6. Sınıf Fen Bilimleri

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25-27-31 Cevapları Adım Adım Yayıncılık

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25-27-31 Cevapları Adım Adım Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Güneş ve Ay Tutulmaları konusunun bulunduğu 6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25-27-31 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25-27-31 Cevapları Adım Adım Yayıncılık

6.Sınıf Adım Adım Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 25-27-31. Sayfa Cevapları Güneş ve Ay Tutulmaları

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları Adım Adım Yayıncılık

Metinde geçen Güneş tutulması olayıyla daha önce karşılaştınız mı? Sizce Güneş tutulması nasıl gerçekleşir? Tahminlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Güneş tutulması olayıyla daha önce 25 Ekim 2022’de karşılaştım. Güneş tutulması, Ay’ın Dünya ile Güneş arasına girip bir kısmının Güneş’i görmesine engel olması durumudur.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları Adım Adım Yayıncılık

Güneş tutulması gibi Ay tutulması da belirli sürelerle tekrar eden bir doğa olayıdır. Peki, Güneş tutulması konusunda öğrendiklerinizden yararlanarak Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin edebilir misiniz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ay tutulması, Dünya’mızın Ay ve Güneş’in arasına girerek Ay’ın ışık almasının engellenmesi ile oluşur.

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları Adım Adım Yayıncılık

2. BÖLÜM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

A. Aşağıda Ay ve Güneş tutulmalarının özellikleri numaralandırılarak verilmiştir. Bu özellikleri ait olduğu tutulma türleriyle örnekteki gibi eşleştiriniz.
Cevap:

6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 25-27-31 Cevapları Adım Adım Yayıncılık


B. Bir öğrenci Güneş ve Ay tutulması modelini oluşturmak için sınıfa aşağıdaki malzemeleri getiriyor. Buna göre verilen soruları cevaplayınız. Cevaplarınızı noktalı yerlere yazınız.

1. Öğrencinin getirdiği malzemeler hangi gök cisimlerini temsil etmektedir?
Cevap: Öğrencinin getirdiği en feneri Güneş’i, ceviz Ay’ı, Portakal Dünya’yı temsil etmektedir.


2. Öğrenci Ay tutulması modelini oluştururken malzemelerin birbirine göre konumu nasıl olmalıdır?
Cevap: Portakal ceviz ve el fenerinin arasında olmalıdır.


3. Öğrenci Güneş tutulması modelini oluştururken malzemelerin birbirine göre konumu nasıl olmalıdır?
Cevap: Ceviz portakal ve el feneri arasında olmalıdır.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Güneş ve Ay tutulmaları hakkındaki bu etkinlikler gerçekten ilgi çekiciydi. Güneş tutulması hakkında öğrendiklerimiz, Ay, Dünya ve Güneş’in bir hizaya gelmesi sonucu oluştuğunda gerçekleştiğini gösteriyor.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.