6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi 2024-2025 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 6. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Devasa Hayalim Cern Gezisi Notları konusunun yer aldığı 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 198-201-202-203-204-205 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları Devasa Hayalim Cern Gezisi Notları

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. İnsanoğlu bilimsel ve teknolojik gelişimini hayallerine borçludur. İnsanoğlu uçmayı hayal etti, uçaklar yaptı; balıklara özendi, denizaltılar yaptı; uzak diyarlar keşfetti.
İnsanlık için, ülkeniz için, kendiniz için kurduğunuz hayalleriniz var mı? Anlatınız
Cevap: Ülkemiz için kurduğum hayaller olacakları önceden görebilmemiz için bir alet icat etmek isterdim. İnsanların stres ve kaygı seviyesini düşürebilirdik bu sayede.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

B. Bu kelimeler, kullanıldıkları cümlelerde hangi anlama gelmiş olabilirler? Tahmin ediniz ve tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazınız.
Cevap:

Full : Çok doluluk
Kampüs : Üniversitelerin bir bölümünün olduğu yer.
Statü : Olunan konum
Lojistik : Taşıma
Manipüle etmek : Farklı düşüncelerle karşıdakini farklı kılmak


2. Etkinlik

Anlamını tahmin ettiğiniz bu kelimelerin Türkçelerini öğreniniz ve bu kelimeleri cümle içinde kullanınız
Cevap:

Full
Sözlük anlamı: Tam dolu
Cümlem : Tatili uzun süre tutacağımız için bavulu full doldurduk.

Kampüs 
Sözlük anlamı : Yerleşke
Cümlem : Kampüste bugün konferans vardı.

Statü
Sözlük anlamı : B
ir kimsenin bir toplumda ya da topluluk içindeki durumu, yeri, kazandığı saygınlık.
Cümlem : Aylin öğretmenin okulda bir statüsü vardı.

Lojistik 
Sözlük anlamı : Ticarette ürünlerin aktarım sürecini yöneten kurum.
Cümlem : Lojistik bölümünü okumak istiyorum.

Manipüle etmek 
Sözlük anlam : Bir kişinin başkasına veya başkalarına kendi görüşlerini dayatması
Cümlem : Ali’yi gittiği okulda çok manipüle ettiler.


3. Etkinlik

Aşağıdaki soruları cevaplayarak okuduğunuz metnin türünü belirleyiniz.

Metinde ne anlatılmaktadır?
Cevap: Cern’nin ne olduğu, orada neler yapıldığı ve nasıl gidildiğini anlatmıştır.

Yazarın amacı nedir?
Cevap: Yazarın amacı gittiğinde oldukça etkilendiği herkesin bilmesi ve gezip görmesi bir yer olduğunu bize anlatmak istemiştir.

Metni okurken kendinizi nasıl hissettiniz?
Cevap: Okurken kendimi çok heyecanlı hissettim. Sanki kendim gidip görmüşüm gibi bir his oluştu içimde. Daha çok meraklandım ve gidip görme isteği geldi.

Metnin türü nedir?
Cevap:  Bilgilendirici bir metindir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları ANKA Yayınevi

4. Etkinlik

Yazar metnin ilk paragrafında hangi şaşkınlığından söz ederek değişimin kaçınılmaz bir şey olduğunu belirtiyor? Aşağıya yazınız.
Cevap: Tarih ve coğrafya derslerinde başarılı olduğu için değişimin kaçınılmaz olduğundan bahsetmiştir.


5. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Cern’ün dilimizdeki karşılığı nedir?
Cevap:  “Avrupa Nükleer Merkezi” dilimizdeki karşılığıdır.

2. Burası ne zaman, hangi amaçla kurulmuştur?
Cevap: Cern, Avrupa ekonomik ve bilimsel gelişmeler anlamında İkinci Dünya Savaşı’nın enkazından çıkmaya çalışırken 1954 yılında on iki ülkenin katılımı ile kurulmaktadır. Cern’ün kuruluş ve araştırmalarının amacı, evreni açıklama ve anlamamızı geliştirmek, parçacıkları çalışmak, maddeyi ve onu bir araya getiren etmenleri incelemek olarak belirtilmektedir.

3. Bu araştırma merkezi kaç ülkenin katılımıyla kurulmuştur? Ülkemiz bu ülkelere dâhil midir?
Cevap: 12 ülkenin katılmasıyla kurulmuştur. Ülkemiz henüz dahil değildir.

