5. Sınıf Türkçe

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayınları 206-208-209-210-211 Sayfa Cevapları Kuşlu Mektuplar

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları KOZA Yayınları

HAZIRLIK

Daha önce trenle hiç seyahat ettiniz mi? Ettiyseniz yaşadıklarınızı anlatınız. Etmediyseniz trenle yolculuk yapmak isteyip istemeyeceğinizi nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Trenle seyahat ettim. Demirler üzerinde kayıyormuşuz gibi bir his çağrıştırmıştı. Trenle yolculuk yapmak çok daha eğlenceli.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları KOZA Yayınları

 1. ETKİNLİK

Aşağıda metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Anlamları ilgili oldukları kelimelerle eşleştiriniz. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanarak defterinize yazınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları


2. ETKİNLİK

“Kuşlu Mektuplar” metnine farklı iki başlık belirleyerek bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.

Birinci başlığım: Islık Çalan Mektuplar
Bu başlığı seçme nedenim: Mektupların içeriğinden bahsettiği için bu başlığı seçtim.

İkinci başlığım: Postacı
Bu başlığı seçme nedenim: Mektupları postacı getirdiği için bu başlığı seçtim.


3. ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana duygusunu yazınız.

Metnin konusu: Metnin konusu mektuplardır.
Metnin ana duygusu: Mektubun özlem ve hasret içermesi

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları KOZA Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.

Şair kimden istekte bulunuyor?
Cevap: Şair postacıdan istekte bulunuyor.

Şair, hangi tür mektupların kendisine gelmesini istiyor?
Cevap: Tramvaylı, kuşlu, ıslık çalan, şarkı söyleyen, kocaman pullu ve kimsenin yazmadığı mektuplar gelmesini istiyor.

“Kuşlu mektuplar” ifadesinden ne anlıyorsunuz?
Cevap: Mektupları önceden güvercinler götürdüğü için kuşlu mektuplar demektedir.

Size göre şiirde hangi duygular ön plandadır?
Cevap: Özlem, hasret duygularını içermektedir.


5. ETKİNLİK

Şiirde, içinde teşhis (kişileştirme) sanatının geçtiği dizeleri aşağıya yazınız. Bu dizelerde teşhis sanatının nasıl yapıldığını da karşılarına yazınız.

Dizeler: Bana ıslık çalan mektuplar getir. ( Mektupların ıslık çaldığını söylemiştir.
             Şarkı söyleyen mektuplar getir. ( Mektupların şarkı söylediğini söylemektedir.)
             Uçsunlar güneşe kadar. (Mektupların uçtuğunu söylemiştir.)


6. ETKİNLİK

Şiirden alınan aşağıdaki dizede altı çizili kelimenin hangi anlamıyla kullanıldığını işaretleyiniz.
Cevap:  Gerçek Anlam

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 210 Cevapları KOZA Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki görsellerde Zeynep’in giysi alışverişiyle ilgili işlem basamakları karışık hâlde verilmiştir. Bunları sıraya koyarak numaralandırınız. Ardından size alınan bir eşyanın alışveriş sürecindeki işlem basamaklarını Zeynep’in yaşadıklarından hareketle sıralayarak aşağıya yazınız.
Zeynep’in yüz ifadelerinden hareketle duygu değişimini açıklayınız.
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 206-208-209-210-211 Cevapları KOZA Yayınları

  1. Ödev yapmak için bilgisayarı açmaya çalıştım fakat açılmadı
  2. Annem ve babama söyledim. Babam baktığında artık açılamayacağını bozulduğunu söyledi.
  3. Annem bilgisayarı kaldırdı.
  4. Yeni bir bilgisayar almak için mağazaya gittik.
  5. Bütçemize uygun olan bilgisayarı seçtik.
  6. Ödemesini yapmak için kasaya gittik.

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 211 Cevapları KOZA Yayınları

8. ETKİNLİK

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırmanın sonuçlarını da kullanarak gelecekte iletişim araçlarında olabilecek değişiklikler hakkında konuşunuz. Konuşmanızda konu dışına çıkmamaya dikkat ederek kelimeleri anlamlarına uygun kullanınız. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:  Gelecekte iletişim araçları çok daha fonksiyonlu olacaktır. Hastanelerde kullanılan cihazların çok daha ileri düzeyde olabileceğini düşünüyorum. Kullandığımız telefon ve bilgisayarlarda kullandığımız programların çok daha iyi yerlere geleceğini düşünüyorum.


9. ETKİNLİK

Sevdiğiniz bir iletişim aracını anlatan kısa bir şiir yazınız. Şiirinizin içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Şiirinizi bitirdikten sonra arkadaşlarınıza okuyunuz. Şiirinizi öğretmeninizin kontrolünde sınıf ya da okul panosunda sergileyiniz.
Cevap:

TELEFON

Telefon, çağın sesli habercisi,
Düşlerimizi taşır, coşturur duyguları.
Arasak da sadece sesi, nefesi,
Bize ulaşır yakın, umut dolu anıları.

Çağdaşın mucizesi, sanal köprüdür o,
Sesleri birleştirir, mesafeleri kaldırır.
Sevdiklerimizin tınısını duyarız coşkuyla,
Aşkla dolu sözcükler uzanır kulaklara.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Robotların günümüzde ne tür işlerde kullanıldıklarını güvenilir kaynaklardan araştırınız.
Cevap: Robotlar günümüzde fabrikalarda, hastanelerde daha farklı bir çok üretim firmalarında kullanılmaktadır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.