5. Sınıf Türkçe

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-230-231-232-233 Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-230-231-232-233 Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayınları 228-230-231-232-233 Sayfa Cevapları Ünlü Ressam

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228 Cevapları KOZA Yayınları

HAZIRLIK

Resim yapmaktan hoşlanıyor musunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Resim yapmaktan hoşlanıyorum. Çünkü içimi ve hislerimi özgürce döktüğümü hissediyorum. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları KOZA Yayınları

 1. ETKİNLİK

Metnin görsel ve başlığından hareketle metnin konusunu tahmin ederek aşağıya yazınız. Metni okuduktan sonra da tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap: Metinde resim yapmayı seven bir çocuk anlatılıyor olabilir. 


2. ETKİNLİK

Metinde anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyip defterinize yazınız. Tespit ettiğiniz kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Kelimelerin sözlük anlamlarına bakarak tahminlerinizin doğruluğunu kontrol ediniz. Kelimeleri sözlüğünüze yazınız. Metinden alınan “ağır” kelimesinin aşağıda verilen sözlük anlamlarını okuyunuz. Önceki bilgilerinizden de faydalanarak kelimenin metinde hangi anlamıyla kullanıldığını işaretleyiniz.
Cevap: 

portre
Tahminim: Belden yukarı görüntü.
Sözlük anlamı: Belden yukarı çekilen fotoğraf. 

poster 
Tahminim: Resim
Sözlük anlamı: Duvara asılmak için yapılan büyük boy resim. 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-230-231-232-233 Cevapları KOZA Yayınları


3. ETKİNLİK

Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını belirtilen yerlere yazınız. Bulduğunuz kelimeleri birer cümle içinde kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-230-231-232-233 Cevapları KOZA Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları KOZA Yayınları

4. ETKİNLİK

Aşağıdaki atasözlerini anlamlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 228-230-231-232-233 Cevapları KOZA Yayınları


5. ETKİNLİK

“Ünlü Ressam” metnine farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi yazınız.
Cevap:

Birinci başlığım: Hayal Gücü
Bu başlığı seçme nedenim: Çocukların hayal gücünü resimlere yaşıtlarından bahsedilmiştir.  

İkinci başlığım: Renklerle Yaşamak
Bu başlığı seçme nedenim: Renklerle yaşayana kişiye ressam dendiği için bu başlığı seçtim.


6. ETKİNLİK

“Ünlü Ressam” metninin konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:

Metnin konusu: Resim çizme konusunda bilgi vermek.
Metnin ana fikri: Resimleri çizerken hayal gücümüzle hareket etmemiz gerektiği.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları KOZA Yayınları

7. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.

Ressam neden çocukların yaptığı resimlere bayılıyor?
Cevap: Ressam çocukların resimlerine, çok özgürce çalıştıkları için bayılıyor. 


Ressam en çok neye kızıyor?
Cevap: Ressam en  çok resim yaparken cetvel kullananlara kızıyor. 


Ressam resmi düzeltmek yerine neyin yapılması gerektiğini söylüyor?
Cevap: Ressam resmi düzeltmek yerine yenisinin yapılması gerektiğini söylüyor. 


Ressama göre kaç tane renk vardır?
Cevap: Ressama göre milyonlarca renk vardır. 

 


Resim çizerken siz nelere dikkat ediyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap: Resim çizerken öncesinde ne çizeceğimi, nasıl renklendireceğimi planlarım. Bu şekilde daha az hata yaptığımı düşünüyorum. 


8. ETKİNLİK

Metindeki ressam, kendisine sorulan sorulara cevap verirken “ressam, şair, demirci, kuş, çarşamba” kelimelerinin tanım ve anlamlarını kendine özgü bir tarzda cevaplıyor. “Oyuncu, marangoz, kedi, pazartesi” kelimelerinin anlamlarını siz de kendi cümlelerinizle size özgü olacak şekilde aşağıya yazınız.
Cevap: 

oyuncu: Sanatın canlı hali. 
marangoz: Ahşaptan eser veren.
kedi: Dört ayaklı tüy yumağı. 
pazartesi: Haftanın başlangıcı.


9. ETKİNLİK

Metni özetleyerek aşağıya yazınız.
Cevap: Ünlü ressam çocukların resimleri özgürce yapmalarına bayılırmış. Ressam resimlerin düzeltilmemesini, yeni resme geçilmesini, resimlerde cetvel kullanılmamasını ve milyonlarca rengin olduğunu anlatmıştır. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları KOZA Yayınları

10. Etkinlik

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında hazırlayarak sınıfa getirdiğiniz resimleri arkadaşlarınızla paylaşınız. Bu resimlerin sizde uyandırdığı duygular nelerdir? Ressamlar bu resimleri çizerken cetvel kullanmış olabilirler mi? Metinde cetvel kullanan ressamlar hakkındaki düşüncelere katılıyor musunuz? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Konuşmalarınız esnasında arkadaşlarınızın sözünü kesmeyiniz.
Cevap: Bu resimler bende huzuru ve şaşkınlığı uyandırdı. Bence ressamlar bu resimlerde cetvel kullanmamıştır. Metinde cetvel kullanan ressamlar hakkındaki düşüncelere katılıyorum. Çünkü resimler keskin hatlara değil de daha yumuşak ve özgün çizilmelidir. 


11. ETKİNLİK

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında edindiğiniz bilgilerden hareketle defterinize “Sanat ve Resim” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metninizi yazarken aşağıdaki aşamalara uyunuz. Metninizi yazmadan önce çevrenizdeki insanlara “en çok sevdikleri sanat dalını” sorunuz.
Aldığınız cevapları grafik hâline getiriniz. Bunun için öğretmenlerinizden destek alınız.
Cevap:

Sanat, insanlığın en başından beri kendi duygu ve düşüncelerini ifade etme ve zevk alma biçimidir. Resim, bu sanat dallarından biridir. Sanat ve resim, kültürlerin ve dönemlerin olaylarını yansıtır.

Resim sanatının geçmişi, tarih öncesi dönemlere kadar uzanır. Mağara resimleri, insanların resim yapma hevesini gösterir. Mağara resmine çizilen resimler bir olayın veya hikayenin anlatılmasına yarar.

Rönesans dönemiyle birlikte gerçekçi resim çizimleri artmıştır. Leonardo da Vinci, Michelangelo ve Rafael gibi sanatçılar büyük eserler yapmış ve insan vücudunu harika bir şekilde resmetmiştir.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Ünlü Türk şairleri hakkında güvenilir kaynaklardan araştırma yapınız. Bu şairlerden birine ait bir şiiri defterinize yazarak sınıfa getiriniz.
Cevap: Ünlü Türk şairlerimiz; Nazım Hikmet, Cemal Süreya, Turgut Uyar, Edip Cansever, Atilla İlhan, Ziya Gökalp, Can Yücel, Cahit Zarifoğlu’dur. 

Ziya Gökalp: 323 Mart 1876 yılında Diyarbakır’da doğmuştur. TBMM’de millet vekilliği yapmış, Türk yazar, şair ve siyasetçidir. Gerek eserleriyle gerek siyasi hayatıyla Türk milliyetçiliğini babası olarak bilinir. 

Nabızlarımda vuran duygular ki tarihin
Birer derin sesidir, ben sahifelerde değil
Güzide, şanlı, necip ırkımın uzak ve yakın
Bütün zaferlerini kalbimin tanininde
Nabızlarımda okur, anlar, eylerim tebcil.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.