5. Sınıf Türkçe

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları KOZA Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları KOZA Yayıncılık

5.Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 171-172-173-174-175-176 Sayfa Cevapları Olimpiyat Oyunları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları KOZA Yayıncılık

HAZIRLIK

Aşağıda görselleri verilen spor dallarının adlarını söyleyiniz. İlgi duyduğunuz bir spor dalı varsa bu dalla ilgili bildiklerinizi söyleyiniz.
Cevap: Tenis sporuna ilgi duyuyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları KOZA Yayıncılık

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları KOZA Yayıncılık

 1. ETKİNLİK

a. Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları, ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları KOZA Yayıncılık


b. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap:

Bu yıl düzenlenen festival için erken bilet almalıyız.
Bilgisayar için disk lazım.
Kampta meşale yaktılar.
Olimpiyat seçmelerine katılmayı düşünüyorum.
Babam uluslararası bir şirkette çalışıyor.
Ahmet, ayağından dolayı paralimpik oyunlara katılacak.


c. Metinde geçen spor terimlerini belirleyiniz. Bunları birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap: 

Cirit atma: Cirit atma çok eskiden gelen bir spordur.
Güreş: Olimpiyatlarda bu yıl güreş de dahil olmuş.
Tenis: Beden Eğitimi dersinde tenis oynamayı öğrendik.
Yüzme: Ablam, yüzme eğitimleri alarak yarışmalara katıldı.
Atletizm: Atletizm ile ilgilenen öğretmenimden bilgi almalıyım.
Bisiklet: Kardeşimle akşam bisiklet turuna çıkacağız.
Voleybol: Okullar arası voleybol turnuvasında sınıf olarak birinci olduk.
Okçuluk: Okçuluk, eskilerden zamanımıza kadar devam eden spor alanlarındandır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları KOZA Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen kelimelerden bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri alt sıradaki eş anlamlılarıyla eşleştiriniz.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 171-172-173-174-175-176 Cevapları KOZA Yayıncılık

 


3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Metnin konusu: Spor dalları ve olimpiyatları anlatmaktadır.
Metnin ana fikri: Sporun ve atletizmin eskiden bu günümüze dayandığını anlatmaktadır.

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Olimpiyat oyunlarının geçmişi nereye dayanmaktadır?
Cevap: Binlerce yıl önce Eski Yunan’da yapılan festivallere dayanıyor.
Modern olimpiyat oyunları ilk kez nerede ve hangi tarihte düzenlenmiştir?
Cevap: , 1896 yılında Yunanistan’ın başkenti Atina’da Fransız eğitimci ve tarihçi Pierre de Coubertin’in (Piyer dö Köbertin) öncülüğünde düzenlendi.
Olimpiyat ateşi nasıl taşınır?
Cevap: Meşale, yolculuğun büyük bölümünde sporcular, sanatçılar, öğrenciler gibi pek çok kişi tarafından elden ele geçirilerek taşınır.
Olimpiyat oyunlarının sloganı nedir?
Cevap: “Citius, Altius, Fortius” Türkçede “daha hızlı, daha yüksek, daha güçlü” anlamına gelmektedir.
Paralimpik Oyunları’nda yer alan spor dalları nelerdir?
Cevap: Tenis, yüzme, atletizm, bisiklet, voleybol, okçuluk Paralimpik Oyunları’nda yer alan spor
dallarındandır.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları KOZA Yayıncılık

5. ETKİNLİK

“Olimpiyat Oyunları” metnini tür ve biçim yönünden “Sağlık ve Spor” teması içinde yer alan “Mavi Eşofmanlı Adam” metniyle karşılaştırınız.
Cevap:

Olimpiyat Oyunları
Tür: Bilgilendirici metin
Biçim: Düzyazı

Mavi Eşofmanlı Adam
Tür: Hikaye
Biçim: Düzyazı


6. ETKİNLİK

Metne ait görselleri inceleyiniz. Bu görsellerin metni yeterince destekleyip desteklemediğini nedenleriyle yazınız.
Cevap: Metindeki görseller metni ve karakterleri oldukça iyi yansıtmış bu nedenle ben yeterince desteklendiğini düşünüyorum.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları KOZA Yayıncılık

7. ETKİNLİK

b. Karşılaştırma ve duygu belirten ifadelerle ilgili örnek cümleler yazınız. Cümlelerdeki karşılaştırma unsurlarını ve duyguları söyleyiniz.

