5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234-235-236-237 Cevapları KOZA Yayınları
5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayınları 234-235-236-237 Sayfa Cevapları Şiir Nedir?
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları KOZA Yayınları
HAZIRLIK
1. Sevinçli veya üzüntülü olduğunuzda duygularınızı nasıl ifade edersiniz?
Cevap: Sevinçli ve üzüntülüyken duygularımı yüz ifademle gösteririm. Sevinçliyken daha hareketli şarkılar dinlerken, üzüntülüyken daha içli şarkılar dinlerim.
2. En çok hangi şairleri seviyorsunuz? Neden?
Cevap: En çok Ziya Gökalp ve Cemal Süreyya’yı seviyorum. Çünkü çok güzel şiirler ve düşünceler kazandırmışlardır.
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları KOZA Yayınları
1. ETKİNLİK
a. Okuduğunuz metinde geçen kelimelerden bazıları aşağıda verilmiştir. Bu kelimelerin varsa eş anlamlılarını ve zıt anlamlılarını aşağıya yazınız.
Cevap:
Zıt anlamlılar: dış – gerçek
Eş anlamlılar: Kelime – rüya – büyük
b. “düş ve koca” kelimelerini şiirdeki anlamından farklı olacak şekilde birer cümlede kullanarak yazınız.
Cevap:
düş: Çocuklar parkta üst üste düştü.
koca: Karı koca tatile çıkmışlar.
2. ETKİNLİK
a. Aşağıda verilen bölüme şiirin konusunu yazınız.
Cevap: Şiirin ne demek olduğu ve önemi.
b. Metne göre şair, şiiri tanımlamaktadır. Siz de kendi şiir tanımınızı aşağıya yazınız.
Cevap: Şiir duygu, düşünce ve hisleri kelimeleri ahenk içerisinde kullanarak anlatmaktır.
3. ETKİNLİK
Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. Metnin ana duygusunu yansıtan ifadeyi işaretleyiniz.
Cevap:
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları KOZA Yayınları
4. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
Sözcükler harflerin içinden nasıl dökülüyor?
Cevap: Sözcükler harflerin içinden düş gibi dökülüyor.
Şairin gülüşünü taklit eden nedir?
Cevap: Şairin gülüşünü güneş taklit etmektedir.
Şaire göre, yıldızlar nerede oturuyor?
Cevap: Şaire göre, yıldızlar gökyüzünün koca evinde oturuyor.
Şairin dedem diye bahsettiği Yunus sizce kim olabilir?
Cevap: Şairin dedem diye bahsettiği Yunus, Yunus Emre’dir.
5. ETKİNLİK
Metinde, içinde teşbih (benzetme) ve teşhis (kişileştirme) sanatlarının geçtiği dizeleri belirleyip aşağıya yazınız.
Cevap:
Teşbih (Benzetme):
- Dedemin adı Yunus
- Harflerin uzayıp giden treni
Teşhis (Kişileştirme):
- Ay ışığı yüzümden alıyorsa ışığını
- Yıldızlar gökyüzünün koca evinde oturup
- Çocukları sayıyorsa
5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları KOZA Yayınları
6. ETKİNLİK
Okulda bir şiir yarışması düzenleyeceğinizi tasarlayınız. Defterinize ilgili yerlerden izin almak için bir dilekçe yazınız. Düzenleyeceğiniz yarışma için çeşitli resmî kurumlardan da yardım alabilirsiniz.
Cevap:
MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜNE
İSTANBUL/Pendik
Ben 5/A sınıfı öğrencisi 301 numaralı Sıla Türkoğlu’yum. Okulumuzda öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımız ile beraber şiir yarışması düzenlemek istiyoruz.
Gereğini yapılmasını arz ederim.
26. 03. 2024
Sıla Türkoğlu
7. ETKİNLİK
“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında defterinize yazıp sınıfa getirdiğiniz şiirleri arkadaşlarınızla paylaşınız. Şiirlerin duyguları nasıl anlattıkları hakkında düşününüz. Edebî türlerin en eskilerinden biri olan şiirin duygu, düşünce ve hayalleri bu kadar etkili şekilde anlatmasının sebebi ne olabilir? İnsanları bilgilendirmek ya da haber vermek için de şiir yazılabilir mi? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap: Şiirler duygu, düşünce ve hayalleri bu kadar etkili şekilde anlatmasının nedeni o duyguyu yaşıyor olmalarıdır. İnsanları bilgilendirmek ya da haber vermek için de şiir yazılabilir. Çünkü şiirler duyguları ifade etmenin en iyi yoludur.