4. Cern’ü diğer laboratuvarlardan ayıran özellikler nelerdir?
Cevap: Günlük hayatta işimize yarayacak buluşlar ve harika fizik buluşları yapılması diğer laboratuvarlardan ayıran özelliklerdir. 

5. Bu merkezde araştırma ve buluş yapan kişilerin ortak özellikleri neler olabilir?
Cevap: Zeki ve çalışkan olmaları ortak özellikleridir.

6. Bilim insanları burada insanlığa hangi alanlarda hizmet etmektedir?
Cevap: Bu araştırmaların sonucu harika fizik buluşları olduğu gibi günlük hayatta işimize yarayacak (misal kanser tedavi alanında, yazılım alanında veya bina yalıtım alanında vb.) teknolojiler geliştiriliyor.

7. Cern’e gitmek için önceden yapmamamız gereken şeyler nelerdir?
Cevap: Gitmeden önce mutlaka randevu alınması gerekmektedir.

8. Yazara göre bu laboratuvara ulaşmanın en kolay yolu nedir?
Cevap: Cenevre’den 20 dakika süren tramvay yolculuğudur. Ücretsiz yolcu kartı ile merkez tren garından 18 numaralı tramvay ile 20 dakikada Cern’ün kapısında oluruz. 

9. Yazar, Cern kampüslerinin yapısal özellikleriyle ilgili neleri vurgulamıştır?
Cevap: Kampüsler bir kasaba büyüklüğündedir. Kampüsün bir kısmı İsviçre bir kısmı Fransa’da kalmaktadır. Sokaklarına bilim adamlarını adı verilmiştir. Binalar numaralandırılmıştır. 


6. Etkinlik

Sınıf arkadaşlarınızla Cern’e gittiğinizi varsayınız. Oradaki bilim insanlarına soracağınız sorular neler olurdu? Aşağıya yazınız. Arkadaşlarınızla bu soruların cevaplarını tartışınız.
Cevap: 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları ANKA Yayınevi

7. Etkinlik

Hayalinizdeki yeri görmek için aşağıdaki “Gezi Talep Formu”nu dikkatli bir biçimde doldurunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları ANKA Yayınevi

8. Etkinlik

Aşağıdaki koyu yazılmış sözcüklerin yerine gelebilecek kelimeler bulup örnekten hareketle yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 198-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları ANKA Yayınevi

9. Etkinlik

Stephen Hawking, “Yerdeki ayaklarınıza değil, yukarıdaki yıldızlara bakmayı unutmayın. Gördüklerinizi anlamlandırmaya çalışın ve evreni neyin var ettiğine yönelik o çocuksu meraka sıkı sıkı tutunun.” diyerek bizlere ne anlatmış olabilir?

Bu cümlelerden yola çıkarak kendi düşüncelerinizi içeren bir metin oluşturunuz. Metninizde yazım ve noktalama kurallarına bağlı kalınız.
Cevap:

Stephen Hawking, bu sözüyle, insanların günlük hayatı yaşarken önemli şeyleri gözden kaçırmasına dikkat çekiyor.
Hawking’in sözü, insanların sürekli yaptığı şeyler ve günlük yaşamlarına sıkışmışken, gökyüzündeki yıldızlara bakmalarını, düşünmelerini ve evrenin gizemini anlamaya çalışmalarını önerir. Yıldızlar, evrenin sonsuzluğunu ve karmaşıklığını temsil ederken, onları anlamaya çalışmak insanların düşüncelerini ve hayal gücünü geliştirir.
Ayrıca, bu ifadelerle Stephen Hawking, insanları evrenin nasıl oluştuğuna dair merak duygularını kaybetmemeleri gerektiğini, sürekli soru sormaları konusunda tavsiyede bulunuyor. Evrenin nasıl oluştuğu bilinmiyor ve Hawking, insanların bu soruya cevap bulmalarını öneriyor.
Hawking’in sözünde, çocuk gibi merak etmekten kasıt hiç bir şey bilmeyen çocuğun yeni şeyler öğrenebilmek için sürekli sorular sorarak öğrenmesine benzetmektedir. Bilimsel ilerleme, meraka dayanır. İnsanların evrende daha fazla görmek, anlamak ve keşfetmek için çocuklar gibi içlerindeki merakı korumaları gerekmektedir.

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.