Karşılaştırma cümlelerim:
Annemin eli benim elime göre resim çizmeye daha yatkındı. (Annesi ve kendisini kıyaslamış)
Mehmet geçen yıla göre bu yıl daha başarılı. ( Mehmet’in iki yıl arasındaki farkı belirtmiş.)

Duygu belirten ifadelerle ilgili cümlelerim:
Onu karşısında görünce öylece kaldı. (şaşırma)
Kedisi hasta olduğu için çok ağladı. (üzüntü)


8. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sıra arkadaşınızla iş birliği yaparak Olimpiyat  Oyunları için iki slogan üretip yazınız.
Cevap:  

Güç, Çevik, Spor Demek Olimpiyat Demek
Sporcu Hep Mutludur

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları KOZA Yayıncılık

9. ETKİNLİK

b. Haber metninde adı geçen altı çizili spor dallarını inceleyiniz. Bu spor dallarını daha önce duydunuz mu? Bu sporlardan hangisini ya da hangilerini yapmak isterdiniz? Siz de olimpiyatlarda ülkenizi temsil etmek ister miydiniz? “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden faydalanarak arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınızda beden dilinizi etkili bir şekilde kullanınız.
Cevap: Altı çizili spor dallarını hakkında daha önceki işlediğimiz konulardan da bilgi edindim. Ama güreş, okçuluk ve karete spor dallarını denemeyi düşünmüyorum. Jimnastik üzerine bir ilgim var. O spor dalı üzerinden kendimi geliştirerek olimpiyatlara katılarak ülkemi temsil etmek isterdim. 


10. ETKİNLİK

Olimpiyatlarda başarılı olan sporcularımızı düşününüz. “Madalya kazanmak için neler yapmış, nasıl çalışmış olabilirler? Sizce başarılarının sırrı sadece antrenman yapmak mıdır? Bir sporcunun kişilik özellikleri neler olmalıdır?” sorularından hareketle defterinize bir hikâye yazınız. Yazdıklarınızda anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız. Yazarken doğruluğundan emin olmadığınız sözcükler için yazım kılavuzundan faydalanınız.
Cevap:

Zeynep, Antalya’da gülle atma yarışmalarına katılmak için büyük bir hevesle antrenman yapıyordu. Sporu seviyor ve altın madalya kazanma hayaliyle yanıp tutuşuyordu. Bir gün antrenman sonrası babasıyla sohbet ederken, sporun sadece fiziksel güçten ibaret olmadığını öğrendi. Babası ona, bir sporcu için karakterini geliştirmesinin, düzenli beslenmesinin ve düzenli uyumanın da önemli olduğunu anlattı.

Zeynep, babasının dediklerini düşündü ve doğru buldu. Karakterini geliştirmek için daha sabırlı olmayı, hırslı olmayı ve pes etmemeyi öğrenmeliydi. Tıpkı antrenmanlarda yaptığı gibi, spor dışındaki yaşamında da disiplinli olmalıydı. Beslenme konusunda ise annesinden yardım istedi. Zeynep, bol meyve ve sebze yemeye başladı. Protein içeren yiyecekleri tüketerek vücudunun güçlenmesini sağladı. Ayrıca su içmeyi ihmal etmedi. Vücudunun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlamak için doğru beslenmenin önemini anladı.

Uyku ise Zeynep için zorlu bir konuydu. Yorgunluktan dolayı düzensiz uyuyor, bazen geç yatıp geç kalkıyordu. Ancak babasının anlatımları ona doğru bir uyku düzeni kurmanın ne kadar önemli hatırlatıyordu. Her gece aynı saatte uyumaya ve yeterli uyku almaya başladı.

Zamanla antrenmanlarında artış kaydeden Zeynep, gülle atma yarışmalarında da büyük başarılar elde etti. Altın madalya hayali gerçekleştiğinde, sadece antrenman yapmasıyla değil, karakterini geliştirmesi, düzenli beslenmesi ve düzenli uyumasıyla da gurur duydu.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Uykunun insan üzerindeki etkileri hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız.
Cevap: Uyku, sağlıklı bir hayat sürdürebilmemiz için hayatımızdaki önemli bir yere sahiptir. Düzensiz olduğunda sağlık sorunlarıyla karşılaşabiliriz, yorgun ve halsiz oluruz. Başarının da sırrı uykudan geçer.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.