1200 mm, 480 dm ve 0,005 km olan üç boru uç uca ekleniyor. Buna göre oluşan borunun uzunluğu kaç metredir?
Cevap:

1200 mm → 1200 ÷ 1000 = 1,2 m
480 dm → 480 ÷ 10 = 48 m
0,005 km → 0,005 . 1000 = 5 m

1,2 + 48 + 5 = 54,2 m


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255-257-259-260. Cevapları MEB Yayınları

4) Yandaki başlangıç noktasından yola çıkan Ahmet ve Ece belirtilen yönlere doğru sırasıyla 4100 dm ve 320 000 mm doğrusal olarak yürüyeceklerdir. Yürüyüşleri sonunda Ahmet ile Ece arasındaki mesafe kaç metre olur?
Cevap:

Ahmet 4100 dm → 4100 ÷ 10 = 410 m
Ece 320 000 mm → 320 000 ÷ 1000 = 320 m
410 + 320 = 730 m 


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 255-257-259-260. Cevapları MEB Yayınları

5) Şevval’in bir adım uzunluğu 40 cm’dir. Turgay’ın bir adım uzunluğu 300 mm’dir. Şevval ve Turgay’ın adım uzunlukları her seferinde aynı olmak şartıyla Şevval A noktasından B noktasına ulaşmak için 12 adım atmıştır. Buna göre Turgay B’den A’ya kaç adımda ulaşmıştır?
Cevap:

Şevval 40 cm → 40 . 12 = 480 cm
300 mm → 300 ÷ 10 = 30 cm
480 ÷ 30 = 16 adımda ulaşmıştır.


6) Evi ile okulu arasındaki mesafe 700 m olan Soner evinden okula gitmek için yola çıkmıştır. Soner yolun 2/7’sini gittikten sonra kitabını unuttuğu için geri eve dönmüş sonra okula gitmiştir. Soner’in toplam kaç kilometre yol gittiğini bulunuz.
Cevap:

700 . 2/7 = 200 m yol gitmiştir
700 m yolun tamamı
200 m gittiği
200 m döndüğü yol ise
700 + 200 + 200 = 1100 m 

1100 m → 1100 ÷ 1000 = 1,1 km

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.