6. Sınıf Matematik

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-15 Cevapları ATA Yayıncılık

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-15 Cevapları ATA Yayıncılık 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Üslü İfadeler konusunun bulunduğu 6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-15 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12-15 Cevapları ATA Yayıncılık

6.Sınıf ATA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 12-15 Sayfa Cevapları Üslü İfadeler

6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 12 Cevapları ATA Yayıncılık

Sevda, projesi için kartona, bir kenar uzunluğu 10 cm olan 10 adet kare çizdi. Kareleri keserek yan yana koydu ve bir dikdörtgen oluşturdu.
Sevda, oluşturduğu dikdörtgenin alanını, hesaplama yapmadan üslü sayı biçiminde nasıl yazabilir? Açıklayınız.
Cevap:

Kareleri yan yana koyduğumuz zaman uzun kenar 100 cm
Kıs Kenar 10 cm olur
Alanı ise = 10 . 100 = 1000 cm² olur. 


Etkinlik

✒ A4 kâğıdı, 1 adet dikdörtgen olduğu için 1’i not edelim.
✒ A4 kâğıdını yandaki gibi ikiye katlayalım.
✒ Kâğıdı açıp oluşan kat çizgisini renkli kalemle belirginleştirelim.
➥ En küçük dikdörtgenlerden kaç tane oluştu? Sayıp not ediniz.
Cevap: 2 tane dikdörtgen oluşmuştur.

✒ Katlanmış kâğıdı yandaki gibi tekrar ikiye katlayalım.
✒ Kâğıdı açıp oluşan kat çizgilerini renkli kalemle belirginleştirelim.
➥ En küçük dikdörtgenlerden kaç tane oluştu? Sayıp not ediniz.
Cevap: Tekrar katladığımız zaman dört tane dikdörtgen elde ettik. 

➥ Not ettiğiniz sayıları, üslü ifade biçiminde yazarak bir sayı örüntüsü oluşturunuz.
Cevap: 2¹ → 2² şeklinde yazılır.

➥ Oluşturduğunuz örüntüye göre kâğıt 5 kez katlandığında elde edilecek en küçük dikdörtgenlerin sayısının üslü ifade biçiminde nasıl yazılabileceğini açıklayınız.
Cevap: 2¹ → 2² → 2³ → 2⁴ → 2⁵ şeklinde yazarız. 


6. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları ATA Yayıncılık

Alıştırmalar

1. Üslü ifadelerin değerlerini bulunuz.
Cevap:

a) 2⁸ = 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 256
b) 3¹ = 3
c) 4³ = 4 . 4 . 4 = 64
ç) 5⁴ = 5 . 5 . 5 . 5 = 625
d) 6² = 6 . 6 = 36
e) 10² = 10 . 10 = 100
f) 1¹⁷ = 1
g) 146¹ = 146


2. Kutucuklardaki üslü ifadelerin değerleri toplamı kaçtır?
Cevap:

2⁶ = 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 64
3⁵ = 3 . 3 . 3 . 3 . 3 = 243
5³ = 5 . 5 . 5 = 125

125 + 243 + 64 = 432


3. Aşağıda verilen eşitliklerdeki sembollerin yerine yazılması gereken doğal sayıları bulunuz
Cevap:

a) 6³ = ■ → 6 . 6 . 6 = 216
b) 1⁹ = ▲ → 1 
c) 27¹ = ◆ → 27
ç) 0³ = ✦ → 0
d) 2² = ★ → 2 . 2 = 4
e) 5³ = ▼ → 5 . 5 . 5 = 125
f) 7² = ● → 7 . 7 = 49
g) 2⁹ = ❖ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 512


4. Kutucuklarda verilenlere göre ▲’in ifade ettiği doğal sayı ile ■’nin ifade ettiği doğal sayının toplamı kaçtır?
Cevap:

▲ = 2⁵ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 32
■ = 3³ → 3 . 3 . 3 = 27


5. Tahtada yazılı olan işlemlere göre ▲■ ifadesinin değeri kaçtır?
Cevap:

▲ = 2⁷ → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 . 2 =130
■ = 1¹⁶ →  1

▲■ → 130¹ = 130


6. ■ = 5² ve ▲ = 2⁵ olduğuna göre ▲’in ifade ettiği doğal sayı ile ■’nin ifade ettiği doğal sayının toplamı kaçtır?
Cevap:

■ = 5²  → 5 . 5 = 125
▲ = 2⁵  → 2 . 2 . 2 . 2 . 2 = 32

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Öğrenmeye devam etmek beni heyecanlandırıyor, matematik her zaman ilginç bir bulmaca gibi geliyor. Bu sayfadaki bilgileri öğrenmek beni mutlu ediyor

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.