5. Sınıf Türkçe

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140-141. Cevapları KOZA Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140-141. Cevapları KOZA Yayıncılık

5.Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 134-137-138-139-140-141 Sayfa Cevapları Küçük Çam Ağacı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 134 Cevapları KOZA Yayıncılık

HAZIRLIK

1. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki ağaçlarla isimlerini eşleştiriniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140-141. Cevapları KOZA Yayıncılık

2. Ağaçların faydaları nelerdir?
Cevap: Ağaçlar oksijen kaynağımızdır. Temiz hava ve sağlıklı nefes almamızı sağlar. Erozyonu önler. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları KOZA Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Kelimeleri, sözlük anlamlarından yararlanarak bulmacaya yerleştiriniz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazmayı unutmayınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140-141. Cevapları KOZA Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları KOZA Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki deyimlerin anlamlarını araştırıp öğreniniz. Bu deyimleri anlamlarına uygun şekilde birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Dedeme olan özlemim artınca burnumun direği sızladı.
Taşlar gelince kardeşinin önünde kendini siper etti.


3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Küçük çam ağacı nerede yaşarmış?
Cevap: Küçük bir şehri çevreleyen kalenin içinde, tam hendeğin ardındaki kocaman sivri kazıkların dibinde yaşarmış.

Bu ağacı kim, neden buraya dikmiş?
Cevap: Çam ağacını ormandan söküp getiren, bu sevimli çocuğun babasıymış. Oğluyla birlikte, ona yaşıt bir ağaç büyütmek istermiş.

Küçük çam ağacı neden yaşadığı yerdeki en güzel ağaç olduğunu düşünürmüş?
Cevap: Öteki ağaçlar çok yaşlandıkları, çok yaprak döktükleri için olsa gerek bu kadar ilgi görmezlermiş. Küçük çam ağacı da kendisinin avludaki bütün ağaçlardan, hatta orman dedikleri o yer neredeyse oradaki bütün ağaçlardan daha güzel, daha gösterişli olduğuna inanırmış.

Kazıklar, küçük çam ağacına nasıl bir ders vermiş?
Cevap: Aslında bir zamanlar kazıklarında aynı olduğunu ve güzelliğinin geçici olduğu hatırlatmışlardır. Birgün onun da öyle olacağını anlatmışlardır.

Küçük çam ağacı neyin hasretini çekermiş?
Cevap: Böyle büyük küçük bir sürü arkadaşının olacağı bir ormanda olmanın hasretini çekermiş.

Küçük çam ağacının kibirli olduğu düşüncesine katılıyor musunuz? Neden? Açıklayınız.
Cevap: Evet kibirli davranmıştır. Çünkü orada sadece kendisi yoktur ve büyüyünce diğer ağaçlar gibi olacağını düşünmesi gerekir. 


4. ETKİNLİK

Aşağıya metnin içeriğinden hareketle iki soru yazınız. Sorularınızı arkadaşlarınıza sorunuz. Cevaplarını altlarına yazınız.
Cevap:

Küçük çam ağacı kibrinden nasıl kurtulmuştur?
Cevap: Küçük çam ağacı her gece kazıkları, avludaki ağaçları dinler olmuş. Hatta sonraları geceleri avluya bırakılan köpekleri, gündüzleri dallarına konan kuşları da dinlemiş. Küçük çam ağacı, etrafını kuşatan herkesi dinleye dinleye o çirkin kibrinden kurtulmuş.

Askerler ağaçları kesmekten nasıl vazgeçmişler?
Cevap: Kalede yaşayan köylüler de birer birer ağaçların önüne geçmişler: “Kesmeyin ağaçlarımızı!” demişler.
Bunu gören kazıklar hep birlikte omuzlarını silkerek ayaklanmışlar. Gelip ağaçlara siper olmuşlar. Sonra avludaki kedi, köpek, kuş, tavşan, kirpi, tavuk, ördek, at, inek… Ne kadar hayvan varsa ağaçların tarafına geçmiş. “Kesmeyin ağaçları!” demişler. Bu sayede kesmemişler. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları KOZA Yayıncılık

5. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Metnin konusu: Küçük çam ağacının yaşadıkları
Metnin ana fikri: Nasıl olacağımızı düşünmeden kibirli olmamamız gerektiği


6. ETKİNLİK

Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Metinle ilgili olanları işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140-141. Cevapları KOZA Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Ses olaylarıyla ilgili aşağıda verilen bilgileri okuyarak örnekleri inceleyiniz. Daha sonra açıklamaların altındaki cümlelerde görülen ses olaylarını belirtilen yere yazınız. Metinden alınan aşağıdaki cümlede hangi kelimelerde ünsüz yumuşaması olmuştur? Kelimelerin altlarını çiziniz.
Cevap: “Çam ağacını ormandan söküp getiren bu sevimli çocuğun babasıymış.”

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları KOZA Yayıncılık

Aşağıdaki cümlede hangi kelimelerde ünsüz türemesi olmuştur? Bu kelimelerin altlarını çiziniz.
Cevap: Zannederim bu sorunu kolayca hallederiz.”

8. ETKİNLİK

a. Aşağıda verilen görseli inceleyerek gazete haberini okuyunuz. Haberdeki altı çizili ifadelere dikkat ediniz. Altı çizili ifadelerin önemli noktaları vurgulayıp vurgulamadığını açıklayınız.
Cevap: Altı çizili sözcüklerde o bölgede çokça yangınların olduğu ve aslında ne kadar çok alanın ve insanın yok olduğu vurgulanmıştır. 

b. Ormanlarımız bilinçsiz yapılaşma, erozyon, yangınlar, kontrolsüz kesim gibi birçok sebepten ötürü gün geçtikçe azalıyor. Ormanları korumak bir sorumluluk değil mecburiyettir. “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden de faydalanarak soluduğumuz oksijeni ve daha birçok kaynağı bize sunan ormanları koruyabilmek için neler yapılması gerektiği hakkında bir konuşma yapınız.
Cevap:

Ormanlarımız yok olmaktadır. ormanların yok olması demek yaşam üzerindeki bütün canlılarında yok olması demektir. Bu konuda toplumumuzu bilinçlendirmek için reklamlar, afişler ve kampanyalar düzenlemeliyiz. yanan ve boş arazilere binaları çoğaltmak yerine ağaçlar dikerek atmosferdeki oksijeni çoğaltmalıyız.  Bu çalışmalar doğrultusunda düzenli fidanlar dikmeliyiz ve ağaçlara zarar vermemeliyiz. Doğaya zarar verenler hakkında yasal düzenlemeler yapmalıyız. Ormana piknik alanlarında yanıcı maddeler kullanmamalı ve çöp atmamalıyız. Bilinçli insan olmak devam eden canlar demek.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları KOZA Yayıncılık

SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Güneş ve Güneş sistemi hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Araştırmalarınızda öncelikli olarak “gov” ve “edu” uzantılı genel ağ sitelerini tercih ediniz.
Cevap: Güneş sistemi 8 gezegen, 150 uydusu olan, 5 cüce gezegeni ile birlikte 8 uydusu olan ve milyarlarca küçük gök cisminden oluşur. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.